Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Topsport Vlaanderen zien we de laatste tijd toch nog weinig in beeld. Ik moet bekennen dat ik er geen 3 namen van zou kunnen opnoemen. Het is alsof ik die dit voorjaar niet gezien heb, dat was wel anders in de tijd van Sep Van Marcke 😜

Topsport Vlaanderen zien we de laatste tijd toch nog weinig in beeld. Ik moet bekennen dat ik er geen 3 namen van zou kunnen opnoemen. Het is alsof ik die dit voorjaar niet gezien heb, dat was wel anders in de tijd van Sep Van Marcke 😜

Wordt dan ook tijd dat ze ermee stoppen. Ploegen zetten met in op jeugd of jongere renners, waarom dan nog een aparte opleidingsploeg creëren. Die dan ook nog eens mikt op eendagskiersen.

Vroeger had allicht zeker Meeus, Philipsen, Van wilder oid daar gereden. Tijden zijnVeranderd.

Je hebt ook meer profploegen in België nu nee?
Mss er dan beter idd een top-team van maken bij de jeugd (junioren, eventueel beloften) of dat geld verdelen over een aantal jeugdploegen, investeren in lokale trainingscircuits voor tijdens de wintermaanden ofzo

Wordt dan ook tijd dat ze ermee stoppen. Ploegen zetten met in op jeugd of jongere renners, waarom dan nog een aparte opleidingsploeg creëren. Die dan ook nog eens mikt op eendagskiersen.

Vroeger had allicht zeker Meeus, Philipsen, Van wilder oid daar gereden. Tijden zijnVeranderd.
De reden dat je aanhaalt bevestigt net de bestaansreden. Niet alle beginnende profs zijn van het niveau Meeus, Van WIlder,... Enerzijds door te weinig talent of dat de groei pas op een later leeftijd aanbreekt.

https://www.hln.be/nieuws/column-lotto-soudal-is-belgie-in-het-klein-zadelpijn~a7d1405c/

Een column over de middelmatigheid bij Lotto. De laatste paragraaf is er wel boenk op

Lotto draait op kosten van de naïeve gokker al eeuwen mee in de buik van het wielerpeloton. Het DNA van de ploeg staat haaks op succes. Lotto is een troostprijs, zegt Tom Boonen. Als renner nooit je eerste keuze. Comfortzone. Beschutte werkplaats voor renners, personeel en management. Staat in staat van ontbinding. België in het klein. Zadelpijn.

Doet me denken aan de periode dat alle Lotto-renners naar huis gereden werden en belachelijk gemaakt werden.
Volle EPO-tijdperk. Lotto was een ploeg met dutsen.
Dachten we.

Misschien, heel misschien is terug zowat hetzelfde aan de gang? En hebben ze de “verkeerde medische begeleiding” om het netjes te zeggen?

Laatst bewerkt:
https://www.hln.be/nieuws/column-lotto-soudal-is-belgie-in-het-klein-zadelpijn~a7d1405c/

Een column over de middelmatigheid bij Lotto. De laatste paragraaf is er wel boenk op

Lotto draait op kosten van de naïeve gokker al eeuwen mee in de buik van het wielerpeloton. Het DNA van de ploeg staat haaks op succes. Lotto is een troostprijs, zegt Tom Boonen. Als renner nooit je eerste keuze. Comfortzone. Beschutte werkplaats voor renners, personeel en management. Staat in staat van ontbinding. België in het klein. Zadelpijn.
Slaat de nagel keihard op de kop.
Lotto is niet de ploeg waar je voor uw plezier naartoe wilt.
Ook de reden waarom zijn samenwerking met Lotto heel snel afgesprongen is.

Doet me denken aan de periode dat alle Lotto-renners naar huis gereden werden en belachelijk gemaakt werden.
Volle EPO-tijdperk. Lotto was een ploeg met dutsen.
Dachten we.

Misschien, heel misschien is terug zowat hetzelfde aan de gang? En hebben ze de “verkeerde medische begeleiding” om het netjes te zeggen?

McEwen, Van Petegem, Gilbert, Vanendert, Ewan, Greipel,... waren toch geen dutskes. En enkelen hiervan hebben uitstekende medische begeleiding genoten.

Het probleem is eerder slecht management. Of sponsors die tevergeefs hopen om vergane glorie te zien schitteren in een truitje met hun naam op.

Er loopt inderdaad vanalles mis bij Lotto en ik kan best volgen dat het niet de meest aantrekkelijke WorldTour-ploeg is maar dat oeverloos gezaag elk jaar, begint toch ook afgezaagd te worden. Lotto doet het echt niet zo dramatisch slecht, wat je wel zou denken als je alle berichtgeving erover zou lezen.

Die zijn bezig met hun ploeg ontzettend te verjongen. Op het moment van schrijven hebben die 13(!) renners die 23 jaar of jonger zijn, op een selectie van 27 renners. Degenkolb is einde contract en Gilbert vertrekt volgend seizoen. Ze zijn niet aan hun beste seizoen bezig, zeker niet, maar het valt echt nog reuze mee.

Ze zijn tot nu toe qua overwinningen of algemene prestaties gelijkwaardig aan een ploeg als Israel Start-Up Nation en EF. Daar is imo niet veel mis mee als je hun selecties naast elkaar legt. Om een cliché te gebruiken: er zijn in teamverband maar 8 koersen die tellen (5 monumenten en 3 grote rondes), en daarin hebben ze het tot nu toe niet heel slecht gedaan, weliswaar zo goed als allemaal met dezelfde coureur. 😅

Er loopt inderdaad vanalles mis bij Lotto en ik kan best volgen dat het niet de meest aantrekkelijke WorldTour-ploeg is maar dat oeverloos gezaag elk jaar, begint toch ook afgezaagd te worden. Lotto doet het echt niet zo dramatisch slecht, wat je wel zou denken als je alle berichtgeving erover zou lezen.

Dit dus hé. Heel dat opiniestuk is gebaseerd op het feit dat ze maar met 2 renners deze Giro gaan uitrijden. Wat is daar zo speciaal aan en waarom moet daar zo een heel gedoe rond gemaakt worden? 't Is niet dat ze allemaal buiten tijd zijn aangekomen zoals in '95. De helft van hun uitvallers waren met het oog op de Tour. Segers lacht Aerts eigenlijk gewoon uit omdat hij vindt dat hun Giro geslaagd is met 2 ritoverwinningen. Niets mis mee, alsof er zoveel ploegen beter hebben gedaan. Ja, natuurlijk vergeet iedereen die ritoverwinningen snel, maar laten we niet doen alsof iemand de plaatsjes 5-10 in het klassement wel onthoudt. Heeft Jumbo Visma het dan beter gedaan met hun 9e, 11e en 12e plaats? Nee toch? Ik heb liever 2 ritoverwinningen. Of FDJ, of Bora, of AG2R, of UAE, of Movistar, of DSM, .... Eigenlijk doet QS het niet eens beter, maar die hebben natuurlijk enorm veel aandacht gekregen dankzij Remco.

En nee, Boonen zijn niet verlenging als "adviseur" (of welke nutteloze rol die daar ook had buiten als reclamebord te dienen) had niets te maken met "plezier", gewoon met het feit dat de man die hem binnengehaald had (De Geyter) al moest vertrekken na een jaar.

Ik heb al veel kritiek geuit op Lotto en hun keuzes (en dan vooral die van Lelangue), maar dat opiniestuk slaat op niets. Alé ja, natuurlijk is Lotto niet de meest sexy ploeg en zal het voor vele goede renners niet de eerste keuze zijn (op sprinters na misschien), maar veel ploegen zijn dat niet.

Voor renners als De Gendt is Lotto wel ideaal.
Heb altijd het gevoel dat renners er iets losser gelaten worden.

Dat de helft van uw ploeg opgeeft in de ene grote ronde om zich te focussen op de andere, bevestigt toch gewoon dat uw ploeg niet sterk genoeg is in de breedte.

Zo kunt ge het bekijken ja, maar dat is nu eenmaal het gevolg van hun financiële beperkingen. Er zijn niet veel ploegen die 3 rondes ploegen kunnen opstellen met verschillende "winnaars". Lotto (en Ewan zelf) maakt dus de keuze om hun renner die garant staat voor overwinningen de 3 rondes te laten rijden, waarvan 1 maar half. Wederom niets mis mee. Zoveel sprinters zijn hem voorgegaan. Is gewoon een goeie keuze.

Ge moet die ploeg vergelijken met andere teams die rond hun budget schommelen en dat zijn hun prestaties helemaal niet zo dramatisch als onze pers en sommige hier doen uitschijnen. Kan het beter? Ja natuurlijk, maar het kan ook nog een stuk slechter.

En was ook niet de bedoeling dat ze allemaal gingen stoppen he: de Gendt heeft kniepijn, Goossens was ook na een val dat die moest opgeven

Van Moer gaat het hier doen voor de Lotto! Ineos hoeft er niet naartoe en straks bergaf!

Bahrain gaat nog komen voor Colbrelli hé. Laatste 5 km ook nog valsplat omhoog.

Maar toch weer een teken dat Van Moer een grote stap heeft gezet dit jaar.

EDIT: tijdsverschil klopt dus voor geen meter, gaat niet lukken jammer genoeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan