Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
oe wat ben jij een stoere jongen zeg :rofl:
Bennet is einde contract en zijnen baas begint hier van alles te insinueren dat op een paar uur tijd in heel de wielerwereld gelezen is.
Super uitgangspositie om ergens anders een contract te versieren uiteraard!
Dat jij in je blinde adoratie voor alles Quick-Step (en Lefevere) weer niet kan/wil zien dat dit niet ok is verbaast mij echter niet.

Iemand met een half ontwikkeld EQ kan uit die reactie van Bennet na zijn eerste Tour rit vorig jaar toch zien dat die jongen mentaal vrij fragiel is. Dat soort mensen zet je echt niet op scherp door hen in de pers eens goed te schofferen... integendeel.

Ging Bennet niet terug naar Bora? Zal wel al getekend hebben.
Maar wel weer een beetje a la Patje. Opvallen wil hij altijd doen. Niet veel belang aan hechten, wel benieuwd of Cav nog een rit gaat pakken.

oe wat ben jij een stoere jongen zeg :rofl:
toch werkelijk ongehoord wat Patje hier doet.
Dat Bennet einde contract is en hij het laat schuren oké. Maar tot nader order ben jij wel zijn baas en dien je uw medewerkers met respect te behandelen. En al zeker niet in de pers zo belachelijk te maken.

Dit doe je gewoon niet.

Nou als je dit allemaal leest:

Dan is er blijkbaar een zwaar probleem met Bennet. Ze wilden echt wel met Bennet naar de Tour maar als Bennet plots allerei verhalen begint te vertellen en tegen iedereen iets anders en ook nog eens buiten de ploeg naar een kinesist gaat die hem het tegenovergestelde laat doen van wat de ploeg vroeg.

Nou als je dit allemaal leest:

Dan is er blijkbaar een zwaar probleem met Bennet. Ze wilden echt wel met Bennet naar de Tour maar als Bennet plots allerei verhalen begint te vertellen en tegen iedereen iets anders en ook nog eens buiten de ploeg naar een kinesist gaat die hem het tegenovergestelde laat doen van wat de ploeg vroeg.
Zelfs dan nog hang je dat niet als vuile was buiten imjo.

Typisch machtspelletje van patlev. Niet echt proper.

Toch ook wel heel vreemd dat een renner als Bennett niet naar de Tour zou willen. Vorig jaar had die toch niet veel last van faalangst...

Als een ploeg van 15 man enkel maar op je wiel rijdt. Als iets triestig was het aan het NK was het wel de manier van koersen van Jumbo.
Ik begrijp dat je man tegen man niet kan winnen, maar als er 1 groep weg is met enkele van je renners, laat het dan zo. Neen, dan gaan ze uit het groepje van VDP om de beurt van achter zijn gat demarreren, ik had al veel sneller afgestapt of iemand de gracht in gereden.
Sja dat is koers.. dat weet je als je topfavoriet bent. Hier was Van Aert maar met 2 man aanwezig op het BK en hij wint. Niet zeuren zeg ik dan.. altijd excuses met Vdp als het niet lukt..

Toch eens benieuwd naar de selectie voor de OS.

Evenepoel en Van Aert uiteraard zekerheden. Van Avermaet die gaan ze ook niet thuis laten.
Voor de rest halen de Belgen dit seizoen toch maar een matig niveau. De jongens die het dan goed doen (zoals Merlier, Campenaerts, ...), daar ben je niets mee op het parcours in Tokio.

Mauri Vansevenant zal ook wel mee mogen. De enige van de overige Belgen die wat getoond heeft op moeilijkere parcours.

5e naam heb ik geen idee. Wellens op de sukkel, Benoot vindt zijn vorm niet, Teuns ook niet, De Plus nog altijd op de sukkel, ...

Toch eens benieuwd naar de selectie voor de OS.

Evenepoel en Van Aert uiteraard zekerheden. Van Avermaet die gaan ze ook niet thuis laten.
Voor de rest halen de Belgen dit seizoen toch maar een matig niveau. De jongens die het dan goed doen (zoals Merlier, Campenaerts, ...), daar ben je niets mee op het parcours in Tokio.

Mauri Vansevenant zal ook wel mee mogen. De enige van de overige Belgen die wat getoond heeft op moeilijkere parcours.

5e naam heb ik geen idee. Wellens op de sukkel, Benoot vindt zijn vorm niet, Teuns ook niet, De Plus nog altijd op de sukkel, ...
Op zo een parcours zou ik Thomas Degendt durven meenemen. Als man in de vroege vlucht kan die de kopmannen in de zetel zetten, en als die zen dagje heeft gaan er veel helpers opgebruikt zijn tegen dat ze hem kunnen terugpakken.

Toch ook wel heel vreemd dat een renner als Bennett niet naar de Tour zou willen. Vorig jaar had die toch niet veel last van faalangst...
Ik vond die reactie na zijn eerste in de Tour vorig jaar toch niet echt normaal, de druk moet enorm geweest zijn. De kans is overigens zeer bestaande dat het meeste van die druk zelf opgelegd is als in: "iedereen rijdt hier voor mij en ik kan, nee MAG, niet falen!". Als je een eerste kans meteen grijpt is die druk grotendeels weg en volgen er meestal nog wel wat, maar als je een paar kansen laat liggen kan die druk een probleem worden. Zeker in een team als Quick-Step waar winnen de norm is.

Een verschijnsel dat je overigens regelmatig terug ziet bij mensen met faalangst is dat ze ergens bewust niet aan beginnen omdat ze dan ook niet kunnen falen. Als je niet aan de start van de Tour komt, kan je ook geen massasprint verliezen. Maar bon, nu ben ik weer veronderstellingen aan het maken en ik had Pierre-Jean beloofd dat ik dat niet meer zou doen :unsure:

Ik blijf het trouwens wel raar vinden dat Bennett na 2 jaar terug doorgestuurd wordt, zeker als je terug kijkt naar wat voor een circus het was om hem los te weken bij Bora. Zowel Ewan als Merlier liggen nog onder contract volgend seizoen en voor de rest zie ik niet meteen mannen die intrinsiek snel genoeg zijn om Bennett te vervangen. Zou de deal met Sagan achter de schermen dan toch al 100% rond zijn en het vooral kwestie is van budget en plaats vrij te maken?

Op zo een parcours zou ik Thomas Degendt durven meenemen. Als man in de vroege vlucht kan die de kopmannen in de zetel zetten, en als die zen dagje heeft gaan er veel helpers opgebruikt zijn tegen dat ze hem kunnen terugpakken.
Dat zie ik niet gebeuren. Ging De Gendt trouwens niet de 3 grote rondes rijden? Zo ja, dan valt dat volgens mij moeilijk te combineren.

Vorig jaar hebben ze hem ook thuisgelaten van het WK. Eéndagskoersen zijn nu eenmaal z'n ding niet.

Van Avermaet zou ik toch ook echt niet meenemen, die heeft dit seizoen toch niets van vorm laten blijken?
Ahja, 3e in de RVV zeker :')
Als het een klimparcours is, en je mag 6 landgenoten meenemen: Vervaeke, Van Sevenant, Van Wilder, Benoot, Evenepoel en WvA. Gewoon een hoop klimmers

Dat zie ik niet gebeuren. Ging De Gendt trouwens niet de 3 grote rondes rijden? Zo ja, dan valt dat volgens mij moeilijk te combineren.

Vorig jaar hebben ze hem ook thuisgelaten van het WK. Eéndagskoersen zijn nu eenmaal z'n ding niet.
Ik denk aan een Devenyns. Kan denk ik wel een goede helper zijn en kan toch een berg over. Lijkt me ook in vrij goede vorm al te verkeren en Alaphillippe is er deze keer ook niet dus zal ie wel alles op alles zetten.

Ik blijf het trouwens wel raar vinden dat Bennett na 2 jaar terug doorgestuurd wordt, zeker als je terug kijkt naar wat voor een circus het was om hem los te weken bij Bora. Zowel Ewan als Merlier liggen nog onder contract volgend seizoen en voor de rest zie ik niet meteen mannen die intrinsiek snel genoeg zijn om Bennett te vervangen. Zou de deal met Sagan achter de schermen dan toch al 100% rond zijn en het vooral kwestie is van budget en plaats vrij te maken?
Of meer budget vrijmaken om de ploeg rond Remco uit te bouwen.

Jakobsen ligt nog onder contract. Samen met Cav (als die zou blijven, maar vraag is ook tegen welk geld) zullen ze zo proberen te mikken op ritzeges misschien.
Sagan zie ik niet komen aangezien die een entourage van 10-15man rond zich heeft die je ook moet aanwerven en zo'n kliek in een ploeg wringt.

Van Avermaet zou ik toch ook echt niet meenemen, die heeft dit seizoen toch niets van vorm laten blijken?
Als het een klimparcours is, en je mag 6 landgenoten meenemen: Vervaeke, Van Sevenant, Van Wilder, Benoot, Evenepoel en WvA. Gewoon een hoop klimmers
Zou toch eerder iemand uit de tour nemen zoals Teuns, Hermans, Meurisse afhankelijk van hoe goed ze zijn

Ik denk aan een Devenyns. Kan denk ik wel een goede helper zijn en kan toch een berg over. Lijkt me ook in vrij goede vorm al te verkeren en Alaphillippe is er deze keer ook niet dus zal ie wel alles op alles zetten.
Inderdaad een goede optie.

Benieuwd of er dan nog wat politiek gaat spelen. Dat zou 3 renners van DQS betekenen en géén van Lotto. ;)

Hij gaat nooit de regerende kampioen thuislaten hoor. Die is even zeker van zijn selectie als Remco en Wout.
Van Avermaet komt tekort om mee te doen voor winst, maar is wel een stabiele factor die zelden een complete off-day heeft.

Vervaeke en Van Wilder, daar ben ik toch ook niet zo van overtuigd. Gaan die nog in vorm zijn? En het gaat hier ook over een eendagswedstrijd van 250? km

Benoot zou ik zeker durven meepakken. Waarschijnlijk zal die het wel goed doen, maar ik hoop dat hij zijn vorm toch nog wat kan opkrikken.

Sja dat is koers.. dat weet je als je topfavoriet bent. Hier was Van Aert maar met 2 man aanwezig op het BK en hij wint. Niet zeuren zeg ik dan.. altijd excuses met Vdp als het niet lukt..
Ga je nu het niveau van het NK en BK vergelijken? In Nederland start 1 favoriet, de rest heeft de laatste 5 jaar misschien 1 profkoers gewonnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan