Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
In de proloog verwacht ik veel van Remco. Dat is een korte krachtinspanning, waarin hij zijn aerodynamica kwijt kan en wat minder watt mag duwen (om het bekken te sparen) dan de rest v/h peloton.
De eerste ritten in lijn moeten ook lukken, maar hoe gaat de opeenstapeling zijn van dagen + zijn lichaam? En die eerste bergrit?
Hopelijk is hij en de ploeg intelligent genoeg om niet té ver te gaan en bij de minste pijnscheut aan het bekken te laten lopen en binnenkomen met de bus.
Er is geen proloog :p

8.6km, biljartvlak dat is toch meer voor de pure powermannen normaal gezien

Er is geen proloog :p
Een proloog is een term die gebruikt wordt in sommige takken van sport, zoals bij het wielrennen. Het gaat daarbij om een zeer korte individuele tijdrit over maximaal 8 kilometer als eerste rit van een rittenwedstrijd (etappekoers) bij de mannenelite.
Een proloog is een stuk tekst of muziekstuk dat aan het begin van een verhaal, toneel- of muziekstuk komt. Het kan de inleiding van een boek of een toneelstuk vormen.
Als het om de Giro en Evenepoel gaat, spreken we niet in koerstermen. We gaan automatisch over naar kunst in ongeslepen vorm ter onze behoeftebevredigingen, bij de wedergeboorte van een godenkind dat alleen door een handvol schrijvers kan beschreven woorden in een epos.

Als het om de Giro en Evenepoel gaat, spreken we niet in koerstermen. We gaan automatisch over naar kunst in ongeslepen vorm ter onze behoeftebevredigingen, bij de wedergeboorte van een godenkind dat alleen door een handvol schrijvers kan beschreven woorden in een epos.
Ik wist niet dat aerodynamica een rol speelde bij een verhaal, toneelstuk, .. 😆

Ik merk op dat ze op canvas elke dag om 19u40 een samenvatting gaan uitzenden. 20minuten lang zo te zien, hopelijk zonder spoiler, ik ben benieuwd..

In de proloog verwacht ik veel van Remco. Dat is een korte krachtinspanning, waarin hij zijn aerodynamica kwijt kan en wat minder watt mag duwen (om het bekken te sparen) dan de rest v/h peloton.
De eerste ritten in lijn moeten ook lukken, maar hoe gaat de opeenstapeling zijn van dagen + zijn lichaam? En die eerste bergrit?
Hopelijk is hij en de ploeg intelligent genoeg om niet té ver te gaan en bij de minste pijnscheut aan het bekken te laten lopen en binnenkomen met de bus.
Pijnscheut bekken => binnenkomen met de bus??? WTF? Pijn in het bekken => afstappen en op een rustige manier verder laten herstellen.

De slotweek is nog loodzwaar met 3 aankomsten bergop op 4 dagen tijd. En maandag vóór de laatste rustdag (blijkbaar op dinsdag) is nog een zware 5-sterren bergrit ook... als je daar al last hebt is het allerslechtste wat je kan doen toch die Giro uitrijden. Het enige wat je daar kan bereiken is de zaken terug slechter maken.

Technisch gezien heeft SomeDude dan gelijk en is de tijdrit 0,6 km te lang he :p .
Volgens de wielerdefinitie wel, maar laten we eerlijk zijn, in een begintijdrit zien we een heleboel renners passeren en de commentatoren hebben bij een hoop van hen een verhaal te vertellen als ze in beeld zijn. Elke TT bij de start van een ronde is een proloog. Hopelijk passen ze die definitie eens aan als ze wat logisch nadenken :unsure:.

Ik wist niet dat aerodynamica een rol speelde bij een verhaal, toneelstuk, .. 😆
Aerodynamica is zelfs de titel van een kort toneelstukje met Dennis in een rol:
"Ey Ro, die naam, Ika, is die goed voor je volgend kind?"
Ik weet het, flauw, maar ik moest iets vinden.

@Reverz Awel, ik schrijf het toch neer: 'Binnenkomen met de bus'. Instappen in de bezemwagen of teambus, afhankelijk waar ie staat en de Giro laten lopen :unsure:.

Het is vooral belangrijk IVM tijdslimiet dacht ik. Een proloog heeft andere (ruimere) regels dan een openingstijdrit >8 km.

Vorig jaar of 2 jaar geleden is er ook zo die Japanner op de eerste dag uit de Giro gehaald wegens niet halen tijdslimiet

Het is vooral belangrijk IVM tijdslimiet dacht ik. Een proloog heeft andere (ruimere) regels dan een openingstijdrit >8 km.

Vorig jaar of 2 jaar geleden is er ook zo die Japanner op de eerste dag uit de Giro gehaald wegens niet halen tijdslimiet
Volgens mij is er bij een proloog zelfs geen tijdslimiet.

Volgens mij is er bij een proloog zelfs geen tijdslimiet.
ja dat zal het zijn, bij een proloog niet, bij een openingstijdrit wel. En als je dan eens valt bv op een tijdrit avn 8.3km dan kan je buiten tijd eindigen.

Maar die 8km is wel een harde limiet voor een proloog te mogen zijn

Ja maar was dat niet vorig jaar met die zotte tijdrit "bergaf" met elvendertig beaufort rugwind voor een aantal renners (waaronder Ganna) en met veel minder rugwind voor de andere helft van het pak?

Probleem met het budget dit jaar is dat ge keuzes moet maken uit een groep van 7-8 renners voor 2-3 plaatsen, waar ge normaal gezien nooit zoveel keuze voor dat budget had. :wallbash:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan