Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
wtf artikel van nieuwsblad over VA's zijn rechtzaak

Maar los van het financiële gaat Van Aert deze uitspraak vooral als een nederlaag beschouwen van de waarden die hij hoog in het vaandel draagt: oprechtheid, eerlijkheid… Deze affaire heeft Van Aerts kijk op de (wieler)wereld veranderd en dat zal er met deze uitspraak niet beter op zijn geworden.

Verstoort dit zijn voorbereiding op de Tour en de Olympische Spelen?

Wees maar zeker! Van Aert is een gevoelsmens en neemt deze uitspraak met zich mee. Hij zal zich in de steek gelaten voelen. Eerst door Nuyens en nu ook nog eens door de rechtspraak.

Maar, en dat is de sportman in Van Aert, deze uitspraak zou voor een extra dosis nijd en grinta kunnen zorgen in het hoofd van de Kempenaar

Van Aert was - en is - dan weer de op-en-top-prof die het beste wil en vooral niets aan het toeval wil overlaten.

Een beetje objectiviteit mag toch wel vind ik. Een rechtbank heeft VA net schuldig bevonden aan contract breuk dan moet je hem toch niet beginnen afschilderen als slachtoffer en beetje lyrisch beginnen doen over hem.

Ik denk dat nuyens zich toch serieus in het jaar moet krabben als je ziet wat voor een succes alpecin fenix is.

Akkoord, de roodthooft broers hebben het beter/slimmer voor elkaar, maar Chapeau wat voor een parcours dat ze dit jaar al afgelegd hebben. Las ik het goed voorheb hebben ze al meer overwinningen dan lotto, niet slecht voor een proconti ploeg (die ook aan de meeste wt wedstrijden starten en niet aan cherrypicking doen zoals eerst gevreesd)

Ik denk dat nuyens zich toch serieus in het jaar moet krabben als je ziet wat voor een succes alpecin fenix is.

Akkoord, de roodthooft broers hebben het beter/slimmer voor elkaar, maar Chapeau wat voor een parcours dat ze dit jaar al afgelegd hebben. Las ik het goed voorheb hebben ze al meer overwinningen dan lotto, niet slecht voor een proconti ploeg (die ook aan de meeste wt wedstrijden starten en niet aan cherrypicking doen zoals eerst gevreesd)

Die hebben niet alleen meer overwinningen dan Lotto hé, enkel Ineos en Quick Step hebben er meer. Natuurlijk wel vooral dankzij dat ene monster in die ploeg (Vdp) en Merlier zijn sprintoverwinningen in "kleinere" Belgische eendagskoersen, maar toch.

Gij stoelt uw waarheid op assumpties en bouwt dan maar een luchtkasteel om lekker arrogant te zeggen "zo werken vormcurves niet". Zeer zeer matig.

Gij kent evenmin zijn waardes, laat staat doelen binnen het team. We zullen in de Tour wel zien. Zijn persoonlijke doel ligt misschien wel in Tokio, maar dat van zijn team niet. Doe willen dat hij nog genoeg overwinningen en punten pakt tussendoor. Mij lijkt het dus het waarschijnlijkst dat hij wel heeft gepiekt in het mtb en daar op verder borduurt. Dan wat publiciteit meegraaien in de Tour, afstappen en gewoon intensief trainingsblok richting Tokio Een talent als MVP heeft immers niet veel meer nodig om terug op zijn piek te zitten tegen Tokio. Zo begrijp ik het toch altijd van vader vp en de omkadering.

We zullen wel zien.
Die doelen zijn vrij publiek geheim, we weten allemaal dat doel nr1 voor Mathieu afgetekend de OS zijn en dat voor het team vooral de Tour su-per belangrijk zijn.

Het maakt niet eens uit of hij echt gepiekt heeft voor die WB MTB.
Wat we effectief wel weten is dat hij nu wat langer uit competitie geweest is. We weten ook dat hij tot zondag in Zwitserland zit en dan NK en Tour rijdt.
Zelfs als hij de eerste rustdag zou afstappen resten hem 3 weken... das veel te kort om nog extra rust in te bouwen. De logische opbouw lijkt: Zwitserland + week hard trainen tot NK. Een iets kalmere week tot de start van de Tour met dan 3 weken Tour OF sneller afstappen en al aclimatiseren in Japan met een taper week naar 26 juli.

Los van hoe dat schema er effectief uit ziet: zijn vormcurve is 100% zeker in stijgende lijn op dit moment.

Juist ergens gelezen dat dit Tosport Vlaanderens 3e zege in 4 jaar was... Jezus.
Op zich is da ook logisch. De echte toppers gaan direct naar de PT ploegen, de renners die nog moeten groeien gaan naar topsport vlaanderen. Eens die mannen die daar rijden het niveau bereiken om prijzen te pakken worden ze weggehaald door grotere ploegen.

Ongelofelijk toch dat "Crampenaerts" daar gewoon aan de kant moet gaan staan, maar ja zal wel met die warmte zijn ook, te weinig gedronken, maar het toont nogmaals hoe ze afzien in Remco zijn wiel, de manier waarop hij hem kan plat leggen is fenomenaal!

Op zich is da ook logisch. De echte toppers gaan direct naar de PT ploegen, de renners die nog moeten groeien gaan naar topsport vlaanderen. Eens die mannen die daar rijden het niveau bereiken om prijzen te pakken worden ze weggehaald door grotere ploegen.

Nee, dat is het net. Zelfs de jonge renners die nog tijd nodig hebben gaan nog zelden naar daar omdat ook die mannen betere opties hebben. Zo geeft Lotto Soudal bepaalde jongeren (ook al zijn het geen toppers) sneller de kans op een WT contract en zijn er met Alpecin en Wanty betere Belgische ploegen die hetzelfde doen. De bestaansreden van Topsport Vlaanderen is gewoon helemaal weg. Het is eigenlijk van Theuns/Wallaeys geleden dat daar nog iets fatsoenlijks uit gekomen is. Nu hebben ze met Weemaes, Herregodts en Marit in minder mate wel wat talent dat er wat doorkomt, en ook Ghys (vandaag getoond) en Vandenbossche kunnen iets worden (die focussen zich nu vooral op de piste). Maar het grote deel van die hun ploeg bestaat uit renners die blij mogen zijn dat ze nog een profcontract hebben. Veel van die jongens kwamen over van Lotto Soudal u23. Ze kregen bij de WT ploeg geen contract omdat ze bij beloften eigenlijk ook al "net niet" renners waren.

Laatst bewerkt:
Nee, dat is het net. Zelfs de jonge renners die nog tijd nodig hebben gaan nog zelden naar daar omdat ook die mannen betere opties hebben. Zo geeft Lotto Soudal bepaalde jongeren (ook al zijn het geen toppers) sneller de kans op een WT contract en zijn er met Alpecin en Wanty betere Belgische ploegen die hetzelfde doen. De bestaansreden van Topsport Vlaanderen is gewoon helemaal weg. Het is eigenlijk van Theuns/Wallaeys geleden dat daar nog iets fatsoenlijks uit gekomen is. Nu hebben ze met Weemaes, Herregodts en Marit in minder mate wel wat talent dat er wat doorkomt, en ook Ghys (vandaag getoond) en Vandenbossche kunnen iets worden (die focussen zich nu vooral op de piste). Maar het grote deel van die hun ploeg bestaat uit renners die blij mogen zijn dat ze nog een profcontract hebben.
Niet akkoord. Het is altijd al een opleidingsploeg geweest, met als doel in de kijker rijden en zo een goed profcontract te versieren. Overwinningen zijn leuker natuurlijk, maar niet altijd noodzakelijk om door te groeien.

Ik vind het op dat vlak slechter voor lotto soudal, die het gros van zijn overwinningen van de sprint moet hebben. Niet dat ik het zo erg vind als in de column, maar er zit toch serieus verschil in

Niet akkoord. Het is altijd al een opleidingsploeg geweest, met als doel in de kijker rijden en zo een goed profcontract te versieren. Overwinningen zijn leuker natuurlijk, maar niet altijd noodzakelijk om door te groeien.

Ik vind het op dat vlak slechter voor lotto soudal, die het gros van zijn overwinningen van de sprint moet hebben. Niet dat ik het zo erg vind als in de column, maar er zit toch serieus verschil in

Ik snap uw laatste twee zinnen echt niet. Waarom de vergelijking met Lotto Soudal?

Nog eens, niemand van die ploeg is de laatste 5 jaar uitgegroeid tot een echt goeie renner. Dat is sinds Naesen, Theuns en Wallaeys geleden. Betere ploegen geven makkelijker contracten aan jonge renners omdat ze enerzijds goedkoop zijn en anderzijds (en vooral) omdat ze absoluut niet willen riskeren om een "laatbloeier" mis te lopen. Dat is een probleem voor Topsport Vlaanderen en dat is al jaren aan de gang.

Ik snap uw laatste twee zinnen echt niet. Waarom de vergelijking met Lotto Soudal?

Nog eens, niemand van die ploeg is de laatste 5 jaar uitgegroeid tot een echt goeie renner. Dat is sinds Naesen, Theuns en Wallaeys geleden. Betere ploegen geven makkelijker contracten aan jonge renners omdat ze enerzijds goedkoop zijn en anderzijds (en vooral) omdat ze absoluut niet willen riskeren om een "laatbloeier" mis te lopen. Dat is een probleem voor Topsport Vlaanderen en dat is al jaren aan de gang.
Aimé De Gendt, Tim Declerq, Floris De Tier, Jonas Rickaert, Stijn Steels, Gijs Van Hoecke, Bert Van Lerberghe hebben de laatste 5 jaar bij topsport gereden. Niet de supertoppers, maar toch allemaal steengoede renners die zeker hun plek hebben in het pro tour peleton.

Aimé De Gendt, Tim Declerq, Floris De Tier, Jonas Rickaert, Stijn Steels, Gijs Van Hoecke, Bert Van Lerberghe hebben de laatste 5 jaar bij topsport gereden. Niet de supertoppers, maar toch allemaal steengoede renners die zeker hun plek hebben in het pro tour peleton.

De meeste van die namen geven mij toch een zwaar "meh" gevoel, en ook weer een vier of vijftal jaar geleden dat ze bij Topsport reden. Mijn post was misschien wel wat overdreven, maar ik blijf erbij dat die ploeg zwaar in de problemen is gekomen door de nieuwe trend dat er meer Belgische renners meteen een profcontract krijgen bij WT ploegen. Belgische toptalenten kijken niet alleen meer naar Lotto Soudal of Quick Step, maar tekenen bij DSM, Jumbo, nu zelfs Bora. Als gevolg loopt Lotto meer jongeren mis, dus geven ze sneller een niveautje lager een kans. Dat niveautje lager dat vroeger veel makkelijker bij Topsport terechtgekomen zou zijn. Topsport komt daardoor uit bij renners die bij de beloften wel wat talent hebben laten zien, maar het nooit echt konden waarmaken.

Topsport blijft wel de ideale ploeg voor jonge renners die baanwielrennen willen combineren met de weg.

Topsport blijft wel de ideale ploeg voor jonge renners die baanwielrennen willen combineren met de weg.
Deze zin is toch wel vrij belangrijk... Het is al gene vetten op de baan voor de belgen, als de enige profploeg die dat actief wil ondersteunen zou verdwijnen dan mag je die tak ten dode opschrijven vrees ik.

Zo een sterk deelnemersveld is dat toch helemaal niet :laugh:
Jonge kerel die de betere is van Evenepoel; Gilbert; Lampaert en andere zeer goede klassieke coureurs, na in de vlucht gezeten te hebben, lijkt me voor hem een enorme overwinning. Komt erbij in de ronde van zijn eigen land. Het zou voor veel jonge Belgische coureurs een droom naar werkelijkheid zijn.

Jonge kerel die de betere is van Evenepoel; Gilbert; Lampaert en andere zeer goede klassieke coureurs, na in de vlucht gezeten te hebben, lijkt me voor hem een enorme overwinning. Komt erbij in de ronde van zijn eigen land. Het zou voor veel jonge Belgische coureurs een droom naar werkelijkheid zijn.
Als je nooit wint is het idd mooie overwinning maar om te spreken van een sterk deelnemersveld komaan. Paar WT ploegen maat dan nog niet hun sterkste bezetting, de rest is procontintaal en zelfs continentaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan