Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
De koers heeft ons in het verleden al zeer vaak bedot maar als je iedereen met een boerenjaar moet betichten van onregelmatigheden dan kan je beter iets anders zoeken.

Zoals je zegt dikke wedstrijd gewoon van Colbrelli!
Het onderzoek naar Bahrein is nog altijd lopende. Dat is nog niet afgesloten.
Kan zijn dat er niks uitkomt, kan zijn van wel natuurlijk. Maar men doet niet zomaar een inval natuurlijk, dat is echt wel op vrij gefundeerde grond.

Trouwens om het eens over onze andere Belgen te hebben. Lampaert toch ook nog wel goed in vorm. En Wout zijn vorm is toch na GB sterk afgenomen. Jammer maar was ook wel te verwachten.

De reden is logisch, is ook geen verwijt, ik vond het gewoon niet spannend voor een groot deel van de finale dus dan is het voor mij niet 1 van de beste koersen die ik gezien heb.

Het frustrerende was de laatste 5 seconden, de rest was dik in orde 😁
Qua spanning had je toch niks te kort?
Alles kon nog de laatste 15km. Er kon nog iemand wegspringen, er kon nog iemand vallen en vooral de sprint moest nog gereden worden.

De editie van Hayman was ook niet zo spannend hoor. Je wist al lang dat het groepje naar de piste ging rijden en dat Boonen altijd ging sprinten voor de overwinning.

Wat is de definitie van spannend. Ik vond P-R waar Hayman won de spannendste koers die ik ooit gezien heb. Ik lag niet meer in de zetel. Ik lag letterlijk op de grond... Dat heb ik nooit gedaan bij koers, maar ik kon niet meer in de zetel zitten v/d spanning. En ik ben nochtans geen grote Boonen fan. Maar toen op die éne dag blijkbaar wel. De enige dag uit mijn leven.

Florian idem dito. Ik kende hem 6 uur geleden niet. En nu ook weer zo thrilling. Er zijn weinig koersen die ik van quasi start tot finish zie, of zelfs uberhaupt zie tegenwoordig. De grote rondes interesseren me bvb. niet zo, al heb ik die ene stoot van Pogacar wel gezien.

Qua spanning had je toch niks te kort?
Alles kon nog de laatste 15km. Er kon nog iemand wegspringen, er kon nog iemand vallen en vooral de sprint moest nog gereden worden.

De editie van Hayman was ook niet zo spannend hoor. Je wist al lang dat het groepje naar de piste ging rijden en dat Boonen altijd ging sprinten voor de overwinning.
Vond je er veel spannend aan tussen het bos en de val van Moscon?

Met een groep rijden vind ik altijd spannender dan 1 man die voorop rijdt waarbij niemand dichter komt.

Boonen zijn overwinning in de RVV 2012 vond ik zo ook veel spannender dan zijn overwinning in PR de week nadien. Die laatste was wel mooi, ook omdat ik fan was van Boonen, maar niet echt spannend.

Vond je er veel spannend aan tussen het bos en de val van Moscon?

Met een groep rijden vind ik altijd spannender dan 1 man die voorop rijdt waarbij niemand dichter komt.

Boonen zijn overwinning in de RVV 2012 vond ik zo ook veel spannender dan zijn overwinning in PR de week nadien. Die laatste was wel mooi, ook omdat ik fan was van Boonen, maar niet echt spannend.
Het enige wat ik echt spannend vond na het Bos was de sprint om eerlijk te zijn. :unsure:

Of misschien in de laatste tien kilometer nog omdat ik zat te hopen op een stevige uitval van Vermeersch om solo aan te komen.

Leuke koers zoals altijd! Jammer van Florian, maar petje af.

'k vond het wel lachen toen de motard achter VDP reed en Michel en josé zeiden dat VDP nu echt wel terug gelanceerd was. En nog geen 5 seconden later zie je de motard VDP inhalen omdat colbrelli en co aansluiten.
(dat moment hadden ze ook totaal gemist omdat ze dat totaal niet hadden verwacht)...

Edit: de meeste waren zo piepedood. Zie VDP na de aankomst :o

Ik vind het wel wat zwak om hier Colbrelli niet te zien als een terechte winnaar. Ja, hij "maakt" minder de koers dan VDP bvb, maar het is nu eenmaal onderdeel van de sport om uw krachten ook te sparen en goed in te schatten he.
Ne lange afstandszwemmer ga je toch ook niet een onterechte winnaar noemen omdat hij niet vanaf de start op kop zwemt?

Wat is de definitie van spannend. Ik vond P-R waar Hayman won de spannendste koers die ik ooit gezien heb. Ik lag niet meer in de zetel. Ik lag letterlijk op de grond...
Idem hier, met ne man of 5 uit de zetel gesprongen al roepend naar de TV. Prachtig wielermoment met helaas de 'verkeerde' afloop.

Wat een wereldsport dat veldrijden (allemaal nederlandstalingen in de top 10). En dan durven vragen om er een OS sport van te maken.

Zijn 10 van het seizoen, wie had dat verwacht dat hij dit nog allemaal kon. Aan de uitslag te zien blijkbaar een ferm heriosche tocht ook daar.

Die van der Poel rijdt precies altijd rond alsof zijn krachten onuitputtelijk zijn, maar op het einde is zijn sprint toch maar middelmatig, idem bij RvV dit jaar.

Misschien door (foute) te hoge verwachtingen langs mijn kant, maar anders zou hij toch wat minder moeten trekken en sleuren diep in de finale in de toekomst...
VDP is toch gewoon de Nederlandse Evenepoel (op basis van wedstrijdtactiek)? Continue in de aanval, blijven geven precies of morgen bestaat niet meer en steeds intervallekes doen en sprintjes trekken.

Nu dat is natuurlijk gewoon zijn manier van koersen. Dat maakt de koers ook ergens wel aantrekkelijk. :tongue:
Er is altijd nog 'iets' te zien als VDP meerijdt.

VDP zei dan ook eerlijk in zijn interview: ik dacht dat ik het meest fris was van de groep maar bleek dat ik eigenlijk meest kapot zat 😁

duidelijk dat ze Yves nog niet gebrieft hebben over welke koers Florian Vermeersch hier gereden heeft.
Als er iemand man van de koers was dan was hij het wel. Sterkste man als je ziet hoe zijn koers gelopen is.

VDP zei dan ook eerlijk in zijn interview: ik dacht dat ik het meest fris was van de groep maar bleek dat ik eigenlijk meest kapot zat
😁
Hij zei dat hij het hoopte. Hij dacht het niet hoor.

Laten we vooral blij zijn dat MVDP zo koerst. Hij maakt de koers toch mee aantrekkelijk. Voor zichzelf komt er misschien wel een moment dat hij spaarzamer moet leren zijn, maar het ´ik wil mij amuseren´-element speelt bij hem wel erg mee.

Toch veel mooie koersen gezien dit seizoen. Deze P-R, het WK, de OS, de Tirreno, ... de klassementen van de GT´s waren misschien wat minder, maar toch ook veel mooie ritten gezien :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan