Ik zou dit EK nog niet zomaar vergelijken met het WK. De Italianen hadden hier maar één doel eigenlijk: met Colbrelli naar de streep rijden. Colbrelli was hier DE man die kon overleven en waar iedereen dus van af moest. Nizzolo is beperkter op geaccidenteerd terrein denk ik, won vorig jaar in Bretagne maar dat was toch een héél andere koers. Trentin is snel maar niet snel genoeg en sterk maar niet sterk genoeg imo (een beetje de Italiaanse Matthews

). Ballerini is te plat als de toppers echt goed zijn. De Italianen waren hier eigenlijk het te kloppen blok, de Belgen kwamen er dicht bij. Maar bv Brittish Cycling vindt het EK niet belangrijk genoeg en de Denen hebben de wegrit niet gereden, de Magnus Cort van de Vuelta had hier nochtans geen gek figuur geslagen vermoed ik.
Op het WK is Colbrelli, in tegenstelling tot op het EK, alleszins niet zegezeker als hij in een favorietengroep naar de meet gaat: Van Aert, van der Poel zijn obvious maar ook mannen als Pidcock & Hayter zijn pijlsnel en dan moet je na een slopende koers van 260km toch afwachten wat dat geeft. Colbrelli heeft in ieder geval wel indruk gemaakt gisteren en is wel één van de favorieten in Leuven maar niet DE favoriet in een sprint imo.
Also: het gaat geen 30°C zijn in Leuven
Dan ben je toch eerder een minderheid. Ik denk als je de naam Voeckler laat vallen dat veel mensen toch eerst en vooral aan dat onnozel gedoe altijd denken.
Veel mensen zullen wel weten dat Voeckler in het geel gereden heeft maar hoeveel mensen weten nog uit hun hoofd dat Voeckler ooit 4de geworden is in de Tour? Ik bedoel in het algemeen, niet hier in dit topic, ik ga er toch van uit dat de koerskennis in dit topic boven gemiddeld hoog is.
Jaja, 2011... wreed jaar