Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
5. Je moet eens kijken wie er in de Benelux tour voor stuyven was op de kasseienrit. , stuyven is heel goed zeker en kan er heel veel aan ook in een sprint. Maar ik ga toch liever met Wout naar de meet dan met Stuyven.

Dit vind ik dus ook. Ik heb veel sympathie voor Stuyven, maar echt vaak maakt hij het toch niet af hé... Dit jaar voorlopig 1 overwinning (wel een hele mooie :-)), vorig jaar 1 en in 2019 ook 1. Dus om daar nu zoveel vertrouwen in te hebben voor dé koers van het jaar? Hij is zeker niet kansloos als de koersomstandigheden meezitten maar de kans dat we met hem verliezen is veel groter.

Het beste scenario lijkt mij dat er op 50-60 km van de aankomst een groepje wegrijdt met Evenepoel of Campenaerts én een andere snellere Belg (bvb Stuyven). Dan kan er tactisch gespeeld worden in de kopgroep en moeten de Belgen achteraan niet rijden. Van Aert is altijd mee als er in de laatste of voorlaatste ronde wordt gevlamd van achteruit.

Nachtmerriescenario: Evenepoel die als enige Belg mee in een kopgroep zit, denkt dat hij er wel vanaf kan geraken en dus volle bak meerijdt maar dan op een sterke renner botst die hem makkelijk klopt in de sprint. Dan staat het land op zijn kop. Misschien is het niet slecht dat Remco dit op het EK al heeft meegemaakt, dat maakt de kans kleiner dat hem nog eens overkomt.

Er zijn toch maar weinig landen die écht op meerdere paarden kunnen gokken hé. Ik zie het probleem niet meteen.

Ze zullen de koers waarschijnlijk toch dragen zoals vorig jaar op het WK en zoals ze dat voor Gilbert ook deden in 2012 bijvoorbeeld.

Sagan heeft 3 titels zonder ploeg behaald. Ploegen zijn overrated
Omdat anderen landen het werk opknapten waar hij van kon profiteren. Toch zeker in 2016 en 2017. Richmond heb ik het enkel de ultieme finale van gekeken, dus dat koersverloop ken ik niet. Plus Sagan was ondanks zijn drie titels in geen elk van die WK's zo'n torenhoog favoriet als Wout. Het is zoals José zei: Wout krijgt 6 sterren en de eerstvolgende 3.

Veel hangt natuurlijk ook af van het parcours hè.

Gelukkig is het in de koers ook niet allen tegen één. Uiteindelijk zijn er altijd gelijklopende belangen.
Australië komt met speerpunten Ewan en Matthews, die gaan ook altijd rijden om tot een groepssprint te komen. Het is niet dat ze tegen Ewan gaan zeggen: de kans dat je Van Aert klopt na een zware koers is klein dus we geven Scotson en Haas alle vrijheid.

Die scenario's van gevaarlijke groepjes met mannen van de "tweede rij" die wegblijven, dat is toch eerder wishfull thinking. Het enige WK van deze eeuw met een eerder vreemd scenario was dat van Ballan. Voor de rest toch altijd één of andere sprint tussen besten van die dag, of iemand die alleen weg rijdt gewoon omdat hij de sterkste is.

Omdat anderen landen het werk opknapten waar hij van kon profiteren. Toch zeker in 2016 en 2017. Richmond heb ik het enkel de ultieme finale van gekeken, dus dat koersverloop ken ik niet. Plus Sagan was ondanks zijn drie titels in geen elk van die WK's zo'n torenhoog favoriet als Wout. Het is zoals José zei: Wout krijgt 6 sterren en de eerstvolgende 3.

Veel hangt natuurlijk ook af van het parcours hè.
Niet zó, maar in Richmond en Qatar stond hij bij zo goed als iedereen op 1 of 2 in het sterrenlijstje. Bergen was een ander verhaal omdat hij toen ziek was.

Voor mij staan Colbrelli, Van der Poel en Alaphilippe trouwens quasi gelijk met Van Aert in de favorietenranking. Het is niet omdat José die uitspraak doet, dat het effectief zo is.

Van der Poel en Alaphilippe zitten momenteel dankzij de heersende perceptie in een zetel. Die kunnen een WK rijden zoals Kwiatkowski in Ponferrada. Als één van die twee net voor een cruciaal punt in de finale vertrekt en Van Aert reageert niet meteen, wil ik nog wel eens zien wie een op hol geslagen Van der Poel of Alaphilippe kan terughalen.

Gelukkig is het in de koers ook niet allen tegen één. Uiteindelijk zijn er altijd gelijklopende belangen.
Australië komt met speerpunten Ewan en Matthews, die gaan ook altijd rijden om tot een groepssprint te komen. Het is niet dat ze tegen Ewan gaan zeggen: de kans dat je Van Aert klopt na een zware koers is klein dus we geven Scotson en Haas alle vrijheid.

Die scenario's van gevaarlijke groepjes met mannen van de "tweede rij" die wegblijven, dat is toch eerder wishfull thinking. Het enige WK van deze eeuw met een eerder vreemd scenario was dat van Ballan. Voor de rest toch altijd één of andere sprint tussen besten van die dag, of iemand die alleen weg rijdt gewoon omdat hij de sterkste is.
Dit wk is veel te selectief voor Ewan. Ik zal het tot in den treure blijven herhalen. Als die een moment uit de top 20 van het peloton wegzakt in een heuvelzone, zit zijn koers erop.

Volledig mee akkoord.

Tot aan de top hebben Evenepoel en de rest van de Belgen nagenoeg de perfecte wedstrijden, maar waarom hij daarna blijft doorknallen met Colbrelli los in het wiel is mij compleet een raadsel. Ik zat letterlijk meermaals te roepen voor de TV dat hij moest stoppen met rijden.

Ik zeg niet dat hij anders zou gewonnen hebben, maar stop gewoon met rijden. Dwing hem de kop op, laat hem al het werk doen. Maak 'm nerveus en ga wat irritant doen. Wie weet maakt hij ergens een foutje uit nervositeit en kan je hem verrassen van achteruit. Kans is nog steeds klein dat hij in die situatie zal winnen, maar alleszins niet onbestaande door wat hij nu gedaan heeft.

Laat het een leerproces zijn. Je kan een 21-jarige natuurlijk moeilijk zoiets verwijten. Zoals De Cauwer zei: hij moet tactischer worden op dat vlak.
Totaal niet mee eens.. Als hij zijn benen stilhoudt is er het risico dat de rest terugkeert en dan heb je helemaal niks. Nu heeft hij tenminste zilver. Hoe je het ook draait of keert.. eens boven op die helling mocht hij proberen wat hij wou in de laatste afdaling. Colbrelli zou hij er niet meer kunnen afgereden hebben in dalende lijn tot vrijwel aan de finish. In de sprint sowieso geen kans. Dat is de realiteit. Tactisch kon hij hier niets anders doen hoor wees gerust

, wil ik nog wel eens zien wie een op hol geslagen Van der Poel
Als hij wegspringt en Wout reageert dan zal het lastig worden voor beide.
Maar als ze hem alleen laten vertrekken, en dat gebeurt sneller dan je denkt, dan pakt volgens mij niemand hem terug. VDP heeft zo een kanonschot tijdens de koers en kan dan nog eens op zijn eentje het tempo van de achtervolgende groep rijden dat het zeer lastig is voor anderen.
Totaal niet mee eens.. Als hij zijn benen stilhoudt is er het risico dat de rest terugkeert en dan heb je helemaal niks. Nu heeft hij tenminste zilver. Hoe je het ook draait of keert.. eens boven op die helling mocht hij proberen wat hij wou in de laatste afdaling. Colbrelli zou hij er niet meer kunnen afgereden hebben in dalende lijn tot vrijwel aan de finish. In de sprint sowieso geen kans. Dat is de realiteit. Tactisch kon hij hier niets anders doen hoor wees gerust
Vol rijden voor zilver dus. Ja dat pakken ze u niet meer af! Voor eeuwig in de geschiedboeken als tweede man op het EK in 2021, legendarisch.
Het enige wat hij kon doen. Zal van zijn premie toch zeker drie chocomelken hebben kunnen kopen.

Laatst bewerkt:
Wat verwachten jullie van de tijdrit zondag? Ik ga voor Ganna, Küng, Van Aert, Evenepoel en Dennis als eerste vijf, maar in welke volgorde?

Eerlijk: ik denk dat Van Aert de tijdrit wint. Hij heeft in de Tirreno al bewezen dat hij in topvorm Ganna en Küng kan kloppen, ook op een vlak parcours. De langere afstand zou in zijn voordeel moeten zijn.

Küng reed een waanzinnig en voor mij verrassend sterk tweede deel in de EK-tijdrit, maar die was slechts 22 km lang. Kan hij dat ook in een inspanning van circa 50 minuten? Zoja, dan is hij de te kloppen man.

Ganna mist precies nog net dat beetje om even onklopbaar als vorig jaar te zijn. Maar als hij heeft gepiekt naar zondag zal hij er niet ver af zijn. Gegarandeerd podium.

Voor Evenepoel zou het logisch zijn als hij net niet op het podium staat. Hij zegt wel dat de langere afstand hem beter moet liggen maar is dat wel zo? In de EK-tijdrit verloor hij in het tweede deel tijd op zowel Ganna als Küng. Door zijn aerodynamische positie kan een winderige dag in zijn voordeel spelen maar bij regen verwacht ik dat hij in de bochten meer tijd verliest dan zijn tegenstanders.

En dan hebben we nog Rohan Dennis. Zoals gewoonlijk hebben we weer geen flauw idee hoe die zijn conditie is. Ik denk niet dat hij de snelste zal zijn, maar podium zit er zeker in.

Niet vergeten dat Ganna de dag ervoor al de mixed had gereden, dus vermoed dat hij wel beter en frisser zal zijn.
Ivm de wind , normaal zal het voor het grootste deel wind mee zijn, dus is remco minder in het voordeel.

Ivm met dennis , ze zeiden in de TTT bij ineos (ook wel een beetje al lachend , maar er zal wel een vorm van waarheid in zitten; dat hij Dennis bijna de volledige TTT op kop heeft gereden) Dus die zal ook wel goed zijn.

Ik zie dat er ook Regen op staat bij het KMI , hopelijk blijft het regenen voor iedereen of geen.
Niks erger dan een tijdrit met wisselende weersomstandigheden.

Ik vermoed: (al hoop ik dat ganna en WVA nog omdraaien).
1.Ganna
2.WVA
3.Kung
4.Dennis
5.Evenepoel

Laatst bewerkt:
Ganna had op de EK tijdrit wel de dag ervoor al de Mixed Team Relay gereden, met twee zandzakjes aan zijn wiel. Dus toch een kleine kanttekening bij zijn 2e plaats daar vind ik...
Maar inderdaad, ik denk ook dat Wout de absolute topfavoriet gaat zijn. ken het parcours wel niet in detail. weet dat het door de polders is, dus wind gaat een rol spelen, maar is het ook technisch qua bochten...??
Indien enkel wind en veel rechtdoor gaat Remco toch heel dicht bij de medailles zijn met zijn aero...

Niet zó, maar in Richmond en Qatar stond hij bij zo goed als iedereen op 1 of 2 in het sterrenlijstje. Bergen was een ander verhaal omdat hij toen ziek was.

Voor mij staan Colbrelli, Van der Poel en Alaphilippe trouwens quasi gelijk met Van Aert in de favorietenranking. Het is niet omdat José die uitspraak doet, dat het effectief zo is.

Van der Poel en Alaphilippe zitten momenteel dankzij de heersende perceptie in een zetel. Die kunnen een WK rijden zoals Kwiatkowski in Ponferrada. Als één van die twee net voor een cruciaal punt in de finale vertrekt en Van Aert reageert niet meteen, wil ik nog wel eens zien wie een op hol geslagen Van der Poel of Alaphilippe kan terughalen.

Dit wk is veel te selectief voor Ewan. Ik zal het tot in den treure blijven herhalen. Als die een moment uit de top 20 van het peloton wegzakt in een heuvelzone, zit zijn koers erop.
Colbrelli past daar voor mij echt niet bij. Heeft nog nooit bewezen om mee te spelen voor de zege na een koers van 260km. Laat de wedstrijd 220km of minder zijn dan is hij uiteraard 1 van de topfavorieten

Vol rijden voor zilver dus. Ja dat pakken ze u niet meer af! Voor eeuwig in de geschiedboeken als tweede man op het WK in 2021, legendarisch.
Het enige wat hij kon doen. Zal van zijn premie toch zeker drie chocomelken hebben kunnen kopen.
Wat een onzin-reactie weer.. Het ging hier trouwens over de koerssituatie van het EK van afgelopen zondag. Als je prestaties van Remco maar kan blijven minimaliseren.. ik zou zeggen doe zo verder man. Het siert u.. :wallbash:

Als je MVDP bij de topfavorieten zet, dan hoort Pidcock daar ook altijd bij imo.

Als de rest terugkeert zijn zijn kansen op goud toch (een heel klein beetje) groter dan als je enkel met Colbrelli naar de streep rijdt. Dan krijg je een tactisch steekspel en kun je als alles meezit nog van Colbrelli afgeraken. En die 2e plek is toch totaal waardeloos voor een renner als Evenepoel, er van uitgaande dat hij nog een hoop wedstrijden gaat winnen. Er is toch niemand die over de 2e plaatsen van bijv. Boonen of Gilbert spreekt (buiten die 2e plek in PR miss).

Als de rest terugkeert zijn zijn kansen op goud toch (een heel klein beetje) groter dan als je enkel met Colbrelli naar de streep rijdt. Dan krijg je een tactisch steekspel en kun je als alles meezit nog van Colbrelli afgeraken. En die 2e plek is toch totaal waardeloos voor een renner als Evenepoel, er van uitgaande dat hij nog een hoop wedstrijden gaat winnen. Er is toch niemand die over de 2e plaatsen van bijv. Boonen of Gilbert spreekt (buiten die 2e plek in PR miss).
Dan wint Colbrelli nog goud in de sprint en heeft Remco totaal geen podium.. zo simpel is het tactisch gezien. Zilver geen waarde.. 🤔.. allez dan.. In elke andere koers is een tweede plaats mss niet veel waard maar op kampioenschappen zie ik dat toch anders hoor 😉

Dan wint Colbrelli nog goud in de sprint en heeft Remco totaal geen podium.. zo simpel is het tactisch gezien. Zilver geen waarde.. 🤔.. allez dan.. In elke andere koers is een tweede plaats mss niet veel waard maar op kampioenschappen zie ik dat toch anders hoor 😉
Van Patje mag dat EK afgeschaft worden voor de profs. Geen enkele sponsor staat daar voor te springen integendeel die trui willen ze liever niet

Dus jij zet die drie op gelijke hoogte met Wout? Daar ga ik niet mee akkoord. Tenzij Van der Poel 100% aan de start komt, maar dat is op dit moment volgens mij niet aan de orde. Als zijn rug al in orde is, dan is zijn voorbereiding op z'n zachts gezet niet ideaal verlopen.

Alaphilippe is ook zeker een van de favorieten, maar Wout staat toch nog een trap hoger. Alaphilippe kan zeker uit de voeten op dat parcours, maar Wout vindt hier imo echt een parcours op zijn maat. Julian zal van Wout moeten af geraken en dat zie ik niet zo snel gebeuren. Zeker niet in een rechtstreeks duel. In de sprint wint Wout 9 van de 10.

En Colbrelli begrijp ik al helemaal niet. Die heeft zoals eerder gezegd nog niks bewezen in zo'n koers over die afstand. Zijn beste resultaat in een klassieker is derde in de Amstel... In de Ronde zelfs niet verder gekomen dan een tiende plek. Leuk dat hij nu eventjes de Benelux Tour en het EK wint, maar dat zijn geen adelbrieven om iemand te bombarderen tot topfavoriet op het aankomende WK.

Lekker boeiend zeg. Zilver op het EK. Binnen drie jaar spreekt niemand daar nog over en Evenepoel zal daar ook niet van wakker liggen. Zo'n coureur hoort toch gewoon voor winst te rijden. Hoe je het draait of keert: in wielrennen draait het enkel om de winst. Of hoeveel zilveren en bronzen medaillewinnaars op het WK kun je zo uit de losse pols opnoemen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan