Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Kwaremont is 2,2km aan 4% gemiddeld en 11,3% maximaal. Leg daar spiegelgladde asfalt en elke prof pakt dat op de 53. Het zijn de kasseien die de klim, en in feite heel de koers zo loodzwaar maken. In zuivere nummers lijkt dat inderdaad niet veel soeps, tot je daar zelf eens gaat rijden.RVV zijn het de kasseien die het verschil maken hé. Doe de oude Kwaremont is asfalt en je krijgt een gans andere klim. RVV zonder kasseien zou een wedstrijd zijn die veel renners aankunnen. 2500 hms is echt niet superveel hoor zonder kasseien.
Volledig mee akkoord.Zelfs allesbehalve anti-Remco. Eerder legitiem kritisch over Remco.
Ik had niks liever gehad dat Remco het werk van de Belgische ploeg had afgemaakt. Daarom dat ik ook een klein beetje teleurgesteld was.
Wat doet hij hij rijdt mee met Colbrelli en gaat zelfs nog lange beurten op kop doen, dan weet je dat je geen kans maakt want in geen enkele sprint kan hij dat winnen. Dat weet hij ook van zichzelf, zijn sprint is gewoon niet goed. Op dat moment rij je dus voor zilver. Zeker als je dan nog eens half de sprint voor hem aantrekt. Colbrelli weet dit ook en voor hem is dit gewoon het ideale scenario, hij kan op dat moment niet meer verliezen.
Hij had de benen kunnen stilhouden en niet meer de kop moet nemen. Dan zet hij Colbrelli onder druk, die weet ook dat als de achtervolgers terugkomen zijn kans op winst slinkt. Dan gaat hij ofwel rijden om toch niet ingerekend te worden, ofwel worden ze ingerekend. De finale wordt dan ineens heel anders, en dan is er terug kans op een andere afloop. Kans is bestaande dat hij dan nog niet had gewonnen, maar hij had dan wel iets geprobeerd.
Want laat ons eerlijk zijn hier 2des worden daar koop je niks mee eh, het is de eerste plek en de trui waar het om te doen is.
Vooral dit dus.ze zijn ook allemaal superkort en steil. Een Koppenberg is mss maar 60hm, maar die hakt er wel serieus in.
Je kan in een glooiend landschap honderden hm's sprokkelen zonder er iets van te voelen, maar die heuvels van de RVV voel je stuk voor stuk.
Dit lijkt mij niet alleen een onderschatting van de Belgische ploeg maar vooral een zeer zware overschatting van de sterkte van andere landen.Het is niet omdat je niet in ondertal bent, dat je per se in een zetel zit. Ik kom aan minstens 5 landen (GB, Denemarken, Italië, Frankrijk & Slovenië) die 2 (of meer) kopmannen/vrije lieden hebben die de heuvels beter zouden moeten verteren dan Stuyven. Asgreen, Madouas, Pidcock, Cosnefroy, Trentin, Mohoric, Pogacar, Kragh Andersen, Honoré, ... kunnen allemaal aanvallen ver voor het einde. Met wie spring je mee en met wie niet? Wat doe je met een verdwaalde Kwiatkowski, Moscon, Turgis, Sagan, Almeida, Hirschi, Simmons, Schelling, Lutsenko, ...
Of rijd je een strak tempo en ga je naar de laatste 10 kilometer met Alaphilippe, Colbrelli, Hayter, Van der Poel en Cort Nielsen om dan opnieuw in een situatie met 1 renner per land en zonder knechten te zitten? En dan ga ik nog uit van een situatie waar Denemarken of Frankrijk toch niet met twee tegen Van Aert uitkomen. We vermoeden wel dat Van Aert een superman is die die laatste 10 km niemand meer laat rijden om dan de sprint te winnen, maar in praktijk lijkt mij dit niet zo chill.
Je moet trouwens die Franse ploeg ook niet gaan overschatten. De Fluppe is één van DE mannen om in het oog te houden maar Turgis en Madouas... all do respect, dat zijn mannen van de 3de rij op zo'n WK. Dat zijn niet de mannen op wie je moet springen als ze wegrijden, tenzij ze met 5-6 wegrijden en dan stuur je Remco mee, probleem opgelost.
Evenepoel alleen voorruit sturen op een van de laatste hellingen van de Flandrienronde zou toch heel veel landen zenuwachtig maken. Iedereen weet dat je die geen minuut moet geven op 50km van de aankomst, maar tegen dat ze georganiseerd raken achter hem pakt die wel al 30-40 seconden.En dan klopt Turgis of Senechal hem in de groepsprint en daar zit je dan met uw tactiek?
Meespringen en niet rijden dat is een mogelijkheid ,maar in mijn ogen de foute.
Als wout niet wint , wint de sterkte van het pak niet (of heeft wout pech).
Evenepoel , stuyven , ... allemaal mannen die geklopt kunnen worden.
Niemand vooruit sturen , gewoon controleren , tot wout zelf beslist als het moment daar is.
We hebben de ploeg met hele goede hardrijders die de volledige koers kunnen dragen.
(maar dat moeten we zo laat mogelijk proberen te doen om zoveel mogelijk man in de finale te hebben).
In principe gaat die wel wat volk meekrijgen, timing en koerssituatie gaat perfect moeten vallen om Remco alleen op kop te krijgen. Als hij een aanval doet moeten ze er ook voor zorgen dat er nog extra belgen ook meeschuiven. Als Remco gaat moet Stuyven of Lampie meegaan zodat je iemand met wat sprintsnelheid en explosiviteit hebt. Dan kan je het peleton zenuwachtig maken.Evenepoel alleen voorruit sturen op een van de laatste hellingen van de Flandrienronde zou toch heel veel landen zenuwachtig maken. Iedereen weet dat je die geen minuut moet geven op 50km van de aankomst, maar tegen dat ze georganiseerd raken achter hem pakt die wel al 30-40 seconden.
Het probleem daar is wie van de Belgen behalve Van Aert kan Evenepoel volgen als die echt vol doorgaat?In principe gaat die wel wat volk meekrijgen, timing en koerssituatie gaat perfect moeten vallen om Remco alleen op kop te krijgen. Als hij een aanval doet moeten ze er ook voor zorgen dat er nog extra belgen ook meeschuiven. Als Remco gaat moet Stuyven of Lampie meegaan zodat je iemand met wat sprintsnelheid en explosiviteit hebt. Dan kan je het peleton zenuwachtig maken.
Ik zeg niet dat je met een groep met Remco naar de meet moet. Ik vind gewoon dat er ferm overdreven wordt met bepaalde lijstjes van namen die we in het oog zouden moeten houden omdat ze ooit een top 5 hebben gereden in een semi-klassieker. Het is ook niet dat je die mannen individueel allemaal in het oog moet gaan houden en dat je overal moet opspringen. Ik heb ook het gevoel dat je denkt dat de alleen de Belgen schrik moeten hebben van een groepje schaduwfavorieten dat weg rijdt... denk jij dat Fransen happy gaan zijn als Madouas of Turgis weg rijden in een groepje met Trentin en Hayter (ik zeg maar iets)? Dat zou ik als Fransman geen leuke situatie vinden. En bovenal we moeten hier niet doen alsof de halve Franse ploeg beter is dan Stuyven... Milaan-San Remo + 4de in de RvV dit jaar. Ik stel voor dat je eens gaat kijken wie daar 8, 9 & 11 was...En dan klopt Turgis of Senechal hem in de groepsprint en daar zit je dan met uw tactiek?
Meespringen en niet rijden dat is een mogelijkheid, maar in mijn ogen de foute.
Het enige dat die moet doen is hier gaan:
![]()
Evenepoel alleen voorruit sturen op een van de laatste hellingen van de Flandrienronde zou toch heel veel landen zenuwachtig maken. Iedereen weet dat je die geen minuut moet geven op 50km van de aankomst, maar tegen dat ze georganiseerd raken achter hem pakt die wel al 30-40 seconden.

Ik zeg niet dat je met een groep met Remco naar de meet moet. Ik vind gewoon dat er ferm overdreven wordt met bepaalde lijstjes van namen die we in het oog zouden moeten houden omdat ze ooit een top 5 hebben gereden in een semi-klassieker. Het is ook niet dat je die mannen individueel allemaal in het oog moet gaan houden en dat je overal moet opspringen. Ik heb ook het gevoel dat je denkt dat de alleen de Belgen schrik moeten hebben van een groepje schaduwfavorieten dat weg rijdt... denk jij dat Fransen happy gaan zijn als Madouas of Turgis weg rijden in een groepje met Trentin en Hayter (ik zeg maar iets)? Dat zou ik als Fransman geen leuke situatie vinden. En bovenal we moeten hier niet doen alsof de halve Franse ploeg beter is dan Stuyven... Milaan-San Remo + 4de in de RvV dit jaar. Ik stel voor dat je eens gaat kijken wie daar 8, 9 & 11 was...
Ik ken de tactiek van de Fransen niet voor het WK maar op het EK leek die alvast uitermate sterk op wat de Belgen zouden moeten gaan doen op het WK. Kopman in stelling brengen en dan verwoestend laten uithalen en zorgen dat er nog een selecte groep over blijft. Wat mij trouwens ook opviel is dat er na die demarrage van Cosnefroy van dat op papier toch mooie Franse blok bedroevend weinig overschoot terwijl de Belgen daar nog met 4 bij de eerste 15 reden. Bij de Italianen schoot er trouwens ook niet veel over... de Belgische WK ploeg is op papier alleszins een pak sterker dan de EK ploeg maar bij de Italianen weet ik dat bv nog niet zozeer en laat ons dat thuisvoordeel toch ook maar niet onderschatten. Het publiek zal er zijn...
De lus in Leuven mag trouwens wel betrekkelijk meevallen, als de knuppel het hoederhok in gaat in de 2de Flandrienlus en ze gaan op 200km nog 68km keihard koersen dan gaan er nog 5-6 een cartouche hebben als ze in Leuven arriveren en gaat al de rest wensen dat ze al onder den douche stonden.
. De Belgen moeten zich sparen eens ze in de aanval zijn. Wanneer dan blijkt dat de groep met VA niet terug komt dan mogen ze uiteraard wel aanvallen en proberen weg te blijven, maar ondertussen hebben ze zich kunnen sparen terwijl de anderen moeten rijden om weg te blijven.
idd een feit maar met 3 man kan je natuurlijk wel anders rijden. Als Campenaerts of Hermans aanvallen blijft Colbrelli zitten en moet Trentin op alles springen dat beweegt en hoevaak kan hij datDan nog zat je met hetzelfde probleem, je moest er zeker 1 italiaan afrijden , ze waren alle 3 sowieso geklopt in een sprint.
Dat is ook beetje het probleem wat ik ook zie. Buiten VA en Stuyven hebben we niemand die in een vluchtersgroepje de sprint kan winnen. Een Lampaert zal al vroeg moeten werken waardoor hij de finale niet zal meemaken.Dan nog zat je met hetzelfde probleem, je moest er zeker 1 italiaan afrijden , ze waren alle 3 sowieso geklopt in een sprint.