Daar kan Van Aert toch nog stappen in zetten vind ik. Er werd hier gisteren dan wel de opmerking gemaakt dat Van Aert het slim speelde en de anderen liet rijden maar ik heb in die fase toch 2 situaties gezien waar hij finaal toch zelf met zijn neus in de wind het gat dicht rijdt. 1 keer met Mathieu in zijn wiel en 1 keer met, ik denk, Valgren... en dan laat ik die post-Smeysberg fase nog even buiten beschouwing waar hij samen met Stuyven het gat dicht rijdt.
Als je bluft moet je durven verliezen, zeker als Stuyven wel mee zit in een groepje van 4-5man moet je echt nooit als 6de man daar naar toe gaan rijden... zeker niet als Mathieu op je wiel plakt.
Achteraf gezien was het altijd makkelijk, maar eigenlijk hadden ze Alap moeten laten gaan, maar op dat moment ben je nog in de veronderstelling dat je kan winnen, en dat je het moet afmaken voor eigen publiek (door de gigantische druk), maar die 2-3 momenten hebben wel achteraf een medaille gekost. VA was piepedood en Stuyven was ook piepedood op het eind. En Remco - een ander ijzer in het vuur - hebben we leeg laten rijden. We hebben het onszelf veel te zwaar gemaakt.
Alap had misschien meer kans om terug te vallen, als ze de eerste keer er niet achter rijden. Maar als de afstand te groot wordt, en iedereen kijkt naar elkaar, heb je het ook vlaggen. Maar hij had wel sneller kunnen stilvallen lieten ze hem daar gaan... Ach ja ik vergeet wel ff dat Colbrelli mee was... Dan moet je het wel dicht rijden.
Maar daarachter... als ze Alap en Colbrelli terug hadden gepakt... hebben we eventjes te veel zelf het werk gemaakt. En als Remco die 20 km niet vollen bak rijdt, dan zouden er ook massaal veel aanvallen geweest of bleef de groep natuurlijk niet weg. En Remco had dan al zijn kaarten gespeeld denk ik (want hij zat eerder al in een ontspanning... al had Van Baarle hetzelfde gedaan ook, maar Remco zal meer kopwerk daar hebben gedaan).
De grootste fout IMO is nog altijd achter Remco rijden daar... en hem niet het vertrouwen geven. Anders moet je geen man vooruit sturen natuurlijk. Rijden ze het dicht, oké x aantal km dat de Belgen zich kunnen sparen, blijven ze weg, best een grote kans dat Evenepoel op podium staat, en wellicht had Van Baarle er dan ook dichtbij geweest.

. We zullen tegen vrijdag wel zien, als ze het echt kunnen voorspellen.