Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
99% is nuttig, maar blijkbaar mag er niets slecht gezegd worden over de keizer!
Ge doet natuurlijk ook wel u best om mensen maximaal op de kast te jagen... der zitten der hier natuurlijk nen hoop die écht niet veel nodig hebben wat het natuurlijk vaak nóg verleidelijker maakt om regelmatig de stok eens in het hoenderhok te smijten :tongue:

Maar in navolging van wat @Nahrtent hier daarnet poste: misschien zou het niet slecht zijn dat de boel hier wat strikter gemod wordt. 80-90% van dit topic kan ondertussen gereduceerd worden tot Mathieu VS Wout en pro/contra Remco en dat is toch wel jammer en vooral vaak ook vermoeiend.

Ik beloof bij deze alvast op mijn plechtige communiezieltje dat ik beter mijn best zal doen om geen opruiende berichten meer te posten. :unsure:

Ik was hier een van de eersten om Evenepoel te bekritiseren. Misschien was ik wat te snel met mijn oordeel.

Maar ik vind dat er wel degelijk een verschil is met heibel in een sprint vlak voor de finish dan een incident op dertig kilometer van de meet, waar Evenepoel zelf heel laconiek en laatdunkend deed tegen die neutrale mecanicien (die het niet geweldig deed, akkoord, maar ook niet dramatisch). Na zo'n periode moet je toch al eens wat dingen kunnen kaderen. Een paar kilometer later zat hij, midden in het peloton, te foeteren en te slagen op zijn stuur.

Heeft bij mij meer te maken met professionaliteit, respect naar fans/collega's/mensen van de organisatie toe en zelfrelativering. Het is ook niet de eerste keer dat hij venijnig uit de hoek komt. Moest het een buitenlander zijn, zou hij zeker meer worden aangepakt door de Belgische wielerfans (Moscon heeft zijn imago in België nog steeds niet van zich kunnen afschudden). Zelfs als je in acht neemt dat hij nu met een vergrootglas al wordt bekeken.
Moscon is toch nog een ander niveau natuurlijk. Maar alleen al afgelopen week oogt al niet echt fraai:
* In Overijse zitten foeteren op Wellens terwijl die arme jongen volledig tussen zen kader geplooid naar zen moeder ligt te roepen.
* In BCC lastig doen tegen... was het McNulty? omdat die niet genoeg over nam.
* De houding naar de mecanicien vandaag was ook niet correct maar dat kan ik nog enigszins door de vingers zien... die man kan ook niet rieken dat het dat voorwiel is maar op dat moment staat ie zo fucked up van de adrenaline en is hij wrs pissed op de hele wereld. (Zie Cavendish in de Tour tegen die mecanicien. Maar die verontschuldigd zich wel nog nadien natuurlijk...)
* Dan na de finish nog verhaal gaan halen bij Vermeersch... toch al een dik half uur na het incident in kwestie.

Voor die eerste 2 dingen zijn dingen die mij enorm storen. Kijk naar de wegrit in Tokio... ze reden daar met 10 man op het wiel van Van Aert en Pogacar, die mannen zitten toch ook niet constant ambras te maken? En dan is er toch nog een groot verschil tussen altijd van u oren maken en een mak lammetje zijn. Ik zou zowel Van Aert als Pogacar namelijk niet omschrijven als makke lammetjes.

Laatst bewerkt:
De druk van buitenaf, de druk die hij zichzelf oplegt en de enorme drang om te bewijzen dat hij terug is zijn volgens mij de oorzaak van zijn gedrag. Zou me niet verbazen als hij hier stevig zal worden op aangesproken door Lefevre of andere mannen binnen de ploeg. Meer dan terecht overigens.

Neem dat weg, en het is een fantastische renner om naar te kijken. Wil overal en altijd de koers maken.

De druk van buitenaf, de druk die hij zichzelf oplegt en de enorme drang om te bewijzen dat hij terug is zijn volgens mij de oorzaak van zijn gedrag. Zou me niet verbazen als hij hier stevig zal worden op aangesproken door Lefevre of andere mannen binnen de ploeg. Meer dan terecht overigens.

Neem dat weg, en het is een fantastische renner om naar te kijken. Wil overal en altijd de koers maken.
En bijlange nog niet de ervaring van een WA / Pogiboy.
Ook totaal ander karakter. Mag er zeker binnen de ploeg op aangesproken worden, maar er wordt ook meer naar gekeken omdat het Remco is dan een andere renner.

Kunnen jullie allemaal de koers volgen opt werk? Tof datte :( Mss morgen toch ook sporza opzetten en met een half oog kijken.

Tja das koers zeker, maar ja de reactie is natuurlijk wel fel, hij mag nu antwoorden met de pedalen, vanaf morgen al!
Merlier trekt het hem ni aan en heeft er weeral een overwinning bij.
Spijtig voor Sagan, wie zijn fout was dat dan? (Zijn eigen fout misschien, spijtig voor hem wel!)

Vermeersch een fout toegeven? Hij belt mij op (toen ik in het ziekenhuis lag) omdat ik in de krant zei dat ik vond dat hij moest bellen. Het eerst dat hij zegt is 'wil je mijn carrière kapot maken?' Daarna nooit meer wat van hem gehoord. Ik lag 5 dagen in het ziekenhuis door hem.

Jos Van Emden is ook geen fan van Gianni...

Vermeersch een fout toegeven? Hij belt mij op (toen ik in het ziekenhuis lag) omdat ik in de krant zei dat ik vond dat hij moest bellen. Het eerst dat hij zegt is 'wil je mijn carrière kapot maken?' Daarna nooit meer wat van hem gehoord. Ik lag 5 dagen in het ziekenhuis door hem.

Jos Van Emden is ook geen fan van Gianni...
Ik heb het ook gelezen dat interview idd.. Vermeersch houdt zich van den "domme" na de finish maar is zeker ook geen kommunikantje ;).. Nu goed, het geeft wat extra poeier aan de koers en liever zo dan alleen maar ja-knikkers maar dat is in Vlaanderen dan in veel gevallen al direct arrogantie of dikkenekkerig gedrag..

Remco: Je hebt dit bewust gedaan!
Vermeersch: Merlier is mijne kopman en jij waart een gevaar voor de ritoverwinning vandaag.
Dus ja hoor, ik heb dit bewust gedaan. What is your problem gast?

Weer een overwinning voor Ben Hermans. Van een paar dagen geleden. Blijft elk jaar zijn koersjes winnen. Niet op het hoogste niveau maar winnen is winnen. Het moet hier inderdaad niet altijd over WVA, MVP of Remco gaan. Een niveau lager zijn er nog een deel Belgen die mooie uitslagen rijden.

https://www.procyclingstats.com/race/tour-du-poitou-charentes-et-de-la-vienne/2021/stage-4
Pfff... Ik ben gisteren naar een elite zonder contract koers gaan kijken, de tegenstand was daar sterker dan in deze druivenkoers Tour Poitou - Charentes.

/S

Pfff... Ik ben gisteren naar een elite zonder contract koers gaan kijken, de tegenstand was daar sterker dan in deze druivenkoers Tour Poitou - Charentes.

/S
Is dit het niveau hier want dan blijf ik liever weg? Ik neem aan dat jezelf ooit aan competitie wielrennen gedaan hebt en je dus weet hoe makkelijk is het om een koers van eender welk niveau te winnen. Ik geef duidelijk aan dat het om een lager aangeschreven koers gaat. Als enkel wedstrijden op world tour niveau de moeite zijn om te bespreken....

Is dit het niveau hier want dan blijf ik liever weg? Ik neem aan dat jezelf ooit aan competitie wielrennen gedaan hebt en je dus weet hoe makkelijk is het om een koers van eender welk niveau te winnen. Ik geef duidelijk aan dat het om een lager aangeschreven koers gaat. Als enkel wedstrijden op world tour niveau de moeite zijn om te bespreken....
Ik dreef spot met een ander zijn opmerking een tiental pagina's terug ;)

Niks mis met Hermans zijn overwinning of het niveau van die koers. Menig Fransman zal er jaloers op zijn.

Nu goed, het geeft wat extra poeier aan de koers en liever zo dan alleen maar ja-knikkers maar dat is in Vlaanderen dan in veel gevallen al direct arrogantie of dikkenekkerig gedrag..
Dit zo hard. Voornamelijk het eerste deel.
De koers leeft van de sportieve rivaliteit, maar ook van de minder aangename kant:
- R. Costa en Barredo? op de vuist.
- Terpstra en Wynants met hun ellebogenwerk.
- De ene coureur eerder dit jaar, denk ik, die Remco voordeed in een gevalletje met een mecanicien, met de mecanicien die het wiel niet wou geven, wegens onbeleefd gedrag :biglaugh:.
- Degenkolb en Debusschere op het WK een paar jaar terug met de drinkbus.
- Steels en zijn drinkbus.

Zaken zoals Bos, die Impey onderuit trekt en Cavendish op de baan, die een collega op het hout rijdt keur ik niet goed, maar gevallen zoals hierboven zijn hilarisch (zolang er niemand crasht).
Laat Evenepoel gewoon doen. Ooit komt die klik er wel, dat hij fout bezig is: 'Je zaait wat je oogst'.
Als hij minder vrienden maakt en minder steun verkrijgt in het peloton, zal hij zich wel moeten verontschuldigen en zijn gedrag wat temperen.

Volgens mij is dat al het geval dat hij daar niet te veel vrienden meer heeft. Nu zien we het eens op beeld, maar hij zit wss de hele tijd te zagen tegen iedereen.

Die voetbalvedettestreken mag hij laten waar ze zijn want hij maakt zichzelf alleen maar belachelijk.

Het is het eerste volledig jaar dat we hem zien koersen en het is in iedere ronde al iets geweest met dat mannetje. En vroeger kreeg hij veel steun van landgenoten, maar ik merk dat dat ook al serieus geminderd is door zijn streken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan