Wielervriendenboekje

Hoeveel coureurs geven leuke interviews?


"Je ga mogen bellen na Patje wi"
 
  1. Favoriete wielrenner : Koers beginnen kijken met Tom Boonen en Contador, toch 2 iconen in hun vak. Tegenwoordig: WVA
  2. Minst Favoriete wielrenner (max. 3): goh, niet een naam maar meer een bepaald type renner: degene die altijd volgt en niet aanvalt
  3. Favoriete ploeg: Quickstep uit boonen zijne tijd en het Ineos van de laatste 2 jaar. Maar eerlijk, max budget zou beter zijn voor het wielrennen.
  4. Minst Favoriete ploeg: Israel en EDF
  5. Favoriete eendagskoers: Eerst was het PR, de laatste tien jaar Strade op 1
  6. Favoriete ronde: Giro all day long. Korte ronde: Dauphiné
  7. Favoriete beklimming / segment: Ventoux vanuit bedoin (wil die nog wel zelf eens doen) / Kemmelberg
  8. Favoriete wielercommentator: José
  9. Favoriete wielrennen media outlet (Twitter account / wielerflits / sporza / ...) /
  10. Favoriete merk fietsenmerk: Cervelo / Pinarello
  11. Favoriete wielerdisciplne: weg / downhill
 
  1. Favoriete wielrenner :
Als kind Pantani! Ik wou ook een zadel met een piraat op en een bandana :laugh: en eig gewoon gans de bianchi mega pro.
Als streekgenoot zijnde ook grote fan van Filip Meirhaeghe geweest.
Tegenwoordig zoals velen fan van een WVA, weinig speciaals.
Ook onze landgenoot Martin Maes mag niet ontbreken, zeker niet nu em bij het Orbea fox enduro team zit :clap:

  1. Minst Favoriete wielrenner (max. 3):
Om een of andere reden nooit fan geweest van Contador. Ook Andrei Tschmil was de vijand nadat hij (geheel onbewust wel) zijn fluim welgemikt op men broek had gemikt.
  1. Favoriete ploeg:
Nooit echt favoriete ploegen gehad. Ik weet wel nog dat ik als kind fan was van een ploeg waar ik de naam van vergeten ben. Ze hadden outfits met groene en witte strepen en blauwe broeken? Of er was toch iets blauw aan. Er zaten wat Ecuadoranen in en andere klimgrage types die graag aanvielen in de rondes.
Als fanboy ook wel fan van het Orbea enduro team.
  1. Minst Favoriete ploeg:
Degene met de lelijkste outfits. Ag2r citroen met hun bruine broeken zijn zo bvb al efkes een kutploeg.
  1. Favoriete eendagskoers:
Ronde van Vlaanderen. Als Oudenaardist is dat hier al altijd een grote feest geweest zelfs van voor de aankomst hier lag.
  1. Favoriete ronde:
Ik kijk zelden veel naar grote rondes. Neem dan toch maar de Giro omdat ik Italië een mooier land vind en de koers op zich ook wel aantrekkelijker is.
De laatste jaren volg ik de Cape Epic ook wel.
  1. Favoriete beklimming / segment:
Ik woon beneden de Koppenberg ... dusja, de Koppenberg.
  1. Favoriete wielercommentator:
Toch maar José. Paul in de winter is ook nog cava.
Als commentaar bij zen eigen filmpjes, Sam - today is gonna be epic - Pilgrim :biglaugh:
  1. Favoriete wielrennen media outlet (Twitter account / wielerflits / sporza / ...)
GMBN & GCN the Sam Pilgrim channel, verschillende andere youtube en instagram kanalen die ik tegenkom bij het doorklikken.
  1. Favoriete merk fietsenmerk:
Orbea .... duh! Best ever!
Ook al altijd een zwak gehad voor Yeti
  1. Favoriete wielerdisciplne:
Enduro en downhill
 
  1. Favoriete ploeg:
Nooit echt favoriete ploegen gehad. Ik weet wel nog dat ik als kind fan was van een ploeg waar ik de naam van vergeten ben. Ze hadden outfits met groene en witte strepen en blauwe broeken? Of er was toch iets blauw aan. Er zaten wat Ecuadoranen in en andere klimgrage types die graag aanvielen in de rondes.
Kelme!

integra.servlets.Imagenes


Heerlijk en herkenbaar shirt. :)
 
Ik ken er meer dan genoeg die bij orbea zweren en er niet voor betaald worden.
Misschien dat ik het te veel bekijk vanuit een de weg hoek.
Maar ik ken weinig mensen/ kanalen/ websites/ tijdschriften die spreken over orbea als zijnde een favoriete fiets.
Bij GCN ligt dat anders want die worden erdoor gesponsord. Maar misschien dat dit totaal anders ligt in de MTB wereld natuurlijk!
 
De wereld is meer dan alleen GCN of wegwielrennen hoor.
Moest ik hier yeti, commencal, santa cruz, nukeproof, .. als favoriete merk zetten, tjah, er gaan ook weinig wegrenners die tegenkomen.
 
  1. Favoriete wielrenners:
    • Thor Hushovd: Vond ik altijd top. Vriendelijke beer.
    • Ullrich: Altijd wel een boontje voor gehad eigenlijk.
    • Bij de huidige generatie toch wel fan van Matje en Wout.
  2. Minst favoriete wielrenners:
    • Degenkolb, vind hem maar niks.
  3. Favoriete ploeg:
    Telekom/T-mobile en CSC. Vond beide coole ploegen vroeger.
  4. Minst Favoriete ploeg:
    • Niet echt
  5. Favoriete eendagskoers:
    • Parijs Roubaix met kort erna gevolgd door de ronde. En dan vooral door het volksfeest. Is bijna een feestdag in Vlaanderen, heerlijk :smile:
  6. Favoriete ronde:
    • Giro
  7. Favoriete beklimming / segment:
    • Niet echt een favoriet eigenlijk.
  8. Favoriete wielercommentator: Renaat en José

  9. Favoriete wielrennen media outlet (Twitter account / wielerflits / sporza / ...)
    Op reddit onder andere lees ik nog graag. Nog interessante meningen te vinden.

  10. Favoriete merk fietsenmerken
    Niet echt.

  11. Favoriete wielerdiscipline: Vooral wegwielrennen. De rest zegt mij minder.
 
Terug
Bovenaan