Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik, als een dwaas, tickets gekocht voor Anderlecht - Brugge zondag en enkele dagen nadien tot het besef gekomen dat het Roubaix is. :wallbash::wallbash:.

Ik zet ook men geld in op Senechal , goede ploeg en een goed eindschot , op het WK nooit in de problemen gekomen , mocht ook enkel maar wachten , volgen en controleren natuurlijk

Je kan hier 1001 alternatieve scenarios bedenken voor de Belgische tactische aanpak, maar dan nog had telkens Alphaphillipe gewonnen... Hij stak er zo ver bovenuit... Julian had na de laatste Flandrienlus nog 4 à 5 grote cartouchen die hij kon afvuren... Al de rest had er nog maximum 1tje in de benen zitten, velen zelfs geen enkele meer. Als je zoveel overschot hebt op de rest kan je enkel nog met pech/val verliezen denk ik.
België had zeker wel een medaille kunnen pakken hadden ze tactisch beter gereden. Maar winnen? Die kans was héél erg klein. Flupke was gewoon veruit de beste. (Nu de beste wint niet altijd maar toch ..)

Parijs Roubaix? Ik gok op Wout. Die had op het WK niet de beste benen, maar je kan maar 1x echt pieken en de piek zal tijdens Parijs Roubaix zijn ;)

Ik geloof ook nog steeds in van Aert. Over z'n top? Slechte dag in combinatie met waanzinnige verwachtingen. PR ligt hem beter dan elke andere koers. Niets explosiviteit maar gewoon puur stampen. Al zal Mathieu niet ver weg zijn.

Ik, als een dwaas, tickets gekocht voor Anderlecht - Brugge zondag en enkele dagen nadien tot het besef gekomen dat het Roubaix is. :wallbash::wallbash:.
Mijn dochtertje wordt gedoopt om 16u 😒 Hopelijk gaat dat wat vooruit zodat we toch nog het laatste half uur kunnen zien.

Mijn dochtertje wordt gedoopt om 16u 😒 Hopelijk gaat dat wat vooruit zodat we toch nog het laatste half uur kunnen zien.
Gene stress, de kerk van Roubaix ligt op 10 minuten van de Velodrome, de liefde van de Heer is overal dus waar uw dochter gedoopt wordt steekt zo nauw niet he :unsure:

Moest het nu een droge Roubaix geweest zijn, dan had ik mijn geld op GVA gezet :tongue: :unsure:

Ik hoop dat het niet te erg wordt, zodat het niet moet worden ingekort of, erger nog, afgelast worden.
En ook dat we volledige footage krijgen. Zou zonde zijn...

Wat geven ze voor zaterdag eigenlijk? Als die vrouwen op natte kasseien moeten gaan rijden... ik krijg spontane flashbacks naar die natte editie van La Course (2015). De manier waarop die vrouwen daar bij bosjes vielen, gruwelijk.
Het gaat erom spannen. Hangt echt af van wanneer ze aankomen. De weersystemen bewegen vrij snel op zaterdag en zondag, dus het kan snel keren. Zondagmiddag wordt het droger met opklaringen. Maar zaterdag is het initieel ook nog goed. Maar naar de vooravond toe gaat de wind snel opsteken met dan forse windstoten rond 7-8 uur tot 90 km/u en heel wat regen. Dus... het hangt er van af wanneer het slechte weer aankomt, en wanneer ze aankomen. Een uurtje vroeger of later aankomen gaat een wereld van verschil maken, en het is een race tegen de klok of ze voor dat het weer omslaat gaan aankomen.

Het is vooral de overgang van zaterdag op zondag dat er een bom neerslag valt. Bijna 40mm. Zelfs al wordt het wat droger tijdens de koers zelf, dan nog heel veel plassen en natte steentjes zondag wanneer ze erover rijden.

EDIT: Volgens WRF om 5u lokale tijd zaterdagavond al windstoten tot 70 km/u maar dat neemt dan nadien nog toe. Mogelijk ook al wat regen vanaf 3u s'middags (en al toenemende wind). Maar de meest intense regen is voor de late avond / nacht. Zondag wat kans op gedruppel, of buien vooral vroeger zondag. Wind dan weer toenemend naarmate de zondag vordert.

Dus ze gaan het ergste misschien nipt vermijden, maar de weersverslechtering gaat naarmate de koers vordert wel een rol v. betekenis spelen, denk ik, afhankelijk van hoe precies de voorspellingen zijn.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan