Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij Extra Time Koers zei Bert De Backer dat hij iets voor de concurrentie zal doen? Hoe beschamend dom is de VRT geweest!? Hij zat bij elke Vive le Vélo spontaan te solliciteren.

Bij de VRT gaan ze Dirk De Wolf opnieuw introduceren als co-commentator. De grote comeback! :D :unsure:

Wie hebben ze daar nog als co-commentator? De Cauwer en Nys (en Decroix bij de vrouwen)? En dat is het toch zowat zeker?

Eigenlijk zijn er ook maar weinig (ex-)sportleiders/renners waar ik van zeg: die zou ik nu wel eens als co-commentator willen horen...

Ik maak me niet veel zorgen over het de co-commentators, keuze genoeg. De Cauwer is nog niet weg, ik ben geen fan van de mens Nuyens maar die doet dat ook goed. Bakelantsis ook een goeie.

Waar ik me meer zorgen om maak is de hoofdcommentator. Renaat doet het technisch gezien vaak wel oké, maar sleept mij toch niet zo mee als Wuyts deed. En waar ik het meest schrik voor heb: Ruben Van Gucht. En gezien dat de golden boy van Sporza is vrees ik dat we die wel een pak gaan te horen krijgen...
Ik zou wel graag Tom Vandenbulcke in het rijtje hoofdcommentators zien terecht komen. Die deed dat onlangs eens voor een koers en vond ik zéér goed.

Bij de VRT gaan ze Dirk De Wolf opnieuw introduceren als co-commentator. De grote comeback! :D :unsure:

Wie hebben ze daar nog als co-commentator? De Cauwer en Nys (en Decroix bij de vrouwen)? En dat is het toch zowat zeker?

Eigenlijk zijn er ook maar weinig (ex-)sportleiders/renners waar ik van zeg: die zou ik nu wel eens als co-commentator willen horen...
Serge Pauwels tijdens de Eneco Tour denk ik

Please... tis nog een beetje vroeg in oktober voor horrorverhalen.
Twas al erg genoeg dat diej nu wéér in Extra Time Koers zat. Begint echt genant te worden, zou er niemand anders nog willen komen omdat ze stiekem allemaal vinden dat Van Gucht een kwal is?

Waar ik me meer zorgen om maak is de hoofdcommentator. Renaat doet het technisch gezien vaak wel oké, maar sleept mij toch niet zo mee als Wuyts deed. En waar ik het meest schrik voor heb: Ruben Van Gucht. En gezien dat de golden boy van Sporza is vrees ik dat we die wel een pak gaan te horen krijgen...
Ik zou wel graag Tom Vandenbulcke in het rijtje hoofdcommentators zien terecht komen. Die deed dat onlangs eens voor een koers en vond ik zéér goed.
Buiten dat haar is er echt zeer weinig golden aan.

Dat Mauri veel talent heeft is duidelijk. Maar ik krijg altijd de indruk dat hij veel energie verspeelt door zijn stijl.

Valt wel mee. Het gaat echt wel vooruit. Moest hij proberen stil te zitten zou hij veel meer kracht verliezen. Als ze er ooit een goeie TTer proberen van te maken gaan ze een groot probleem hebben maar voor te klimmen kan dat zo'n kwaad niet. Mollema heeft ook geen stijl en die gaat ook gewoon hard bergop.

Ik moet altijd spontaan aan Daffy Duck denken als ik diej zie rijden :unsure:

Als je de startlijst bekijkt is Lombardije op papier alvast inderdaad één van de sterkst bezette koersen van dit hele seizoen. In praktijk zit daar wel een heel pak volk tussen die met hun hoofd al in het tussenseizoen zitten... dat gezegd zijnde wel een pak mannen die duidelijk wél nog gemotiveerd zijn. Roglic is goed zoals altijd, Adam Yates lijkt ook in orde. Voor Pogacar lijkt dit wel een beetje het seizoensdeel teveel... tis eigenlijk al zot dat de Slovenen na zo'n seizoen ook hier nog komen meedoen en niet gewoon om den hoop wat te vergroten.

Quick-Step, Bahrein en UAE staan hier op papier alvast met stevige blokken aan de start. En ook Jumbo, Ineos, DSM en BikeExchange stellen toch stevige ploegen op.

Pogocar is wel deftig bezig hoor. In Varenisi werd hij 3e na een halve koers in de aanval te hebben gereden en lek op een slecht moment en in Milaan Turijn werd hij 4e na Roglic, Yates en Almeida.

Hij is niet in supervorm maar hij rijd ook niet rond voor spek en boonen toch maar opletten als hij zaterdag een dagje heeft kan het zomaar.

En het blijft niet stil over afgelopen WK.
Nu dus ook Eddy Planckaert die zich openlijk uitlaat.
Blijkt dat Sven tegen hem gezegd zou hebben dat Remco niet geluisterd zou hebben.
Dus Remco wil zich bewijzen omdat hij op de OS en het EK niet geluisterd heeft door op het WK wederom niet te luisteren.

Blijkt dat Sven tegen hem gezegd zou hebben dat Remco niet geluisterd zou hebben.
Dus Remco wil zich bewijzen omdat hij op de OS en het EK niet geluisterd heeft door op het WK wederom niet te luisteren.
In die docu 'Alles voor goud' was het ook al duidelijk geworden dat hij op de OS dan inderdaad toch niet de teamorders heeft gevolgd...
Ook op het EK nam hij in de finale niet veel instructies ter harte. En over het WK is al genoeg gezegd...

Aan Vanthourenhout om het op te lossen :p

- Of Remco loopt volgend jaar meer in de pas
- Of Sven accepteert dat hij een redelijk ongeleid projectiel is en stelt er zijn tactiek naar
- Of Sven laat hem thuis wanneer Remco niet de kopman is op het parcours

De enige reden waarom VA geen WK werd is omdat VA niet goed genoeg was. Dit blijven op Evenepoel proberen te steken begint toch wel belachelijk te worden.

Sven is gewoon in zijn gat gebeten door het intervieuw en wilt nu wat na stampen zodat iedereen zijn falende "Wout is onze enige kopman" tactiek zou vergeten. Want laten we eerlijk zijn, moest Remco WK geworden zijn was het ook niet geweest door de tactiek te volgen.

Ik lees overal dat Remco er moest zijn in de finale. Was die er dan niet? Hij was toch effectief de laatste man voor Wout en Jasper? Het is zelfs door Wout zijn instructies dat hij zichzelf leeg rijdt. Als hij gewoon blijft zitten is hij er een ronde later of op het einde ook nog bij.

Laten we maar wat zagen op een jongen van 21 die zijn eigen kansen op de wereldtitel aan de kant gezet heeft voor een 4 en 11ste plaats. Teuns, Benoot, Lampaert had je kunnen vervangen door eender wie en er had niets veranderd. Lampaert heeft het WK gebruikt voor te trainen voor Roubaix.

Nee, had Remco tot het einde gewacht had Wout nog steeds niet de benen gehad om te winnen hoor.

De enige reden waarom VA geen WK werd is omdat VA niet goed genoeg was. Dit blijven op Evenepoel proberen te steken begint toch wel belachelijk te worden.
Dit dus máár dat is natuurlijk geen reden voor Remco om z'n zin te doen, wielrennen is toch grotendeels een ploegsport.

Nu ik heb het wel stillaan gehad met die overanalyses van elke wedstrijd. 't Het WK zit er op, Alaphilippe is terechte en mooie winnaar, get over it pers.

Gisteren in Extra Time Koers ook, al die nutteloze analyses waar Florian Roubaix mogelijks verloren heeft, die jongen was verdomme tweedes.

Maar dat is ook het punt niet.

Nee, Wout was niet goed genoeg om te winnen.
Nee, de tactiek was niet goed uitgewerkt. De juiste keuzes zijn niet gemaakt.

Ik ben altijd wat oppervlakkig gebleven over de OS, maar nu werd het wel degelijk bevestigd dat Remco daar niet de orders volgde.

Zo´n zaken sleep je wel mee en dan begrijp ik de reactie van Wout na het WK nog beter.

Gelukkig moeten ze maar 1x per jaar samenrijden, want ik kan me toch voorstellen dat daar wat van blijft hangen. Nu heeft het weinig verschil gemaakt tussen winst en verlies, maar dat kan in de toekomst wel anders uitdraaien...

Please... tis nog een beetje vroeg in oktober voor horrorverhalen.
Twas al erg genoeg dat diej nu wéér in Extra Time Koers zat. Begint echt genant te worden, zou er niemand anders nog willen komen omdat ze stiekem allemaal vinden dat Van Gucht een kwal is?

Buiten dat haar is er echt zeer weinig golden aan.
Wat is er mis met Dirk De Wolf.. babbelt toch vlot en spontaan.. hoor hem graag bezig alvast ;)

In die docu 'Alles voor goud' was het ook al duidelijk geworden dat hij op de OS dan inderdaad toch niet de teamorders heeft gevolgd...
Ook op het EK nam hij in de finale niet veel instructies ter harte. En over het WK is al genoeg gezegd...

Aan Vanthourenhout om het op te lossen :p

- Of Remco loopt volgend jaar meer in de pas
- Of Sven accepteert dat hij een redelijk ongeleid projectiel is en stelt er zijn tactiek naar
- Of Sven laat hem thuis wanneer Remco niet de kopman is op het parcours
Remco is totaal geen renner om te knechten zo simpel is het.. die moet men altijd in kopman of schaduwkopman laten meedoen. Had de benen om WK te worden in Leuven dat was wel duidelijk.. beste renner in koers samen met Fluppe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan