Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pogacar zal wel rust genomen hebben na OS zeker?
Uiteraard. Tour + OS en dan rust genomen. Is dus nog in opbouw naar... WK? Lombardije? Alleszins duidelijk niet op Tour niveau of zelfs zijn niveau van Tirreno. 3 keer pieken op een seizoen is er niet velen gegeven natuurlijk.

Colbrelli wel mooie winnaar. Als je als 'sprinter' 4000HM overleeft na zo'n koers dan heb je die trui alles behalve gestolen.

Remco neemt hier toch mooi 2 medailles mee naar huis, knap.

Dit is geen olympische spelen natuurlijk :P
Allez tweede en derde worden is tof natuurlijk. Maar in wedstrijden zoals deze is het toch de eerste die de geschiedenisboeken ingaat.

We zullen zien wat het WK zegt. Maar ik blijf erbij dat op twee paarden wedden ons gaat doen verliezen. De bondscoach zal moeten kiezen, en er zal iemand in dienst van moet rijden.

Dit is geen olympische spelen natuurlijk :p
Allez tweede en derde worden is tof natuurlijk. Maar in wedstrijden zoals deze is het toch de eerste die de geschiedenisboeken ingaat.

We zullen zien wat het WK zegt. Maar ik blijf erbij dat op twee paarden wedden ons gaat doen verliezen. De bondscoach zal moeten kiezen, en er zal iemand in dienst van moet rijden.
De bondscoach heeft nochtans al een duidelijke en logische keuze gemaakt...

En Remco heeft daarnet nog aangegeven zich daaraan te zullen houden.

Je hoort ook uit alle interviews met de belgen dat zij een compacte groep verwachten die naar de meet gaat gaan op het wk. Dus ik vermoed dat de belgen de wedstrijd hard gaan maken in de flandrien lus, om de echte sprinters kapot te rijden en dan op het lokale parcours in leuven de overblijvende groep gaan samenhouden voor een sprint met Wout.

Alle vertrouwen in dat die ploeg vol voor Wout zal rijden en we sterk genoeg zijn om te anticiperen indien nodig.

Ik vond het wel machtig om te zien hoe makkelijk de sprinter de klimmer kon afhouden.
Alsof een sprinter een marathonloper al joggend afhoudt.

Ik ben wel benieuwd naar het WK, want die Italianen hebben echt wel een zalige ploeg om het wk te controleren.
(altijd proberen mee zijn , nergens overnemen).

Ganna en Moscon als werkpaarden
Ballerini , Trentin , Nizzolo , Colbrelli

ook Frankrijk, zwitserland en GB (als ze allemaal in vorm zitten) hebben een toffe en sterke ploeg

Een schitterende koers gisteren van de Belgen gisteren.. met een beresterke Remco die Colbrelli net niet heeft kunnen doen kraken. Het schol niet veel maar dat is koers en alle respect voor de Italiaan.

Wout Van Aert steekt eveneens in bloedvorm en we kijken al uit naar het WK waar de Belgische ploeg volgens mijn bescheiden mening gaat knallen.. Duimen dat de puzzel in elkaar valt en Wout ons land de wereldkampioenentrui kan bezorgen.

Man man man, die laatste bocht zit hij al 3 fietslengtes achter.
Co sprintte zelfs niet door :rofl::rofl:

Jongens jongens toch wat een fiasco is dit nu weer.

Aan deze Colbrelli was niks te doen, wat een klucht. Maak dat uwzelf maar wijs ja :p
Op basis van deze post is het nog maar eens duidelijk hoe anti-Remco u wel bent.. Triestig vooral.. Na de klim was aan die Colbrelli idd niets meer te doen.. Als hij niet meer doorrijdt komen de anderen terug en heeft Remco niks en wint Colbrelli wss nog.. Rijdt hij door zoals nu.. wint hij ook niet.. Koerskennis blijkbaar niet echt hoog aangeschreven in uw geval

Welke onnozele gebaren? Vragen om kop te doen.. achteraf heeft hij trouwens duidelijk gezegd dat hij niet boos is/was op Colbrelli omdat hij niet overnam.. Begrijp niet dat je daar problemen mee hebt met die gebaren. Koers is passie.
Koers is inderdaad passie, maar ge moet er niet mee overdrijven.

Hij is een van de sterkste renners in het peleton, dat heeft hij al meermaals bewezen. De enige manier waarop zijn concurenten hem kunnen kloppen is door hem proberen te volgen omdat explosiviteit en sprinten zijn zwakke punt is. De rest van zijn carriere gaan ze tegen hem blijven koersen zoals ze nu doen.

Hij moet oppassen dat de mensen hem niet gaan herinneren als ne kleine driftkikker. De vergelijking gaat niet 100% op, maar iedereen kent Thomas Voeckler voor zijn bekketrekken op de fiets en niet voor zijn palmares waar de meeste profs jaloers op zijn.

Hij moet oppassen dat de mensen hem niet gaan herinneren als ne kleine driftkikker. De vergelijking gaat niet 100% op, maar iedereen kent Thomas Voeckler voor zijn bekketrekken op de fiets en niet voor zijn palmares waar de meeste profs jaloers op zijn.
Voeckler, dan denk ik toch, voor ik aan het bekkentrekken kom, vooral aan de "magische" jaren 2011-2012... Toen hij plots ging schitteren in het klassement van de tour en de waalse klassiekers...
Good memories... Europcar 2011-2012, dat was het Bahrain Victorious van zijn tijd... :laugh:

Ik vond het wel machtig om te zien hoe makkelijk de sprinter de klimmer kon afhouden.
Alsof een sprinter een marathonloper al joggend afhoudt.

Ik ben wel benieuwd naar het WK, want die Italianen hebben echt wel een zalige ploeg om het wk te controleren.
(altijd proberen mee zijn , nergens overnemen).

Ganna en Moscon als werkpaarden
Ballerini , Trentin , Nizzolo , Colbrelli

ook Frankrijk, zwitserland en GB (als ze allemaal in vorm zitten) hebben een toffe en sterke ploeg
Ik zou dit EK nog niet zomaar vergelijken met het WK. De Italianen hadden hier maar één doel eigenlijk: met Colbrelli naar de streep rijden. Colbrelli was hier DE man die kon overleven en waar iedereen dus van af moest. Nizzolo is beperkter op geaccidenteerd terrein denk ik, won vorig jaar in Bretagne maar dat was toch een héél andere koers. Trentin is snel maar niet snel genoeg en sterk maar niet sterk genoeg imo (een beetje de Italiaanse Matthews :unsure: ). Ballerini is te plat als de toppers echt goed zijn. De Italianen waren hier eigenlijk het te kloppen blok, de Belgen kwamen er dicht bij. Maar bv Brittish Cycling vindt het EK niet belangrijk genoeg en de Denen hebben de wegrit niet gereden, de Magnus Cort van de Vuelta had hier nochtans geen gek figuur geslagen vermoed ik.

Op het WK is Colbrelli, in tegenstelling tot op het EK, alleszins niet zegezeker als hij in een favorietengroep naar de meet gaat: Van Aert, van der Poel zijn obvious maar ook mannen als Pidcock & Hayter zijn pijlsnel en dan moet je na een slopende koers van 260km toch afwachten wat dat geeft. Colbrelli heeft in ieder geval wel indruk gemaakt gisteren en is wel één van de favorieten in Leuven maar niet DE favoriet in een sprint imo.

Also: het gaat geen 30°C zijn in Leuven :)

Voeckler, dan denk ik toch, voor ik aan het bekkentrekken kom, vooral aan de "magische" jaren 2011-2012... Toen hij plots ging schitteren in het klassement van de tour en de waalse klassiekers...
Good memories... Europcar 2011-2012, dat was het Bahrain Victorious van zijn tijd... :laugh:
Dan ben je toch eerder een minderheid. Ik denk als je de naam Voeckler laat vallen dat veel mensen toch eerst en vooral aan dat onnozel gedoe altijd denken.
Veel mensen zullen wel weten dat Voeckler in het geel gereden heeft maar hoeveel mensen weten nog uit hun hoofd dat Voeckler ooit 4de geworden is in de Tour? Ik bedoel in het algemeen, niet hier in dit topic, ik ga er toch van uit dat de koerskennis in dit topic boven gemiddeld hoog is.

Jaja, 2011... wreed jaar :tongue:

Heb vertrouwen in hem op het WK. Als hij zich vol inzet, dat krijgt hij vanaf het WK 2023 en daaropvolgend, dubbel en dik terug van andere coureurs. Volgend jaar is een Ewan-parcours, naar het schijnt.
Voor dit jaar zou ik je gelijk geven, maar dit jaar is Colbrelli een serieus niveau gestegen en beschouw ik hem niet meer als alleen een sprinter. Een klimmende sprinter zoals Van Aert, hetzij nog een niveautje lager.
De enige manier waarop zijn concurenten hem kunnen kloppen is door hem proberen te volgen omdat explosiviteit en sprinten zijn zwakke punt is. De rest van zijn carriere gaan ze tegen hem blijven koersen zoals ze nu doen.
In eendagswedstrijden is dat een probleem, maar in de kleine rondes en GT' boeit dat toch niet? In de TT iedereen erop leggen en zelf volgen. Laat de rest gerust wat bonificatieseconden pakken, hijzelf zal er ook nemen bergop (bewijs zijn versnelling gisteren). Met een goede ploeg rond hem moet hem zelfs niet druk maken om concurrenten die wegrijden. Een Cattaneo - als voorbeeld te nemen - in vorm is van goudwaarde.

Ik zou dit EK nog niet zomaar vergelijken met het WK. De Italianen hadden hier maar één doel eigenlijk: met Colbrelli naar de streep rijden. Colbrelli was hier DE man die kon overleven en waar iedereen dus van af moest. Nizzolo is beperkter op geaccidenteerd terrein denk ik, won vorig jaar in Bretagne maar dat was toch een héél andere koers. Trentin is snel maar niet snel genoeg en sterk maar niet sterk genoeg imo (een beetje de Italiaanse Matthews :unsure: ). Ballerini is te plat als de toppers echt goed zijn. De Italianen waren hier eigenlijk het te kloppen blok, de Belgen kwamen er dicht bij. Maar bv Brittish Cycling vindt het EK niet belangrijk genoeg en de Denen hebben de wegrit niet gereden, de Magnus Cort van de Vuelta had hier nochtans geen gek figuur geslagen vermoed ik.

Op het WK is Colbrelli, in tegenstelling tot op het EK, alleszins niet zegezeker als hij in een favorietengroep naar de meet gaat: Van Aert, van der Poel zijn obvious maar ook mannen als Pidcock & Hayter zijn pijlsnel en dan moet je na een slopende koers van 260km toch afwachten wat dat geeft. Colbrelli heeft in ieder geval wel indruk gemaakt gisteren en is wel één van de favorieten in Leuven maar niet DE favoriet in een sprint imo.

Also: het gaat geen 30°C zijn in Leuven :)

Dan ben je toch eerder een minderheid. Ik denk als je de naam Voeckler laat vallen dat veel mensen toch eerst en vooral aan dat onnozel gedoe altijd denken.
Veel mensen zullen wel weten dat Voeckler in het geel gereden heeft maar hoeveel mensen weten nog uit hun hoofd dat Voeckler ooit 4de geworden is in de Tour? Ik bedoel in het algemeen, niet hier in dit topic, ik ga er toch van uit dat de koerskennis in dit topic boven gemiddeld hoog is.

Jaja, 2011... wreed jaar :tongue:

Ivm de italianen EK vs WK :

Heb je zeker gelijk in maar wij hebben 1 enorme troef een man die alles kan als de beste en daarom is België nu eenmaal het te kloppen team.

Maar ik ben anderzijds bang: enorm veel teams gaan voor de aanval gaan FR en Italië hebben ploegen waarmee ik met bijna iedere renner naar meet zou durven gaan met een kleinere groep (ook als is bv. een Trentin niet meer zo snelzou ik nog altijd vertrouwen op zijn sprint).

Daarnaast heb je nog de factor Pech waar ik vrij bang voor ben. (wat als wout wegvalt met een platte band , wordt het dan stuyven ? )

De Belgen gaan dus in mijn opzicht zoals een sprintersploeg alles moeten toerijden tot en met de laatste ronde woutje zelf gaat of tot de sprint, als alle neuzen in dezelfde richting staan moet het in principe wel lukken met een Evenepoel, Vocsnor ,Declercq , Lampaert heb je wel echt 4 goede hardrijders die als ze goed samenwerken alles moeten toehouden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan