Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haha

Als ik zou zeggen dat VDP de beste was, dan krijg ik van sommigen als antwoord dat ik lieg.
Als ik zou zeggen dat Yves de beste was, dan krijg ik van sommigen als antwoord dat ik lieg.
Als ik zou zeggen dat Sonny de beste was, dan krijg ik van sommigen als antwoord dat ik lieg.
Als ik zou zeggen dat Moscon de beste was, dan krijg ik van sommigen als antwoord dat ik lieg.
Als ik zou zeggen dat Florian de beste was, dan krijg ik van sommigen als antwoord dat ik lieg.
--> Besluit: Ik lieg nu niet hé!

Want natuurlijk heeft iedereen zijn eigen mening en we zitten hier met 100+ te koekeloeren in dit topic. :tongue:

Discussies in dit topic zijn altijd zalig :D

Toch veel mooie koersen gezien dit seizoen. Deze P-R, het WK, de OS, de Tirreno, ... de klassementen van de GT´s waren misschien wat minder, maar toch ook veel mooie ritten gezien :)
Dit :)

Laten we vooral blij zijn dat MVDP zo koerst. Hij maakt de koers toch mee aantrekkelijk. Voor zichzelf komt er misschien wel een moment dat hij spaarzamer moet leren zijn, maar het ´ik wil mij amuseren´-element speelt bij hem wel erg mee.

Toch veel mooie koersen gezien dit seizoen. Deze P-R, het WK, de OS, de Tirreno, ... de klassementen van de GT´s waren misschien wat minder, maar toch ook veel mooie ritten gezien :)
Ik denk dat het gevaar vooral hem zit in het feit dat hij deze supermacie ook niet eeuwig kan blijven volhouden. Het zou zonde zijn dat door het woekeren met krachten je op het einde van uw carrière van uw 25 tot 32 elke koers mee gemaakt hebt en elke koers je winnaar kon zijn maar steeds bent gestrand op een ereplaats of zelfs buiten het podium.
Dat uw palmares met andere woorden op vlak van monumenten en grote koersen niet zo gigantisch is, terwijl je wel heel die periode gedomineerd hebt maar het nooit kon afmaken.

Maar goed hij is nog maar 26 nu natuurlijk. Tot zijn 32 is nog 5 seizoenen. Dat zij nog 5 kansen dat je een monument of een dubbel kunt winnen.

Ik vind VdP toch ook echt een grote aanwinst/troef van het wegwielrennen, niet alleen door zijn manier van rijden, maar ook door zijn persoonlijkheid. Ik weet dat er hier zijn die hem niet moeten hebben, maar in zijn interview achteraf is hij toch ook gewoon eerlijk. Geen excuses, zeggen dat hij de minste was van de 3. Toprenner!

Ja ik zag Stybar, die reed vlotjes rond, de reporter zei: Stybar is goed hé!
Ineens was ie weg, en ik heb hem nooit meer terug gezien ..

Lampaert was de enige die vlotjes VDP kon volgen toen die uit de groep VA versnelde, maar dan reed ie lek want plots zat hij achter de groep VA.

Net al de reacties gezien... VDP teveel willen doen anders wint hij. Moscon zonder pech wss ook ( die 2de fiets verkeerde bandendruk? )
QS, tja verkeerd materiaal? Als je pech hebt, de winnaar heeft meestal nooit pech.
Florian, ferme kerel. Hopelijk zet hij de volgende jaren de lijn door.
Sonny, tja. Geslepen kerel, ze zouden het moeten weten. Al heel het seizoen ferm aant rijden.
VA game over, twas maar een korte piek ( Ronde van GB ), maar wie neemt de mens het kwaad. Hij wil te veel.
Styber niet gezien, Stuyven??

Epische koers gezien maar volgend jaar toch liever een droge editie.
Nu nog lombardije en Paris tours om te zien, dan is het wel gedaan.

VA game over, twas maar een korte piek ( Ronde van GB ), maar wie neemt de mens het kwaad. Hij wil te veel.
Daarna ook nog zilver op het WK rijdrijden hé. Dat was zijn laatste wapenfeit ;)

Ik lees zelfs op HLN bitterweinig negatieve commentaren op VA.
VA rijdt al een héél seizoen op topniveau. Dat zijn pijp na de tijdrit van het WK uit was, neemt zo goed als niemand hem kwalijk hé.
TOPseizoen voor VA hoor maar het was gewoon 'op'.

Colbrelli is de slimste renner van dit jaar die rondrijdt in het peloton. Echt een geslepen vos.

VDP: Wil zich inderdaad iets te veel amuseren. Maar kan in de toekomst zeker terugkomen om PR te winnen.

Vermeersch de ontdekking van deze koers.

QS: Lampaert was goed, maar het materiaal liet de ploeg in de steek.

Moscon: Gevallen onder druk, daarna foute bandenspanning. Zéér jammer, ..

Stuyven was samen met Sagan zwaar gevallen hé. Daarna ook paar keer pech blijkbaar.

Stybar leek goed maar was plots weg, géén idee wat er met hem aan de hand was.

Ik ging het palmares van Moscon eens checken op Wikipedia. Blijkt wel een beetje nen asshole te zijn, plots vond ik het minder erg dat hij op deze manier verliest :lol:

Was Theuns niet diegene die gevallen was met Sagan?
Dacht dat ik Stuyven op een gegeven moment zag lossen toen iemand (VdP?) eens goed doortrok op één van de stroken. Denk zelfs nog voor het Bos. Allemaal niet zeker van, want niet makkelijk om zien.

Hij is uiteindelijk 25e geworden.

Gilbert 29e, GVA toch pas 32e en Bert De Backer werd 38e!

Oliver Naesen die reed blijkbaar ook mee en werd 50e. Die heeft er toch (alweer) een non-seizoen opzitten...

Toch uiteindelijk 94 man aangekomen. Dat is eigenlijk echt wel veel voor deze editie.

Stuyven was wel eens groenten oogsten op een strook toen hij in peloton reed

GvA is zijn corona-spuit niet te boven gekomen, Naesen is overtraint

Oliver Naesen die reed blijkbaar ook mee en werd 50e. Die heeft er toch (alweer) een non-seizoen opzitten...
Er stond dit weekend een uitgebreid interview met hem in Het Nieuwsblad. Enkele passages:

Je besefte niet dat je aan het overdrijven was?

“Nee. Typisch. Bij een ander zie ik rapper de fouten dan bij mezelf. Ik kan totaal niet objectief zijn over mezelf. Tim Declercq is het mij wel een paar keer komen zeggen. Voor dit seizoen al. Oli, wat gij traint, is niet normaal. Ge moet daarmee stoppen. Nu weet ik dat hij gelijk heeft. Maar mijn ploeg, mijn trainer en ikzelf zagen dat niet. Ik was altijd de man van de harde aanpak geweest. Net die manier van werken had van mij de renner gemaakt die ik altijd was. Wie was bij AG2R elk seizoen de man met de meeste kilometers? Oli, natuurlijk. By far. Ik reed soms duizenden kilometers meer dan Bardet. Niets om mee uit te pakken, maar het was wel zo. Een werkweek was bij mij ook altijd een zevendagenweek. Er was geen dag dat ik niet fietste. Zelfs al had ik gereisd, dan nog kroop ik in het donker op de rollen om toch maar op die fiets gezeten te hebben. Maar voor mij werkte dat. Tot nu. Dit jaar ben ik op de limieten van die aanpak gestoten.”

Na de Ronde van Vlaanderen, en door de afgelasting van Roubaix, kreeg je in april nochtans de tijd om even op adem te komen.

“Een week ben ik van de fiets gebleven. Maar toen ik herbegon, was dat weer direct met een trainingsweek van 28 uur. En de week nadien: wéér 28 uur. Zelfs ik had daar mijn bedenkingen bij. Een gemiddelde deftige prof houdt het op 18 tot 20 uur per week. Was dat niet overdreven? Maar toen ik dat bij de ploeg aankaartte, kreeg ik maar een antwoord: Wout en Mathieu doen dat ook’ Tja. Vandaag weet ik dat het ook van hun kant paniekvoetbal was. Maar het straffe was: in de Ronde van de Algarve in mei marcheerde het weer. Dus stak ik nog maar eens een tandje bij. Zo heb ik fout op fout op fout gemaakt. In de Dauphiné voelde ik meteen weer dat ik veel te rap à bloc zat. En de stage kort voor de Tour was helemaal een ramp. Het was archislecht weer. Ik had nog aan de ploeg gevraagd of het echt nodig was om die superlastige bergritten te gaan verkennen. Ik zou er toch niets kunnen uitrichten. Maar ze stonden erop. Elke dag heb ik mij vijf, zes uur zitten afjakkeren in dat ijswater. Pleegde ik weer roofbouw op mijn lichaam.”

En dan, vakantie?

“Absoluut. Geen Parijs-Tours, Binche of een andere wedstrijd meer voor mij… Ik ga straks vier, vijf, zes weken van mijn fiets blijven. Dat is sinds mijn veertiende niet meer gebeurd. Ik zie het als een volledige resett. Zoals ik ook nu al weet dat ik het nieuwe seizoen niet de eerste week van februari maar een beetje later zal beginnen. Ik ga voortaan veel meer kiezen. Ik heb altijd 80 tot 90 koersdagen per jaar gehad. Geen enkele topper die dat deed. Was dat fout van mij? Toen niet. Nu wel. Voortaan pak ik de dingen anders aan.”
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211001_96517784

Laatst bewerkt:
Ik vind VdP toch ook echt een grote aanwinst/troef van het wegwielrennen, niet alleen door zijn manier van rijden, maar ook door zijn persoonlijkheid. Ik weet dat er hier zijn die hem niet moeten hebben, maar in zijn interview achteraf is hij toch ook gewoon eerlijk. Geen excuses, zeggen dat hij de minste was van de 3. Toprenner!
Ik moet hem niet.. maar dat is al jaar en dag zo. Nooit supporter van geweest. Top coureur uiteraard en sterke wedstrijd vandaag

Ik moet hem niet.. maar dat is al jaar en dag zo. Nooit supporter van geweest. Top coureur uiteraard en sterke wedstrijd vandaag

Dat is uiteraard uw goed recht en als hij in een situatie komt waarbij hij strijdt met een Belg of een andere renner die ik verkies, zal ik ook niet voor hem supporteren. Zijn manier van rijden bevalt mij sowieso (hoe kan het ook anders), maar ik moet zeggen dat ik zijn “persoon” ook wel meer en meer begin te waarderen.

Tgoja ik weet niet wat ik moet denken van iemand die bij hoog en laag beweerd dat hij cruciale info betreffende het MTB parcours op de OS niet heeft ontvangen van zijn bondscoach... Nog een geluk van Vader of De Kneght mocht het misschien afbollen als bondscoach. Want Matje zijn woord zal heilig zijn zeker? Triestig dat je zo kan liegen om je eigen falen te camoufleren.

Moscon was sowieso de sterkste man in koers:
Krijgt een platte band, krijgt een fiets terug met foute bandenspanning waardoor hij iedere kasseistrook in de problemen komt en daardoor eigenlijk te val komt en daarna ook op Carrefour duidelijk te zien gewoon geen deftige bocht kan pakken.

Nooit maar nooit komt er nog iemand terug als hij die eerste platte band niet heeft.
Nu meestal is het iemand met weinig / geen pech die Roubaix heeft, en is dit mss de karma van de afgelopen jaren.

Mijn besluit:
Sterkste man in koers Moscon
Mooiste koers was die van Vermeersch
Slimste koers gereden door die van Colbrelli
Het meest zijn bord laten uiteten MVDP

Mooie editie van deze Roubaix , (toch straf dat er +100 man deze editie eindigen (ik reken de OTL ook wel graag mee deze keer).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan