Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
BREAKING: Matje rijdt het WK!

Van een verrassing gesproken!!!
Wereldnieuws! :unsure:

Het grootste gevaar tot hiertoe was dat iedereen naar Wout ging kijken en er wel eens een smurf op zijn kousenvoeten vanonder ging muizen in de laatste ronde, want in een rechtstreeks duel moet hij van niemand schrik hebben op dit parcours (zowel bergop als in de sprint).

Maar Mathieu... De laatste twee wedstrijden leek zijn vorm althans niet slecht. Het is de enige renner waar ik écht schrik van heb. Hopen dat de afstand hem misschien toch nog zuur opbreekt. Maar hij zal er wel staan...

ik denk dat Elodie en OJH op zaterdag (tijdens de verkenningen) hun tijdrit hebben afgelegd.
Want blijkbaar zijn de vrouwen pas vandaag aan de slag op het parcours?
Gisterenmorgen, voor de mannenrit.
Ik dacht dat er gezegd was dat zij zaterdag gingen rijden?
Enfin, we zullen het van de week wel zien.
De papieren krant (HLN of course) zegt zaterdag namiddag als eersten. Maar of dat juist is ... 🤷‍♂️
Morgen zullen we het misschien wel horen.

Dokter Google: 'Because alcohol decreases your liver's efficiency at releasing glucose and slows down the digestion of food you just ate, drinking puts you at risk of “alcohol-induced hypoglycemia”.'

Ja Patrick, het was dus een hypo. :unsure:
Lol het kan wel hoor. Maar waarom drinkt hij dan nog een extra glaasje? En waarom krijgt hij uberhaut dan nog een extra glaasje?
Zeker dat laatste is ongeacht of hij liegt of niet toch niet professioneel?

Matthieu VDP erbij is een zegen voor de wedstrijd want hij durft van ver de koers open te breken. Maar het gaat wel een extra nerveuze dag worden. Want hij is in principe de man die bijna altijd met Van Aert meekan en hem net iets vaker klopt in een sprint dan omgekeerd… Misschien heeft hij door zijn mindere voorbereiding een iets minder splijtende sprint na 250 kilometer. Voor Van Aert zou het wel extra mooi zijn om hier als winnaar met VDP op het podium te kunnen staan. ;-)

Het niveau bij de vrouwen is toch aardig aan het stijgen. Van Dijck is maar 9 seconden langzamer als onze u23 Berckmoes.
De top 3 bij de vrouwen reed met een 1x, daar win je toch zo'n 4 watt mee. Als je dan ook nog eens voor een aero blad kiest vs de dura ace.
Bij de mannen reed de top 3 met dubbel. Stel dat van aert 1x gaat, 5 seconden verschil, hmmm...

Ah spijtig voor VA, wordt weer zilver.
Dan is er van die "rugperikelen" al zeker geen sprake geweest indien Vdp zondag volop meedoet voor winst.. Comedia del arte en zand in de ogen strooien is bij de gebroeders Roodhooft een gewoonte aan het worden.. Vrij triestig al die show de afgelopen weken ipv gewoonweg open kaart te spelen.

De komedie is dan toch ten einde en hij doet zoals verwacht mee.. Ik was al geen fan van Mathieu en nu nog veel minder na dit "zere rug" verhaal. Mijn respect is grotendeels weg alsook voor zijn entourage..
Zijn resultaat zal duidelijk maken hoe ernstig dat rug probleem was maar hij krijgt zeker het voordeel van de twijfel voorlopig, zijnen tuimel was best stevig in Tokyo.

Lol het kan wel hoor. Maar waarom drinkt hij dan nog een extra glaasje? En waarom krijgt hij uberhaut dan nog een extra glaasje?
Zeker dat laatste is ongeacht of hij liegt of niet toch niet professioneel?
Dat was net mijn punt. Je kan een lage bloedsuikerspiegel krijgen van te veel alcohol. Van een hypo word je normaal niet knalrood, maar eerder bleek. Ik neem aan dat hij zijn bloedsuikerspiegel niet vooraf gemeten had, want dan had hij wel moeten weten dat hij zeker geen wijn meer mocht drinken.

Het is zo dat alcohol in eerste instantie je bloedsuikerspiegel doet stijgen. Als het dus vlak na de uitzending gemeten is, en hij doorheen de dag niet (te veel) gedronken had, zou het mij verbazen moest hij aan het begin van de uitzending zich goed genoeg gevoeld hebben om op tv te komen.

Als het wel zo is dat hij op voorhand wist dat hij te laag stond, dan is het alsnog zijn eigen domme schuld. Dat een diabeet die zich in zijn Twitterbio beschrijft als Bourgondiër zoiets zou doen, zou me natuurlijk ook niet verbazen. Gezien de situatie, vermoed ik dus veel eerder dat hij gewoon te veel gedronken had doorheen de dag en dan achteraf merkte dat zijn suiker te laag stond.

Ongeacht zijn excuses moet je als diabeet geen drie (of vier?) glazen wijn drinken tijdens een tv-show van 1u20.

Zijn resultaat zal duidelijk maken hoe ernstig dat rug probleem was maar hij krijgt zeker het voordeel van de twijfel voorlopig, zijnen tuimel was best stevig in Tokyo.

Zoals je al aangeeft , heeft Matje toch niks te verliezen want:

-hij doet niet mee voor de knikkers: last van zijn rug

- hij rijdt de finale maar wint niet: last van zijn rug

-hij wint: Wat een fenomeen! Maand geleden half verlamd uit Tokio teruggekeerd en nu WK! Episch :love2:

Evenepoel zijn ritje van gisteren staat op strava met wattages: https://www.strava.com/activities/5988214852/analysis

RFAZ3TO.png

Dankzij de vrouwen uit Pakistan heel Elodi wel een kans om niet laatste te worden. Het verschil tussen die 2 en de derde laatste is wel enorm groot.
Jan Asma (de Pakistaanse) reed 35kph. Elodi reed op haar test in aflevering 3 exact 35.4kph... op een ovaal parcours (lees: geen bochten). Op basis van die cijfers gaat dat echt súper close zijn.
Otto-Jan reed over de 42kph en moet 39,4kph kloppen... op papier is dat dus zeker een haalbare kaart.

Nu, zonder al te cynisch te doen over dit programma: het was leuke TV met momenten maar uiteindelijk bewijzen ze hier eigenlijk weinig mee, buiten het feit dat ze met zen 2 eigenlijk véél betere omkadering hebben gekregen in aanloop naar dit WK dan de onderste helft van de uitslag:
* Topmateriaal
* Constante opvolging door Peter Hespel en team
* Sessies in de windtunnel
* Mental coaching
...

Een pakket waar een gemiddelde World Tour prof 10 jaar geleden eigenlijk stik jaloers op zou geweest zijn.
Als je daar dan vandaag zo'n Afrikaan ziet binnenkomen die ze op basis van zijn positie ergens uit ne mijn gehaald konden hebben en die moet met moeite 4 minuten toegeven op de uiteindelijk winnaar dan weet ik niet of je met die omkadering moet staan juichen met "niet laatst". Maar goed, het bleef leuke TV, met toch herkenbare momenten voor de gemiddelde wielertoerist denk ik.

Jan Asma (de Pakistaanse) reed 35kph. Elodi reed op haar test in aflevering 3 exact 35.4kph... op een ovaal parcours (lees: geen bochten). Op basis van die cijfers gaat dat echt súper close zijn.
Otto-Jan reed over de 42kph en moet 39,4kph kloppen... op papier is dat dus zeker een haalbare kaart.

Nu, zonder al te cynisch te doen over dit programma: het was leuke TV met momenten maar uiteindelijk bewijzen ze hier eigenlijk weinig mee, buiten het feit dat ze met zen 2 eigenlijk véél betere omkadering hebben gekregen in aanloop naar dit WK dan de onderste helft van de uitslag:
* Topmateriaal
* Constante opvolging door Peter Hespel en team
* Sessies in de windtunnel
* Mental coaching
...

Een pakket waar een gemiddelde World Tour prof 10 jaar geleden eigenlijk stik jaloers op zou geweest zijn.
Als je daar dan vandaag zo'n Afrikaan ziet binnenkomen die ze op basis van zijn positie ergens uit ne mijn gehaald konden hebben en die moet met moeite 4 minuten toegeven op de uiteindelijk winnaar dan weet ik niet of je met die omkadering moet staan juichen met "niet laatst". Maar goed, het bleef leuke TV, met toch herkenbare momenten voor de gemiddelde wielertoerist denk ik.

Dit dus hé, die onderste helft zijn gewoon geen profs hé, verrevan zelfs. Dus wil ik ook nergens lezen dat ze sneller zijn dan een prof.

De komedie is dan toch ten einde en hij doet zoals verwacht mee.. Ik was al geen fan van Mathieu en nu nog veel minder na dit "zere rug" verhaal. Mijn respect is grotendeels weg alsook voor zijn entourage..
Niet zeveren, je hebt nog geen enkele respectvolle post over MVP of entourage kunnen schrijven.

Dat was net mijn punt. Je kan een lage bloedsuikerspiegel krijgen van te veel alcohol. Van een hypo word je normaal niet knalrood, maar eerder bleek. Ik neem aan dat hij zijn bloedsuikerspiegel niet vooraf gemeten had, want dan had hij wel moeten weten dat hij zeker geen wijn meer mocht drinken.

Het is zo dat alcohol in eerste instantie je bloedsuikerspiegel doet stijgen. Als het dus vlak na de uitzending gemeten is, en hij doorheen de dag niet (te veel) gedronken had, zou het mij verbazen moest hij aan het begin van de uitzending zich goed genoeg gevoeld hebben om op tv te komen.

Als het wel zo is dat hij op voorhand wist dat hij te laag stond, dan is het alsnog zijn eigen domme schuld. Dat een diabeet die zich in zijn Twitterbio beschrijft als Bourgondiër zoiets zou doen, zou me natuurlijk ook niet verbazen. Gezien de situatie, vermoed ik dus veel eerder dat hij gewoon te veel gedronken had doorheen de dag en dan achteraf merkte dat zijn suiker te laag stond.

Ongeacht zijn excuses moet je als diabeet geen drie (of vier?) glazen wijn drinken tijdens een tv-show van 1u20.
Hij zag toch echt bleek? Tegenover de meeste andere mensen ziet hij idd nog steeds rood, maar voor Patlef zag hij er echt wel heel bleekjes uit.

Wat maakt dat nu allemaal uit van Lefevere. Ik heb het ook niet hoog met hem op, maar hem eens op zijn woord geloven kan ook geen kwaad he.

En dan nog: als hij liegt, moeten we ons hier niet heiliger voordoen dan de paus. Bij elke cross of wielerwedstrijd lopen er honderden zatten rond, waarom kan dat dan niet eens ocharme 1 keer in een niet al te serieuze talkshow? De riem mag bij iemand die voor de koers leeft, er ook al eens af vind ik persoonlijk. Dat is alleen maar menselijk.

Wat maakt dat nu allemaal uit van Lefevere. Ik heb het ook niet hoog met hem op, maar hem eens op zijn woord geloven kan ook geen kwaad he.

En dan nog: als hij liegt, moeten we ons hier niet heiliger voordoen dan de paus. Bij elke cross of wielerwedstrijd lopen er honderden zatten rond, waarom kan dat dan niet eens ocharme 1 keer in een niet al te serieuze talkshow? De riem mag bij iemand die voor de koers leeft, er ook al eens af vind ik persoonlijk. Dat is alleen maar menselijk.
Ik vind vooral dat de VRT hier de fout in gaat. Vanaf het woord crosserke hadden ze het la moeten inzien en een plan b verzinnen.

Zeker na de comment van Karl op het einde over de wijn

Heb net eens een fragment bekeken op twitter en Patje lijkt idd bezopen. Maar schoolmeesterke Karl spant toch weer de kroon met zijn commentaar op het einde. Stukske pretentie dat da is...

Hij voelde zich waarschijnlijk in zijn nopjes dat hij Patje eens kon "pakken". Want meestal wordt Karl op zijn plaats gezet door PL.

#genietenvandekleinedingen?

Van Aert heeft het rustig gedaan vandaag zag ik. Mij al babbelend gepasseerd in de Naamse straat, hij leek op z'n gemak :D
Thibauke Nys was daarentegen vol aant gaan op de Keizersberg :D

Niet zeveren, je hebt nog geen enkele respectvolle post over MVP of entourage kunnen schrijven.
En terecht.. de afgelopen tijd was er dan ook niet echt iets respectvol te melden tav MVP en zijn entourage.. Continu verstoppertje spelen met een "zere rug" ivm zijn al dan niet deelname aan het WK. Pa Adrie die kwam melden dat het seizoen vrijwel over en out was en hij niet deftig kon trainen.. Wees maar gerust dat hij topfit is en hij zich degelijk heeft voorbereid op het WK. Lijkt mij niet meer dan logisch dat de boomerang nu in hun gezicht terechtkomt na al die show en comedia del arte in de media.

Hij zal meer dan wss een warme ontvangst krijgen in Leuven omwille van zijn fratsen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan