Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Buiten Van Aert kan ik me geen enkele renner voor de geest halen waarbij het contract voortijdig wordt afgebroken (omdat er conflicten zijn).

Bij DSM/sunweb kunnen ze er al een schone worldtour ploeg meebouwen:
  • Kittel
  • Matthews
  • Hirschi
  • Benoot
  • Matthews
  • Degenkolb
  • Oomen
  • Barguil
  • Kelderman
  • Dumoulin
  • Louis Vervaecke die even dacht aan stoppen met wielrennen (stond in Bahamontes)
  • en dan vergeten ik er nog een paar waarschijnlijk,

En dan heb je ook nog de mannen die wel wilden maar niet kunnen/konden: Vervaecke , Van Wilder
    Of Roche die nog niet rijp was voor zijn pensioen maar zonder pardon aan de kant wordt gezet.

Lopez heeft zijn contract nog maar laten ontbinden. Thomas Dekker liet zijn contract ook ontbinden bij Rabobank. Er zijn genoeg voorbeelden, maar bij DSM spannen ze de kroon ja.

Als Movistar de volgende jaren +30 overwinningen pakken en Quickstep <30 per seizoen, dan weten we genoeg, zeker?
Kunnen ze Ricco niet bijpassen als mental coach bij Movistar?

Die wilt weg, maar ze laten hem niet gaan. Gaat waarschijnlijk de gerechtelijke kant op.
Wat win je als ploeg met een renner in uw team die liever weg wilt.
Je kan toch niet verwachten dat deze dan goed zal presteren.

Dat hij financieel moet compenseren dat snap ik. Maar dat je die jongen actief gaat blokkeren begrijp ik niet.

Wat win je als ploeg met een renner in uw team die liever weg wilt.
Je kan toch niet verwachten dat deze dan goed zal presteren.

Dat hij financieel moet compenseren dat snap ik. Maar dat je die jongen actief gaat blokkeren begrijp ik niet.
Er worden wel gevaarlijke precedenten geschept op die manier natuurlijk... je mag imo ook niet naar een systeem gaan waar een renner zijn contract zomaar kan verbreken omdat zijn zadel 2mm te hoog stond. Ik ben nog altijd van mening dat als je een contract tekent voor 2 jaar, dat die 2 jaar gerespecteerd wordt. Een ploeg kan een renner die nog 2 jaar onder contract ligt niet zomaar buiten zetten, dan verwacht je ook die renner niet zomaar kan vertrekken.
Anders krijg je op den duur voetbalscenario's waar de rijke ploegen als Ineos & UAE gewoon met een zak geld midden in het seizoen ergens renners gaan halen omdat die een goed seizoen rijden en ze die wel kunnen gebruiken in hun Tour ploeg. Voetbal is, niet alleen op dat vlak trouwens, iets waar best zo weinig mogelijk sporten zich aan spiegelen.

Tis trouwens een mes dat aan twee kanten snijd. DSM heeft niks aan een renner die niet goed in zen veld zit en wrs dus ook niet gaan presteren maar voor Van Wilder is dit een heel belangrijk moment in zijn carriere. Van Wilder moet nog ALLES bewijzen en als die aan het begin van zijn carrière al het label krijgt van moeilijke jongen te zijn en het gaat nadien naar een andere ploeg waar hij de eerste 2 jaar geen platte prijs rijdt is dat veel kans gewoon fin de carrière. As in: rijdt de rest van u carriere maar voor Wallonie Bruxelles. Voor een klimmerstype als Van Wilder is terecht komen in een Belgische ploeg die enkel kleine koerskes rijdt in en rond de Benelux gewoon dodelijk.
Kijk naar Sele: diej heeft op 9lives meer dan eens gezegd dat het voor hem gewoon heel moeilijk was om nog terug hogerop te geraken onder andere omdat de ploegen waarvoor hij reed 99% koersen reed die hem gewoon niet lagen.

En DSM is een Nederlanderse ploeg, je kan dat nu toch bezwaarlijk een buitenlandse ploeg noemen. Strikt genomen wel, maar het is verdorie een steenworp van België.
Dus alle duitse, franse, luxemburgse en nederlandse ploegen zijn eigenlijk belgische ploegen?

Toch even ons aantal medailles natellen op de olympische spelen ook dan :biglaugh:

Er worden wel gevaarlijke precedenten geschept op die manier natuurlijk... je mag imo ook niet naar een systeem gaan waar een renner zijn contract zomaar kan verbreken omdat zijn zadel 2mm te hoog stond. Ik ben nog altijd van mening dat als je een contract tekent voor 2 jaar, dat die 2 jaar gerespecteerd wordt. Een ploeg kan een renner die nog 2 jaar onder contract ligt niet zomaar buiten zetten, dan verwacht je ook die renner niet zomaar kan vertrekken.
Anders krijg je op den duur voetbalscenario's waar de rijke ploegen als Ineos & UAE gewoon met een zak geld midden in het seizoen ergens renners gaan halen omdat die een goed seizoen rijden en ze die wel kunnen gebruiken in hun Tour ploeg. Voetbal is, niet alleen op dat vlak trouwens, iets waar best zo weinig mogelijk sporten zich aan spiegelen.

Tis trouwens een mes dat aan twee kanten snijd. DSM heeft niks aan een renner die niet goed in zen veld zit en wrs dus ook niet gaan presteren maar voor Van Wilder is dit een heel belangrijk moment in zijn carriere. Van Wilder moet nog ALLES bewijzen en als die aan het begin van zijn carrière al het label krijgt van moeilijke jongen te zijn en het gaat nadien naar een andere ploeg waar hij de eerste 2 jaar geen platte prijs rijdt is dat veel kans gewoon fin de carrière. As in: rijdt de rest van u carriere maar voor Wallonie Bruxelles. Voor een klimmerstype als Van Wilder is terecht komen in een Belgische ploeg die enkel kleine koerskes rijdt in en rond de Benelux gewoon dodelijk.
Kijk naar Sele: diej heeft op 9lives meer dan eens gezegd dat het voor hem gewoon heel moeilijk was om nog terug hogerop te geraken onder andere omdat de ploegen waarvoor hij reed 99% koersen reed die hem gewoon niet lagen.
Ik geef je gelijk dat een contract moet gerespecteerd worden.
Maar als je duidelijk merkt dat een renner gewoon niet goed in uw team zit, en hij wil ook weg dat er een oplossing kan gevonden worden.
Als ploeg iemand zijn loon blijven betalen zonder daar return voor te krijgen is ook niet wenselijk.
Van Aert heeft ook een breuk gehad met slaande deuren. Wat ook was nog voor hij iets bewezen had op de weg. Daar spreekt niemand nu nog over.

Bij sele speelden wel meer zaken mee. Heeft bij QS gereden en is daarna naar Astana gegaan. Dat zijn echt wel ploegen waar je kansen hebt als man van zijn kaliber. Heeft grote en kleine rondes daar gereden. Maar je moet u ook neerleggen dat wanneer je bewust kiest om niet mee te gaan in het opzoeken van de grens, uit respect voor eigen lichaam, dat je in het nadeel bent. Als je dan ook geen supertalent bent dan is het gewoon heel moeilijk. En men blijft ooo niet investeren in u, als het niet redeneert dan moet je inderdaad gaan knechten in koersen die niks voor u zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan