Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik doelde natuurlijk niet enkel op hun palmares, maar gewoon Belgische (sub)top in de brede zin die gewoon niet meekunnen met een Van Aert, VDP en Alaphilippe. Qua palmares steekt GVA er natuurlijk met kop en schouders bovenuit. Naessen en Vanmarcke zet ik op dezelfde hoogte, die hebben beiden eigenlijk nog niks deftigs gewonnen.
Als belediging naar Oliver kan dat tellen. Want Belgisch kampioen worden en in alle belangrijke koersen meedoen voor de knikkers is op hetzelfde niveau als een kerel die af en toe eens een goeie dag heeft in zijn carrière en een top 10 rijdt dan. Ik ga er niet veder over uitwijden want hij is in feite de energie niet waard.
Er staat nochtans letterlijk 'domme renner' in zijn post. Het ging trouwens ook niet over dat sprintduel in de RVV, want daar was VDP inderdaad slimmer. Het ging over dat Wout zijn pijlen richt op RVV & PR. Iets wat Boonen en Cancellara ook jaar na jaar gedaan hebben, wat is daar dom aan? Ik vind het juist logisch dat hij nu van die koersen zijn prioriteit maakt aangezien hij ze nog niet gewonnen heeft.

Ik snap trouwens niet waarom je VDP zijn doelen erbij haalt want daar gaat het niet over. Het zal best zijn dat hij ongeveer dezelfde doelen heeft, maar dat wil niet zeggen dat ze allebei dezelfde koersen moeten rijden. Van Aert heeft bewust gekozen om pas in de Strade te starten, dat zal vast zijn redenen hebben.
En dat is slim om welke reden? Puur u richten op RVV wetende dat je daar met andere goden aan de start komt te staan die ook hun pijlen daarop richten. Of denk je dat VdP niet alles op alles gaat zetten om daar een tweede keer te winnen? Het is onzin dat je als renner denkt “heb ik al eens gewonnen, het hoeft dus niet”. Ja hij maakt overal kans om te winnen, maar als je strade kan winnen dan win je strade, dat je hem al eens won maakt geen fluit uit. Dat Mathieu voorzichtiger reed in Kuurne om hier te schitteren is te begrijpen, maar RVV en strade is nog wel een poosje van elkaar verwijderd.

Trouwens als je kijkt naar Boonen zijn palmares dan zie je ook snel dat RVV en PR het summum was. Maar dat hij toch ook elke andere koers waar hij kon winnen ook won. Nooit heeft die kerel gedacht “Kuurne jongens, nee ik zet mijn pijlen op RVV ze gasten”.

Laatst bewerkt:
Ik doelde natuurlijk niet enkel op hun palmares, maar gewoon Belgische (sub)top in de brede zin die gewoon niet meekunnen met een Van Aert, VDP en Alaphilippe. Qua palmares steekt GVA er natuurlijk met kop en schouders bovenuit. Naessen en Vanmarcke zet ik op dezelfde hoogte, die hebben beiden eigenlijk nog niks deftigs gewonnen.

Dat gekak op mannen zoals Naesen, Vanmarcke. Niks deftig gewonnen. Komaan seg. Nee het zijn geen supertalenten zoals MVP of VA maar veel renners dromen er nog maar van een koers te winnen!

Vanmarcke: gp plouay en omloop het nieuwsblad. Verder 2 keer 3de in RVV. 2de in parijs-roubaix.

Naessens: 2 keer gp plouay. Belgisch kampioen. 2de MSR

Dat zijn gewoon goeie renners. Commentaar van niks deftig gewonnnen. Als het zo makkelijk is om op uw fietske te kruipen en een klassieker te winnen 🤣

Als belediging naar Oliver kan dat tellen. Want Belgisch kampioen worden en in alle belangrijke koersen meedoen voor de knikkers is op hetzelfde niveau als een kerel die af en toe eens een goeie dag heeft in zijn carrière en een top 10 rijdt dan. Ik ga er niet veder over uitwijden want hij is in feite de energie niet waard.
Ik heb het voor Naesen maar dit is natuurlijk complete zever he. Vanmarcke heeft twee keer podium gereden in de Ronde, een keer 2e in PR toen hij de enige was die met Cancellara meekon en nog drie keer 4e. Zijn tijd om een grote koers te winnen lijkt voorbij maar er was een periode waarin Vanmarcke heel sterk voor de dag kwam in die koersen en het maar een kwestie van tijd leek dat hij die eens ging winnen. Z'n cijfers in de monumenten zijn gewoon beter dan Naesen.

Not sure if serious dat je vanmarcke in dezelfde adem als Naessen en GVA noemt. Staat in de schaduw van beide, is zelfs niet half de man dat die twee zijn.
Israël heeft hem voor een appel en ei onder gecontract genomen, volledig terecht, en ik zie hem vooral als helper in de rondes en vrije (nietszeggende) rol in de klassiekers.
Greg > Vanmarcke > Naesen. Zo is het toch, op elk vlak?

Vanmarcke heeft Boonen geklopt in een sprint, welke renner kan dat zeggen?

Vorig jaar was ook een raar jaar natuurlijk. In een normaal jaar had WVA minder gewonnen hoor, daar kan je echt vanuit gaan.
Wout heeft betere uitslagen gereden, dat klopt. Maar VdP heeft toch ook zeer mooie dingen laten zien vorig jaar. Met natuurlijk als hoofdstuk RVV. Vorig jaar wou iedereen winnen, dus zelfs een BinckBank was een wedstrijd die iedereen wou winnen.

De afgelopen 3 seizoenen rijdt VdP iedereen al aan flarden als het meezit. Vergeet niet zijn 2019 seizoen. Toen imponeerde hij ook. Maar door valpartijen en lekrijden is hij in Roubaix en RVV achterop geraakt. Maar zeker tijdens RVV als hij niet 2x was gevallen dan had hij daar voor Bettiol op het hoogste schavotje gestaan. Hij was toen nog 4de eh jongens, 4de plek na 2x moeten terugkomen en amper ploegmaats te hebben. WVA heeft toen heel de ronde in een zetel gezeten en verloor toen van GVA, GVA eh jongens de sprintbom van Berlare.
MVDP heeft nog nooit Roubaix gereden hoor. :unsure:

Dom zegt hij niet toch? VDP slimmer, wat mij in de RVV van vorig jaar echt wel lijkt te kloppen, Van Aert begint zijn spurt daar gewoon te laat, dat is een fout en missen is menselijk maar wel een fout, een fout die VDP niet maakte in die koers en waar hij dus slimmer was. Neemt niet weg dat VDP ook al domme beslissingen gemaakt heeft, zoals iedereen.
van der Poel begon net te sprinten toen Van Aert aanzette. Je kan zeggen dat Van Aert te laat aanging, maar in mijn ogen dit was gewoon echt pech met de timing tegen een van der poel die net sterker was.

Belangrijker is wie vandaag in Saint-Cyr als eerste over de meet gaat rijden. Ik vermoed een renner van Trek.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan