Eagle`
Well-known member
Die heeft in zijn korte cariere als bondscoach toch al wat medailles binnen gehaald.
Ok het zijn wel de renners die het moeten doen, zeker op de TT maar weinig van zijn voorgangers die dit al voorgedaan hebben
- zilver OS wegrit
- zilver en goud op het EK wegrit
- brons EK tijdrit
- zilver en 2x brons WK tijdrit
Een pluim op SVT zijnen hoed steken voor tijdritmedailles, is toch wel een beetje onnozel, qua wegritten misschien net geslaagd?
Ervaring in wegwielrennen is niet persé noodzakelijk, maar in situaties gezeten hebben waar het om de knikkers ging wel me dunkt.
Een SVT heeft zelf amper in in beide situatues gezeten, zelf niet in XC, vraag me dus af in hoeverre die gasten echt SVT zijn advies volgen.
Op dat vlak volg ik wel de commentaar van een Rik Verbrugge bv. dat er een wegkapitein met ervaring & palmares had in de wedstrijd moeten bijzitten. Iemand waar de jonge garde nog naar "wilt" luisteren, iemand die in situaties gezeten heeft wanneer het om de knikkers ging en kan bedaren & aansturen wanneer nodig. Wout is ne grote maar toch pak minder ervaring dan pakweg een Van Avermaet of Gilbert. Niemand durft een VA tegenspreken wrs, buiten Remco, ma die was gemuilkorft door Merckx.
Ma bon het WK was ook een beetje een perfect storm, onervaren bondscoach, een wk in belgië met al dat publiek. In elk andere 1-dagskoers gaat ge waarschijnlijk nooit op die manier de koers dragen als ploeg. Julian outstanding! Hoeveel koersen op een jaar, heb je waar het op meer dan 100 km al zo openbreekt tussen (Rvv 2017 op de muur?
), voor km 100 een groep met Roglic, Asgreen, Remco voorop? 
Laatst bewerkt: