Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Idd, als ge van boven keek op dat rondpunt: het zag er wel droog uit maar proper kon je dat bezwaarlijk noemen.
Ongelofelijk wel dat ze daar weer de streep op 500m na een rondpunt leggen. Als ik een beetje mag overdrijven beginnen ze daar soms al te sprinten. :unsure:
Als die ene rakker daar niet gewoon onderuit schuift (maar mss was dat wel door vuil?) Is dat een ideale manier om het op het lint te trekken, geen haakse hoek of niks.

Die valpartij is imho echt wel met te noemen mss wel in combinatie met zenuwachtige renners (gaan ze volgende week nog wel koersen bv) waardoor ze rijden alsof elke koers de laatste is

Ik kan me ook niet meteen een val herinneren die daardoor veroorzaakt werd. Misschien in de jeugdcategorieën?

Ik ben wel fan dat ze hiertrgen optreden, niet zozeer voor de profs, maar om accidente' bij juniors/beloften te vermijden, die doen uiteraard alles na wat ze bij de profs zien.

Dat gezegd zijnde, er mag idd wel wat meer actie komen voor de parcoursen ook (meubilair, geen vuil dat soort dingen)

Ik ben ook fan, ge moet niet wachten op een dramatische valpartij om zulke toestanden aan banden te leggen. Het moet dan wel consequent bestraft worden natuurlijk, niet de ene keer wel en de andere keer niet afhankelijk van wie er zich aan bezondigt.

Hoe iemand op zen fiets zit maakt toch iedere renner toch voor zichzelf uit.
Als sagan nu sneller fietst door achterstevoren op zijn fiets gaan ze dat dan ook verbieden ?
Als Kwiatkowski sneller fietst door zijn armen te kruisen op zen stuur , gaan ze dat dan ook verbieden ?
Een wheelie trekken of over natte kasseien rijden is even gevaarlijk dan op die buis gaan zitten.

Dit is gewoon fake veiligheidsregel.

Je bepaalt toch zelf hoe je op je fiets zit en weegt zelf de risico's af naar je technisch vermogen ?

De uci zou zich beter richten op andere gevaren en veiligheidsmaatregelen meer dan genoeg werk denk ik.
Betere signalistatie, stootkussens, dranghekken , extra lessen voor volgwagens en motards ...

Onderstaande (pantani stijl) is nog altijd toegelaten en veel veiliger natuurlijk is maar 3% trager dan op die buis te gaan zitten.
Br-QngGCYAA2urT.jpg

Je bepaalt toch zelf hoe je op je fiets zit en weegt zelf de risico's af naar je technisch vermogen ?
En dan krijg je situaties zoals evenepoel dit jaar, denken dat je kan volgen maar toch fouten maken.

Dit is imho eenzelfde discussie als helmdracht of niet, was ook zo met z'n voors en tegens. Als er nu iets duidelijker wordt de laatste jaren, is dat de veiligheid serieus omhoog moet in het wielrennen.

eenzelfde discussie is zo aero mogelijk liggen op je stuur, zo met je ellebogen. Geen probleem als je dat doet als je een solo tot stand brengt, probeer je dat in hete midden van het peloton, dan krijg je heel wat gezeik over jou (en niet onterecht natuurlijk)

En dan krijg je situaties zoals evenepoel dit jaar, denken dat je kan volgen maar toch fouten maken.

Dit is imho eenzelfde discussie als helmdracht of niet, was ook zo met z'n voors en tegens. Als er nu iets duidelijker wordt de laatste jaren, is dat de veiligheid serieus omhoog moet in het wielrennen.

eenzelfde discussie is zo aero mogelijk liggen op je stuur, zo met je ellebogen. Geen probleem als je dat doet als je een solo tot stand brengt, probeer je dat in hete midden van het peloton, dan krijg je heel wat gezeik over jou (en niet onterecht natuurlijk)

1. Evenepoel heeft niks te maken met deze regel, Evenepoel reed in een gewone positie naar beneden (dus verbied de gewone positie ook maar en laat ze te voet naar beneden gaan).
De val van evenepoel heeft meer te maken met het laatste wat ik zei : Betere signalistatie, stootkussens, dranghekken , extra lessen voor volgwagens en motards ...

Een helm dragen en veiligheidskledij is iets helemaal anders dan hoe je op een fiets zit.
Mochten ze nog een airbagpak uitvinden mogen ze dat van mij direct aandoen.

Zoals ik aanhaalde pantani zijn afdaalstijl is wel nog toegelaten (dacht ik) maar is in mijn ervaring veel gevaarlijker dan op die buis te gaan zitten.
Daarnaast is nog eens aangetoond dat froome zijn manier van afdalen een stuk minder aerodynamisch is dat die van sagan of pantani.

Ik vind het argument van de voorbeeldfunctie een beetje belachelijk. Je moet maar zelf beseffen dat je op de openbare weg geen belachelijke risico's moet nemen. Dan kan je ook gaan redeneren dat je binnenkort massasprints mag verbieden omdat tussen het verkeer sprinten ook gevaarlijk is.

Op hoge snelheid fietsen is relatief gevaarlijk tout court. Één positie op de fiets verbieden omdat je zogezegd niet in evenwicht zit, gaat daar volgens mij niets aan veranderen. Stootkussens in bochten en wegmeubilair -zeker in de finale- vermijden, gaat imo al veel meer gewonden voorkomen. Gisteren hadden we weer een goed voorbeeld van hoe het niet moest.

Daarbij heb ik nog nooit een renner door deze positie zien vallen, terwijl ik toch al heel wat (zware) valpartijen in afdalingen gezien heb. Het vaakste was dat door renners die al afgemat waren of tegen te hoge snelheid in een bocht vlogen in een normale houding (Barguil die tegen Van Garderen en Thomas vloog in de Tour, Evenepoel in Lombardije, de 100 valpartijen van Porte en ga zo maar door).

1. Evenepoel heeft niks te maken met deze regel, Evenepoel reed in een gewone positie naar beneden (dus verbied de gewone positie ook maar en laat ze te voet naar beneden gaan).
De val van evenepoel heeft meer te maken met het laatste wat ik zei : Betere signalistatie, stootkussens, dranghekken , extra lessen voor volgwagens en motards ...

Een helm dragen en veiligheidskledij is iets helemaal anders dan hoe je op een fiets zit.

Zoals ik aanhaalde pantani zijn afdaalstijl is wel nog toegelaten (dacht ik) maar is in mijn ervaring veel gevaarlijker dan op die buis te gaan zitten.
Daarnaast is nog eens aangetoond dat froome zijn manier van afdalen een stuk minder aerodynamisch is dat die van sagan of pantani.
Dat bestaat al min of meer

Goed relaas tijdens Bessèges over het onderwerp. Blijkbaar toch wat ongevallen bij de jongeren door imitatiedrang.

Ja weer een heel propere overwinning! Ik zou hem toch echt nog eens graag iets groots zien winnen dit jaar.

Ja weer een heel propere overwinning! Ik zou hem toch echt nog eens graag iets groots zien winnen dit jaar.
Ieder jaar in februari hoop je er op, ieder jaar in oktober constateer je dat het niet is.
Ritten in de Giro en Vuelta zijn uiteraard ook mooi maar als iemand als Jungels LBL kan winnen moet Wellens dat toch ook eens kunnen op die manier.

Ieder jaar in februari hoop je er op, ieder jaar in oktober constateer je dat het niet is.
Ritten in de Giro en Vuelta zijn uiteraard ook mooi maar als iemand als Jungels LBL kan winnen moet Wellens dat toch ook eens kunnen op die manier.
150km vs 200km vs 250km zeker?

Evenepoel is nochtans een zeer goed voorbeeld van waarom men dit best verbied: Evenepoel rijdt daar niet het ravijn in omdat er geen beveiliging is hé... je kan niet elke bocht van elke afdaling afschermen. Evenepoel rijdt het ravijn in omdat hij Nibali probeert te volgen maar dat gewoon niet kan.

Met dat in het achterhoofd: is supertuck bannen toch een logische maatregel naar veiligheid toe? Als het toe laat ga je eigenlijk iedereen dwingen van het te doen om mee te kunnen. Vergelijk het met de balkjes in de cross: als niemand springt is er geen probleem, als iedereen begint te springen moet je wel mee of je bent kansloos. Nu is springen over de balkjes als je het niet beheerst niet levensbedreigend. Iemand die de supertuck niet volledig beheerst maar het toch doet om mee te kunnen: dat is wel een levensbedreigende situatie.

En dan is er inderdaad nog het aspect van de imitatiedrang bij de jeugd... je kan moeilijk iets bannen bij de jeugd onder het mom van veiligheid en het bij de profs niet bannen.

Graag nog eens goed de berichten lezen

1.
Nogmaals Evenepoel zat niet op zen buis bij die afdaling. Die zat op zen zadel dus dat argument is zinloos ? Want hij zat NIET op zen buis maar op zen zadel. Dus niets in het achterhoofd met dat argument.
2.
En als imitatiedrang een reden is dan moet men heel verbieden ook in andere sporten.
Nu dat is een argument waar ik wel kan inkomen voor sommige doelgroepen in onze maatschappij.
3.
Het is gewoon het feit dat de UCI zich beter zou focussen op de grotere problemen die ze zelf veroorzaken dan door weer een kleinigheid te verbieden van de renners.

door het goedkeuren van bepaalde finishes , veiligheid van parcours (olie op de weg / deftige barrières baan de finish / auto's half geparkeerd op de weg, ....

Maar ze steken daar weer hun kop in het zand.
En houden zich liever bezig met sokkenregels / bidonregels en fietspositieregels

UCI doet niets voor de veiligheid, iedereen schreeuwt moord en brand.

UCI doet iets voor de veiligheid, iedereen schreeuwt moord en brand...

Ocharme UCI!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan