Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alsof Greg gaat meedoen voor de zege in Tokyo :rofl: Er is toch niemand die zegt dat Teuns, Benoit, Hermans,… moeten voor de zege gaan? Nee dat zijn de helpers in de ploeg die iets kunnen rechtzetten indien nodig op een zwaar parcours. Niet iets dat Greg voor elkaar kan krijgen.
Je moet dan ook zien dat je niets moet rechtzetten. 5 man in een ploeg, Londen heeft bewezen dat controleren zelfs met 4 toprenners niet gaat.
Hierom:
Doushi Road stijgt in 5,9 kilometer met een gemiddelde van 5,7%.

Deze bergachtige ronde in de schaduw van de 3.776 meter hoge vulkaan telt 50,9 kilometer en bevat de Fuji Sanroku, een beklimming van 14,3 kilometer à 6%.

Dat is een steil ding van 6,5 kilometer à 10,6%. Er is zelfs een sectie die 4 kilometer lang met 12% gemiddeld stijgt.

Dit is gewoon zijn parcours niet
Wat zouden die andere daar beter kunnen als hem? Hij kan bv meegaan als er een grote groep ontstaat en dus de rest in de zetel zetten
Hij kan op kop ook wel stukje vlammen (eergisteren nog bewezen in de tour).

Beetje objectief blijven he. Greg heeft al bergrit in de tour ook gewonnen, die kan ook wel stukje klimmen. En die lange klim ligt al binnen de eerste 100km he

Objectief blijven en zeggen dat Greg een bergrit gewonnen heeft in de Tour :unsure: .Kben benieuwd in welke realiteit dit ooit is gebeurd.

En als je ook niet beseft dat Benoot, Teuns, Hermans beter bergop rijden dan Greg dan moet je tegen mij niet beginnen leuteren over objectief zijn. Dus die mannen rijden beter bergop op zo'n col. Dat is gewoon zo anders eindig je niet in zoals Benoot 2de, 5de in Parijs-Nice of 7de, 8ste in LBL, 4de in Ronde van Zwitserland. Of win je zoals Teuns vandaag of op de Planche des Belles filles, 12de in de Vuelta,... Of Hermans die nog recent een zware 1dags wedstrijd won in Zwitserland door bergop weg te rijden van oa Moscon, meermaals de ronde van Oostenrijk won, vorig jaar 7de in Burgos tussen renners als Carapaz, Bennett, Yates, Valverde,...

Objectief blijven en zeggen dat Greg een bergrit gewonnen heeft in de Tour :unsure: .Kben benieuwd in welke realiteit dit ooit is gebeurd.

En als je ook niet beseft dat Benoot, Teuns, Hermans beter bergop rijden dan Greg dan moet je tegen mij niet beginnen leuteren over objectief zijn. Dus die mannen rijden beter bergop op zo'n col. Dat is gewoon zo anders eindig je niet in zoals Benoot 2de, 5de in Parijs-Nice of 7de, 8ste in LBL, 4de in Ronde van Zwitserland. Of win je zoals Teuns vandaag of op de Planche des Belles filles, 12de in de Vuelta,... Of Hermans die nog recent een zware 1dags wedstrijd won in Zwitserland door bergop weg te rijden van oa Moscon, meermaals de ronde van Oostenrijk won, vorig jaar 7de in Burgos tussen renners als Carapaz, Bennett, Yates, Valverde,...

Eendagswedstrijden blijven iets anders en al zeker van die lengte

kan je bezwaarlijk een bergetappe noemen natuurlijk ;). Geen enkele beklimming van 1ste of buiten categorie. Kan je onmogelijk vergelijken met zeges op vb Kitzbuhl Horn of Planche of de rit vandaag

Ok over eendagswedstrijden, die resultaten van die anderen in de zwaardere wedstrijden zijn ook beter dan Greg (zie resultaten in LBL of Ronde van Lombardije). Nog zaken om mijn punt kracht bij te zetten? :D

Op het WK in Leuven zal hij wel zijn nut hebben als luxeknecht van Wout van Aert. Dat is zijn parcours, dat zijn zijn wedstrijden.

kan je bezwaarlijk een bergetappe noemen natuurlijk ;). Geen enkele beklimming van 1ste of buiten categorie. Kan je onmogelijk vergelijken met zeges op vb Kitzbuhl Horn of Planche of de rit vandaag

Ok over eendagswedstrijden, die resultaten van die anderen in de zwaardere wedstrijden zijn ook beter dan Greg (zie resultaten in LBL of Ronde van Lombardije). Nog zaken om mijn punt kracht bij te zetten? :D
etappe-5-cols.png

Idd zo vlak als een biljartlaken. En dat was dan alleen de laatste 40km.

Greg zijn piek zit altijd rond de RvV/PR.

Denk dat dat Hermans zijn beste resultaat in Luik was. Kijk waar Greg was toen, jawel voor hem! :p

Hermans wint vaak tijdens de Ronde van Frankrijk, geen enkele wedstrijd in die periode is belangrijk afaik alle goeie renners zitten in Frankrijk of zijn dan uit vorm

Dat er nog mensen zijn die de deelname van GVA verdedigen :D :D :D
Niet als kopman maar kan weldegelijk zijn nut hebben. Al de andere geopperd alternatieven zijn zeker niet beter dan hem in een eendagswedstrijd. Dat Tiesj meegaat vindt ik veel vreemder, zou dan eerder Teuns verwachten

etappe-5-cols.png

Idd zo vlak als een biljartlaken. En dat was dan alleen de laatste 40km.

Greg zijn piek zit altijd rond de RvV/PR.

Denk dat dat Hermans zijn beste resultaat in Luik was. Kijk waar Greg was toen, jawel voor hem! :p

Hermans wint vaak tijdens de Ronde van Frankrijk, geen enkele wedstrijd in die periode is belangrijk afaik alle goeie renners zitten in Frankrijk of zijn dan uit vorm
best lastig maar nog steeds geen bergrit en in de 1ste 140km enkel 1 heuvel van 4de categorie dus een deel van een rit pakken met opnieuw geen enkele klim van 1ste en buiten categorie maakt het nog steeds geen bergrit. Hier de rit enkele dagen later in dezelfde Tour (https://www.procyclingstats.com/race/tour-de-france/2016/stage-8/today/profiles) DIT is een bergrit.

En Greg was 7de 10 jaar geleden, leuk voor hem maar toont aan dat zijn niveau gedaald is als dat zijn top is. Ben Hermans zijn 9de plaats in de Ronde van Lombardije was vorig jaar. En volgens u zou Greg dus de Ronde van Oostenrijk kunnen winnen als em wou? Het word hilarischer met de minuut :rofl:

best lastig maar nog steeds geen bergrit en in de 1ste 140km enkel 1 heuvel van 4de categorie dus een deel van een rit pakken met opnieuw geen enkele klim van 1ste en buiten categorie maakt het nog steeds geen bergrit. Hier de rit enkele dagen later in dezelfde Tour (https://www.procyclingstats.com/race/tour-de-france/2016/stage-8/today/profiles) DIT is een bergrit.

En Greg was 7de 10 jaar geleden, leuk voor hem maar toont aan dat zijn niveau gedaald is als dat zijn top is. Ben Hermans zijn 9de plaats in de Ronde van Lombardije was vorig jaar. En volgens u zou Greg dus de Ronde van Oostenrijk kunnen winnen als em wou? Het word hilarischer met de minuut :rofl:
Die rit staat nochtans overal gecatalogeerd als bergrit hoor. Reed De Gendt daar vlotjes los bv.

Die uitslag was voor Hermans de man die in alle zwaardere eendagswedstrijden volgens u de pannen van het dak fietst. Heb lang moeten zoeken om hem überhaupt in Luik in de uitslag te zien, toevallig dat jaar dat Greg dus 7e was hoewel die blijkbaar geen enkel klim langer dan 2km aankan.

Greg die ook classica San Sebastian had gewonnen als de motard hem niet had omver gereden en in 2019 was hij er nog 2e als ik het goed heb. Maar dat is ook een vlak parcours wss?

Laatst bewerkt:
Maar dat zeg ik toch niet? Hermans is de laatste jaren wel beter in de zware eendagswedstrijden zoals Lombardije waar hij vorig jaar dus niet 10 jaar geleden 9de eindigde. En nogmaals niemand verwacht winst van hem of van Teuns of van Benoot maar een helpersrol op zware klimmen en die 3 zijn daar op dit moment of neem de laatste 2 jaar gewoon beter in dan Greg. Dat is een feit die gestaafd worden met resultaten van de laatste jaren. Niet met een 7de plaats in 2011. En als als als als…

Etappe 10 uit dat jaar is dan ook zogezegd ene bergrit.
Maar soit jij vindt dat Greg een plaats bij de beste 5 Belgen verdient op een klimmersparcours op basis van een 7de plaats 10 jaar geleden. I rest my case

Maar dat zeg ik toch niet? Hermans is de laatste jaren wel beter in de zware eendagswedstrijden zoals Lombardije waar hij vorig jaar dus niet 10 jaar geleden 9de eindigde. En nogmaals niemand verwacht winst van hem of van Teuns of van Benoot maar een helpersrol op zware klimmen en die 3 zijn daar op dit moment of neem de laatste 2 jaar gewoon beter in dan Greg. Dat is een feit die gestaafd worden met resultaten van de laatste jaren. Niet met een 7de plaats in 2011. En als als als als…

Etappe 10 uit dat jaar is dan ook zogezegd ene bergrit.
Maar soit jij vindt dat Greg een plaats bij de beste 5 Belgen verdient op een klimmersparcours op basis van een 7de plaats 10 jaar geleden. I rest my case
In de slechtst bezette Lombardije in de laatste 80 jaar! En op 6min! van de winnaar.

Greg was 2e in classica in 2019. Daar zit ook klim van 10km in.

1 Belgische renner won vandaag een tourrit die qua hoogtemeters lijkt op de wedstrijd van de OS
1 Belgische renner eindigde 34 minuten later, in de laatste groep

Ra ra ra wie naar de OS mag en wie thuis moet blijven.

In de slechtst bezette Lombardije in de laatste 80 jaar! En op 6min! van de winnaar.

Greg was 2e in classica in 2019. Daar zit ook klim van 10km in.
Mooie overdrijf kunst zeg. Beste resultaat Greg in de koers ook weer 10 jaar geleden en niets eens top 10. Nogmaals niemand verwacht winst van die renners maar wel dat ze bergop hun mannetje staan en dat kunnen die nu beter dan Greg die duidelijk ik 2011 de betere was

Die mag je mij wel eens tonen?
Dit is wel een resultaat die ik zijn voordeel spreekt. Maar dan zie ik daar Van Endert ook in:unsure:

1 Belgische renner won vandaag een tourrit die qua hoogtemeters lijkt op de wedstrijd van de OS

Devenyns is enige Belg die op 34mxx sec is binnengekomen en die gaat niet mee dus wat are you talking about?

Greg was op 35min, als je dan toch irrelevant wil zijn wees dan correct

Mooie overdrijf kunst zeg. Beste resultaat Greg in de koers ook weer 10 jaar geleden en niets eens top 10. Nogmaals niemand verwacht winst van die renners maar wel dat ze bergop hun mannetje staan en dat kunnen die nu beter dan Greg die duidelijk ik 2011 de betere was

Die mag je mij wel eens tonen?
Dit is wel een resultaat die ik zijn voordeel spreekt. Maar dan zie ik daar Van Endert ook in:unsure:

Erlaitz is officieel 9.6km lang.

Greg reed vooral in Canada ipv Lombardije

Het is spijtig als je Teuns zag vandaag. Maar eerlijk is eerlijk, die had dit seizoen ook nog geen knijt laten zien.

Van Van Avermaet weet je tenminste dat hij zijn werk zal doen. Die weet heus ook wel dat hij enkel gaat om Remco en Wout te steunen.
Op een goeie dag kunnen zowel Teuns, Hermans als Benoot beter bergop rijden als Van Avermaet maar voor hetzelfde geld lossen ze bij de eerste puist. Tot voor vandaag zou niemand Teuns hebben meegenomen. Heeft werkelijk niets laten zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan