Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Schreeuwen? Komaan seg, de kunst van het overdrijven zeker. Vermeersch kan zich ook gewoon excuseren als die effectief gedaan heeft wat Remco zegt ipv zich om te draaien en te lachen?

Het moeten hier precies allemaal makke lammetjes zijn die gewoon meerijden, geen ambities tonen en vooral hun mond nooit open doen. Af en toe zal er is een renner zijn met wat meer temperament maar alsof de buitenlandse pers of renners gaan wakker liggen van dit?
Hier in Vlaanderen is dat blijkbaar not done idd.. en moeten we ons braaf schikken en vooral onderdanig zijn... owee als dat niet het geval is, dan ben je arrogant. Begrijpe wie kan..

Allé zen, laat ons allemaal vallen over de exacte woordkeuze om de aandacht zoveel mogelijk af te leiden van een incident dat thuishoort op een voetbalveld/katine... kort samengevat: een soort gedrag en mentaliteit dat ik liefst zo ver mogelijk uit de buurt van alles koers related zie.

Kan je dan even zeggen wat er juist gebeurd is? Het enige wat ik heb gezien is dat Remco plots met pech aan de kant stond en na de finish verhaal ging halen bij Vermeersch.

"Zulke dingen gebeuren in de koers" is wel een echt dooddoener. Er gebeuren veel zaken in de koers die je inderdaad gewoon moet ondergaan, net zoals er veel zaken zijn die effectief aangekaart mogen en moeten worden.
Wat ik uit de "conversatie met verheven stem" (of mag ik dat ook al niet zeggen? :unsure:) heb kunnen opmaken is dat Vermeersch in de waaier plots van achter Evenepoel op schuift naar voor en waarschijnlijk in voegt nog voor hij volledig voorbij Remco is en daarbij met zijn achterwiel het voorwiel van Remco aantikt. Wat zorgt voor spaakbreuk bij Remco.

Kortweg: een incident dat schering en inslag is in het zenuwachtig gedoe dat bij een waaierskoers komt kijken en meestal zonder gevolg blijft maar links en rechts af en toe voor brokken kan zorgen.

Hell, ge moet eens ingehaald worden door een gemiddelde fietsclub als ge zelf met de fiets rond toert, de helft van die mannen rijdt diegene die ze inhalen liefst van al gewoon vierkant de gracht in om toch maar zo snel mogelijk terug in het wiel te kunnen...

Sorry maar het is geen juniorenkoers he
Probeer af en toe toch nog eens iets nuttig te posten in plaats van constant te liggen trollen. Je doet hier de laatste tijd niets anders dan deze thread verzieken/dwaze oneliners te posten. Helaas lijken onder de mods niet veel koers liefhebbers die hier af en toe is wat komen opkuisen.

Effectief dingen aankaarten doe je niet door net na de finish verhaal te proberen halen, da's nog maar weinig gelukt.
Ja dit. Voor hetzelfde geld is Vermeersch niet eens zeker of hij dit geflikt heeft, dus waarom dan zich excuseren voor de camera's?
Je kan dit beter achteraf intern bespreken.

Effectief dingen aankaarten doe je niet door net na de finish verhaal te proberen halen, da's nog maar weinig gelukt. In de betere gevallen worden de wielen eruitgehaald worden om erop te slaan (oh wacht, lukt minder goed met schijfremmen)
Ik zeg nergens dat het de juiste manier is, maar Remco ziet hier wss wel de eindzege door zijn neus glippen dus emoties nemen snel de overhand.

Als hetgeen gebeurd is, zoals Reverz het hier vertelt, heeft Evenepoel inderdaad weinig te zeggen en hoort dat er inderdaad gewoon bij. Dooddoeners als "het is geen juniorenkoers" zijn wel nergens voor nodig.

Trouwens geen idee in welke streek jij fietst maar hier valt het wel mee qua toeristen die anderen de kant inrijden :) Maar laten we vooral hopen dat de gemiddelde prof net iets beter en veiliger met de fiets rijdt dan de gemiddelde toerist.

De beelden zag je ook gewoon hoe heftig er gekoerst werd, heerlijke etappe eigenlijk!
Die gouden kilometer was echt met de gas vol vol open :love:

Asgreen die zich daar volledig moet platleggen om Theunissen en Mohoric te gaan terughalen, die zelf zo dood zitten dat ze zelfs niet meer kunnen inpikken. Leuke poging ook van Pöstlberger in het slot, heeft die zo ooit eens geen Giro rit gewonnen op die manier?

Probeer af en toe toch nog eens iets nuttig te posten in plaats van constant te liggen trollen. Je doet hier de laatste tijd niets anders dan deze thread verzieken/dwaze oneliners te posten. Helaas lijken onder de mods niet veel koers liefhebbers die hier af en toe is wat komen opkuisen.
99% is nuttig, maar blijkbaar mag er niets slecht gezegd worden over de keizer!

Leuke poging ook van Pöstlberger in het slot, heeft die zo ooit eens geen Giro rit gewonnen op die manier?
Yup. Vond het nogal debiel van Renaat om op 1,5km van het einde aan Bos te vragen wat zijn volgende koersen op de baan waren, terwijl postlberger ging aanvallen.

Eender welke coureur dat zo verhaal probeert te halen wordt toch commentaar op gegeven? Of het nu een Belg is of niet...

Het amusementsgehalte wordt wel groter als ze hun wielen gebruiken zoals vroeger in de Tour 😄

Geef maar toe, uiteindelijk wilden we allemaal dit zien tussen Remco en Gianni

Om toch ook iets over de koers te zeggen: mooie sprint van Merlier, alweer. Toch constant dit seizoen. Pikt overal zijn ritje wel mee.
Jammer dat ik de rest van de etappe niet gezien heb...

Geef maar toe, uiteindelijk wilden we allemaal dit zien tussen Remco en Gianni

Om toch ook iets over de koers te zeggen: mooie sprint van Merlier, alweer. Toch constant dit seizoen. Pikt overal zijn ritje wel mee.
Jammer dat ik de rest van de etappe niet gezien heb...
Dat zouden wel bonuspunten geweest zijn.

Ik heb enkel het stuk op Sporza gezien, maar inderdaad echt wel genoten, en dat voor een vlakke etappe.

Altijd prachtig om renners hun kaarsje te zien uitgaan in waaiers en er uitgewaaid worden.

Ik was hier een van de eersten om Evenepoel te bekritiseren. Misschien was ik wat te snel met mijn oordeel.

Maar ik vind dat er wel degelijk een verschil is met heibel in een sprint vlak voor de finish dan een incident op dertig kilometer van de meet, waar Evenepoel zelf heel laconiek en laatdunkend deed tegen die neutrale mecanicien (die het niet geweldig deed, akkoord, maar ook niet dramatisch). Na zo'n periode moet je toch al eens wat dingen kunnen kaderen. Een paar kilometer later zat hij, midden in het peloton, te foeteren en te slagen op zijn stuur.

Heeft bij mij meer te maken met professionaliteit, respect naar fans/collega's/mensen van de organisatie toe en zelfrelativering. Het is ook niet de eerste keer dat hij venijnig uit de hoek komt. Moest het een buitenlander zijn, zou hij zeker meer worden aangepakt door de Belgische wielerfans (Moscon heeft zijn imago in België nog steeds niet van zich kunnen afschudden). Zelfs als je in acht neemt dat hij nu met een vergrootglas al wordt bekeken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan