Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeg, maar iedereen zit hier te kakken op Remco, Evenepoel en Vanthourenhout. Maar ik heb hier of in de pers nog niemand iets horen zeggen over Teuns en Benoot. Die mannen kwamen er zondag toch helemaal niet aan te pas?

De eerste heb ik eens als tweede in het peloton zien rijden en Benoot is eens naar voren gereden om Vocsnor uit te schijten. Dan had hier een meer ervaren cyclist genre Gilbert toch zijn plaats gehad?

Remco zei letterlijk dat Wout EN Jasper kopman waren, vooraf aangeduid.
Hij zegt overigens niks verkeerd op zich maar het is niet omdat je gelijk hebt dat het daarom ook slim is van dit even in de media te gooien. Als je een klein beetje verstandig bent hou je dit binnenskamers of doe je dit op zen minst geen 3 dagen na het WK als de wonden nog vers zijn.
En volgens Wout was hij de enige kopman. https://www.hln.be/wielrennen/wout-...de-enige-kopman-te-zijn-voor-het-wk~ad479661/

Remco moest er gewoon voor zorgen dat Wout en Jasper in de finale zaten. In die context is Jasper dan een kopman voor hem. De tactiek was gewoon Jasper als laatste man voor Wout. Toch duidelijk dat er geen andere scenario's waren dan dat.
Dus jij denkt dat de coach en de kopman de tactiek verkeerd hebben begrepen, maar Remco zou wel de afgesproken tactiek hebben uitgevoerd :confused2:
Wat ik flauw vind is de tactiek niet volgen en dan achteraf zeggen dat je wereldkampioen had kunnen worden.
Zo iemand zou ik niet in mijn team (sport of werk) willen hebben ze.
Op voorhand zeggen dat je mee doet met het afgesproken plan, dan iets anders doen, het team haalt niet het verwachtte resultaat en dan achteraf tegen de pers/manager zeggen dat het plan niet duidelijk was en dat je het zelf beter had kunnen doen.
Een echte teamplayer die Remco :sarcastic:
Ik heb gelezen dat Remco de laatste man moest zijn voor Wout en Jasper. Zelfs na die 2 aanvallen was hij dat nog steeds. Als Wout de benen had om te winnen was het werk dat Remco geleverd had perfect. Buiten die paar 100 meter heeft Wout geen trap moeten geven tot de aanval van Alaphilippe. Ik zie niet in wat er anders had kunnen lopen moest Remco daar nog zitten, buiten het feit dat hij (met een minieme kans) zelf WK had kunnen worden. In dat geval had hij de voorgeschreven tactiek ook niet gevolgd.

Allemaal leuk zo'n Parijs-Roubaix voor vrouwen, maar morgen geen Giro Dell Emilia op tv??? :cry2:
Emilia is nu niet meteen een grote koers hé. Is een beetje het allooi van Gran Piemonte en Tre Valli Varesine afaik. Leuke koersen maar toch eerder niveau Dwars door Vlaanderen of misschien hooguit Omloop. Niet zo onlogisch dat ze dat hier niet uitzenden. Er moet namelijk ook nog budget zijn voor al die non-koersen genre Primus Classic, Le Samyn, Scheldeprijs... :unsure:

Zeg, maar iedereen zit hier te kakken op Remco, Evenepoel en Vanthourenhout. Maar ik heb hier of in de pers nog niemand iets horen zeggen over Teuns en Benoot. Die mannen kwamen er zondag toch helemaal niet aan te pas?

De eerste heb ik eens als tweede in het peloton zien rijden en Benoot is eens naar voren gereden om Vocsnor uit te schijten. Dan had hier een meer ervaren cyclist genre Gilbert toch zijn plaats gehad?
Benoot heeft heel het begin van de koers postduif gespeeld en heeft de bevoorrading voor zijn dienst genomen.
Was dus een zeer waardevol asset voor het team.
De koers was 260km eh, dat je hem de laatste 50km niet meer hebt gezien lijkt me logisch.

Teuns heeft ook zijn werk gedaan. Maar goed misschien meer in de schaduw.

Emilia is nu niet meteen een grote koers hé. Is een beetje het allooi van Gran Piemonte en Tre Valli Varesine afaik. Leuke koersen maar toch eerder niveau Dwars door Vlaanderen of misschien hooguit Omloop. Niet zo onlogisch dat ze dat hier niet uitzenden. Er moet namelijk ook nog budget zijn voor al die non-koersen genre Primus Classic, Le Samyn, Scheldeprijs... :unsure:
Sporza vraag ik het ook niet om uit te zenden. Maar eurosport laat deze koers voor het eerst in vele jaren liggen.

Benoot heeft heel het begin van de koers postduif gespeeld en heeft de bevoorrading voor zijn dienst genomen.
Was dus een zeer waardevol asset voor het team.
De koers was 260km eh, dat je hem de laatste 50km niet meer hebt gezien lijkt me logisch.

Teuns heeft ook zijn werk gedaan. Maar goed misschien meer in de schaduw.
Denk dat je op zo een lussenparcours echt geen bevoorrading van de wagen nodig hebt

Naar de vrouwen aan het kijken als aperitief voor morgen en sommige stukken liggen er echt toch zeer vettig bij. Daarnet stukje Mons-en-Pèvele waar echt een laag modder over de volledige breedte van de weg ligt en er een paar van zeer dichtbij kennis maken met de kasseien. Met de extra regen gaat dat morgen toch echt loodzwaar worden. Je merkt ook wel echt dat de vrouwen dat echt niet gewoon zijn of de stuurmanskunsten niet hebben om dit tot een goed einde te brengen.

Den ruben kan zich geen solo van 80+ kilometers herinneren. Hoelang becommentarieerd die nu eigenlijk al (vrouwen) wielrennen? Remember wk 2019...

Zei hem niet 'in Parijs-Roubaix' erbij? Dus bij de mannen?
Was maar met half oog en oor aan het kijken

Ik denk inderdaad dat hij doelde op het feit dat hij zich in PR bij de mannen geen solo van 80+km kan herinneren.

Op zich is Ruben toch echt een regelrechte ramp als commentator, heb hem echt nog niet 1 interessante zaak horen vertellen.

Roubaix voor vrouwen in deze omstandigheden is weird... Maar het blijft episch, zelfs bij vrouwen. Favoriete sportevenement van mij, en dat zal zo blijven. Leuk dat de vrouwen de hel nu mogen trotseren.

Denk dat je op zo een lussenparcours echt geen bevoorrading van de wagen nodig hebt
Het was 56km tot Leuven en de flandrien lus was 32km eh. Dus ja er moest wel naar de wagen gegaan worden.
Bewijst ook doordat Benoot naar de wagen is gegaan natuurlijk :P

Toch maar raar om naar deze vrouwen te kijken. Dit koersbeeld ga je nooit bij de mannen zien. Dat ze bijna stilstaan op stroken in de achtervolging. Bijna stapvoets door bochten gaan. Nee zo zie je nog maar eens het fysiologisch verschil. Maar vooral hoe zwaar deze koers effectief is. 116km, maar wel loodzwaar. Morgen net geen 258, het verschil is wel immens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan