Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Van Patje mag dat EK afgeschaft worden voor de profs. Geen enkele sponsor staat daar voor te springen integendeel die trui willen ze liever niet
Dan heeft Remco het perfect gedaan voor zijne baas. Laten zien dat hij terug is, de gazetten schrijven der al heel de week over maar hij moet diene lelijke trui niet dragen.

Sagan heeft 3 titels zonder ploeg behaald. Ploegen zijn overrated
Sagan is wel heer en meester in de rest doen vergeten dat hij mee rijdt ook.

In Richmond maar zeker in Bergen en Qatar was het altijd hetzelfde liedje... op 200m van de meet "ah just, Sagan rijdt ook nog mee".

In Richmond maar zeker in Bergen en Qatar was het altijd hetzelfde liedje... op 200m van de meet "ah just, Sagan rijdt ook nog mee".
In Bergen was het koersverloop dan ook wel echt kak. Enkele magnifieke aanvallen, Alaphillipe die wegspringt en waarvan je dacht dat hij ging winnen maar die dan toch door een razend peloton gegrepen wordt.

Sagan heeft daar heel de dag geen trap moeten zetten en laat Kristoff de sprint aantrekken. Echt een bizar WK was dat. Ik kon nu niet zeggen dat hij daar volledig terecht kampioen werd om eerlijk te zijn.

Laatst bewerkt:
Ik zie het zo eindigen op 26/9:

Ipv Stybar die gaat op 4,5km wordt het een coureur met inhoud maar zonder helpers die probeert op de Wijnpers. Remco gaat erachter rijden zoals Greg erachter reed. De Fransen en de Italianen proberen alles te controleren voor hun kopmannen Alaphilippe en Colbrelli. Alles komt terug samen nog voor ze de Kapucijnenvoer opdraaien. Op goed 2km doet Hirschi een Saganeke, alweer Remco reageert met Van Baarle in z'n wiel, maar komen geen meter dichter op Hirschi die al bijna op de ring zit. De Fransen, de Italianen maar ook de Belgen organiseren zich, maar het waren slopende 260km en iedereen heeft een mannetje te kort. Hirschi kan het jagende peloton nog net achter zich houden op de oplopende aankomst en bezorgt Zwitserland het delirium, na de wereldtitel tijdrijden van Küng een week eerder.

Laatst bewerkt:

Ik ben het hier over zo goed als de hele lijn compleet mee oneens. Enkel het WK in Bergen is echt letterlijk de enige eendagswedstrijd van naam ooit waar dit het geval was. Dat WK eindigde dan nog op een massasprint ook na slechts weinig uitvalspogingen. Dat mag je eigenlijk al niet meetellen.

In Qatar zat hij 160 kilometer lang mee in de voorste waaier en in Richmond was hij topfavoriet en was hij de enige die het peloton kon voorblijven terwijl iedereen hem in de massasprint had verwacht.

Voor de rest heeft Sagan net veel vaker koersen verloren doordat iedereen op zijn wiel reed dan dat hij won omdat ze hem vergaten. Sagan heeft ook als groene trui de superstrijdlust gewonnen door te koersen zoals hij in die periode altijd koerste.

Ik ben het hier over zo goed als de hele lijn compleet mee oneens. Enkel het WK in Bergen is echt letterlijk de enige eendagswedstrijd van naam ooit waar dit het geval was. Dat WK eindigde dan nog op een massasprint ook na slechts weinig uitvalspogingen. Dat mag je eigenlijk al niet meetellen.

In Qatar zat hij 160 kilometer lang mee in de voorste waaier en in Richmond was hij topfavoriet en was hij de enige die het peloton kon voorblijven terwijl iedereen hem in de massasprint had verwacht.

Voor de rest heeft Sagan net veel vaker koersen verloren doordat iedereen op zijn wiel reed dan dat hij won omdat ze hem vergaten. Sagan heeft ook als groene trui de superstrijdlust gewonnen door te koersen zoals hij in die periode altijd koerste.
Hij kan dan wel topfavoriet geweest zijn voor Richmond, ik keek van de week toevallig nog eens terug naar de finale van Richmond. Je hoort José daar boven op Libby Hill (3km van de streep?) nog zeggen "Ah, Sagan is hier ook nog..." duidelijk vanuit de optiek van bijna vergeten dat hij mee deed.

In Bergen was het echt maar 200m en in Qatar gingen de Belgen met de aandacht lopen...

Ik had het overigens over WK's, niet over ploegwedstrijden. Ik weet ook dat er zijn carriere zeer vaak op zijn wiel gereden is... die WK's waren altijd zeer ruime groepen ook, dat leent zich beter, in een groep van 10 is dat veel moeilijker.

Lekker boeiend zeg. Zilver op het EK. Binnen drie jaar spreekt niemand daar nog over en Evenepoel zal daar ook niet van wakker liggen. Zo'n coureur hoort toch gewoon voor winst te rijden. Hoe je het draait of keert: in wielrennen draait het enkel om de winst. Of hoeveel zilveren en bronzen medaillewinnaars op het WK kun je zo uit de losse pols opnoemen?
Sja, dat is dan uw mening.. dat enkel die eerste plaats telt op een kampioenschap.. Jammer dan voor al die renners die vele 2e en 3e plaatsen rijden. Echter daar moet een Remco niet voor vrezen want heeft op 21-jarige leeftijd al een palmares waar de meeste profrenners enkel maar van kunnen dromen.. en er zullen nog genoeg koersen worden gewonnen in de toekomst wees gerust ;-)

Valgren is ook net op tijd terug in topvorm... voor het eerst in 3(?) jaar dat die nog eens prijzen pakt. En Copa Sabatini is zeker geen kermiskoerske he...
Dat is wel een vieze klant op dit wk parcours denk ik, en nog een extra troefkaart van de Denen... Asgreen, Valgreen, Cort... daarmee kunnen ze wel wat oorlog maken.

Valgren is ook net op tijd terug in topvorm... voor het eerst in 3(?) jaar dat die nog eens prijzen pakt. En Copa Sabatini is zeker geen kermiskoerske he...
Dat is wel een vieze klant op dit wk parcours denk ik, en nog een extra troefkaart van de Denen... Asgreen, Valgreen, Cort... daarmee kunnen ze wel wat oorlog maken.

Gisteren heeft hij ook de Giro della Toscana gewonnen met een solo van zo'n 14 km.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan