Als belediging naar Oliver kan dat tellen. Want Belgisch kampioen worden en in alle belangrijke koersen meedoen voor de knikkers is op hetzelfde niveau als een kerel die af en toe eens een goeie dag heeft in zijn carrière en een top 10 rijdt dan. Ik ga er niet veder over uitwijden want hij is in feite de energie niet waard.Ik doelde natuurlijk niet enkel op hun palmares, maar gewoon Belgische (sub)top in de brede zin die gewoon niet meekunnen met een Van Aert, VDP en Alaphilippe. Qua palmares steekt GVA er natuurlijk met kop en schouders bovenuit. Naessen en Vanmarcke zet ik op dezelfde hoogte, die hebben beiden eigenlijk nog niks deftigs gewonnen.
En dat is slim om welke reden? Puur u richten op RVV wetende dat je daar met andere goden aan de start komt te staan die ook hun pijlen daarop richten. Of denk je dat VdP niet alles op alles gaat zetten om daar een tweede keer te winnen? Het is onzin dat je als renner denkt “heb ik al eens gewonnen, het hoeft dus niet”. Ja hij maakt overal kans om te winnen, maar als je strade kan winnen dan win je strade, dat je hem al eens won maakt geen fluit uit. Dat Mathieu voorzichtiger reed in Kuurne om hier te schitteren is te begrijpen, maar RVV en strade is nog wel een poosje van elkaar verwijderd.Er staat nochtans letterlijk 'domme renner' in zijn post. Het ging trouwens ook niet over dat sprintduel in de RVV, want daar was VDP inderdaad slimmer. Het ging over dat Wout zijn pijlen richt op RVV & PR. Iets wat Boonen en Cancellara ook jaar na jaar gedaan hebben, wat is daar dom aan? Ik vind het juist logisch dat hij nu van die koersen zijn prioriteit maakt aangezien hij ze nog niet gewonnen heeft.
Ik snap trouwens niet waarom je VDP zijn doelen erbij haalt want daar gaat het niet over. Het zal best zijn dat hij ongeveer dezelfde doelen heeft, maar dat wil niet zeggen dat ze allebei dezelfde koersen moeten rijden. Van Aert heeft bewust gekozen om pas in de Strade te starten, dat zal vast zijn redenen hebben.
Trouwens als je kijkt naar Boonen zijn palmares dan zie je ook snel dat RVV en PR het summum was. Maar dat hij toch ook elke andere koers waar hij kon winnen ook won. Nooit heeft die kerel gedacht “Kuurne jongens, nee ik zet mijn pijlen op RVV ze gasten”.
Laatst bewerkt: