Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Verwachtingen liggen zeer laag.
Hij mag zijn felle bek wel eens omzetten in prestaties, maar dat zal niet lukken vrees ik. Mag misschien al blij zijn als Bernal of Yates hem er niet af rijden op de eerste beste helling.
Ja, want voor zijn val was hij slecht bezig zeg, met zijn grote bek. :oink:

En daar mag hij nu inderdaad blij mee zijn, na zo een verstoorde voorbereiding en geen enkele wedstrijd in de benen.

En toch gaat die al verrassen denk ik zal de Giro wrsch niet winnen maar ik denk wel al een echt goede Evenepoel te zien.

Als hij de eerste ritten goed doorkomt, zie ik die toch ook goed presteren. Chance dat de Giro toch een stuk minder zenuwachtig is dan de Tour. Zich bewust op minuten laten rijden om later vrijgeleide te krijgen, zit niet echt in zijn karakter denk ik.

Als hij de eerste ritten goed doorkomt, zie ik die toch ook goed presteren. Chance dat de Giro toch een stuk minder zenuwachtig is dan de Tour. Zich bewust op minuten laten rijden om later vrijgeleide te krijgen, zit niet echt in zijn karakter denk ik.
Nee, dat zie ik hem ook niet doen. Ik denk ook echt dat die de laatste week goed gaat zijn, benieuwd idd of hij de eerste week goed doorkomt

Wat verwachten we van Remco Evenepoel in de Giro? Top 10, Podium, Winst? Ik kan mij niet voorstellen dat die anoniem gaat rondrijden of maar paar ritten er gaat uitkiezen.
Het belangrijkste is dat hij koersritme opdoet en hopelijk in een paar ritten eens stevig kan uitpakken. Barst van het talent en dat komt meestal snel bovendrijven ondanks zijn lange periode zonder koersen. Top 10 is zeker mogelijk maar laat ons de verwachtingen ook niet te hoog leggen. Hij komt er wel daar ben ik zeker van!

Laatst bewerkt:
Ze zullen wel al goed genoeg weten wat m kan gaan doen in de Giro. Wedstrijdritme is overrated, dus als m echt effectief dezelfde waardes trapt, dan blijft enkel het verteren van de derde week de grote onbekende. Al kan ik me niet inbeelden dat ze dat eigenlijk niet gewoon al weten/inschatten obv tests. Lijkt me echt niet des Patrick's om al zo te spenderen aan een ploeg rond Remco, terwijl jij niet eens weet of m wel tijdens voor winst in grote rondes aankan.

Hij mag zijn felle bek wel eens omzetten in prestaties, maar dat zal niet lukken vrees ik. Mag misschien al blij zijn als Bernal of Yates hem er niet af rijden op de eerste beste helling.
Zijn felle bek? :thinking: (n)

Blijkbaar mag iemand met een eigen mening die steeds recht voor de raap is + ambitie heeft dat niet uitspreken hier in België.. dan spreekt men direct van arrogantie of een felle bek in dit geval.. Zeer laag vind ik persoonlijk om op deze manier over eigen supertalenten te spreken eerlijk gezegd. Liever eigen talent aanmoedigen ipv af te breken of te veroordelen

Blijkbaar mag iemand met een eigen mening die steeds recht voor de raap is + ambitie heeft dat niet uitspreken hier in België.. dan spreekt men direct van arrogantie of een felle bek in dit geval.. Zeer laag vind ik persoonlijk om op deze manier over eigen supertalenten te spreken eerlijk gezegd. Liever eigen talent aanmoedigen ipv af te breken of te veroordelen
Zijn reacties op sociale media op oa 'motard-incident' RvV vorig jaar is toch wel felle bek :p

Ik heb zo het beklemmend gevoel dat dat Dylan Groenewegen per ongeluk uitwijkt of iets ontwijkt en Remco meeneemt in zijn val.
Vóór de eerste berg eraan komt.
Terug een lange blessure en Remco stopt met koersen.

Het zou weer zo typisch zijn voor een Belgisch talent dat we hem niet mogen bekijken op zijn terrein op het hoogste toneel. Zeker na de zovele overlijdens van de afgelopen tien - twaalf jaar, bekijk ik het pas positief als er eentje een grote koers wint.

WVA arrogant en slechte verliezer? Laat me niet lachen. Waar haal je dat?

Ik zou het eerder omkeren en Vdp betichten van Hollandse arrogantie en slechte verliezer.. getuige zijn "vuistenshow" bij de aankomst van de Strade. Was voor niks nodig.

Bij verlies zoeken naar excuses van zijn falen ofwel wenen.. dat is Vdp.

Nu niet voor het één of het ander, maar Evenepoel doet veel meer aan grootspraak dan een van der Poel. Waarom mag Evenepoel dat wel, maar is het bij van der Poel de 'Hollandse arrogantie'?

Daarbij zat Evenepoel tijdens het WK bij de junioren al een 'goat'-gebaar te maken. Dat was voor hij zelfs nog maar één koers bij de beloften en laat staan de profs had gereden. Dat is voor mij nog wel een pak erger dan die 'vuistenshow' van vdP, die de wereldkampioen en beste man van vorig seizoen compleet belachelijk maakte op hun terrein.

Voor mij doen ze wat ze willen hoor. Ik kan van beiden genieten, maar gelieve wel een beetje consequent te zijn. :p Ligt het aan het vlaggetje dat voor de naam staat, dan mag je dat gerust zo benoemen. Ik heb het waarschijnlijk om die reden ook net iets meer voor Van Aert dan voor vdP.

Laatst bewerkt:
Jij bent nu wel de laatste waar ik aan dacht om een antwoord van te krijgen op de vraag. Je hebt uw koerskennis al eens bewezen voor de Amstel en dat doe je nu opnieuw. "eens omzetten in prestaties". :rofl:

Jij bent nu wel de laatste waar ik aan dacht om een antwoord van te krijgen op de vraag. Je hebt uw koerskennis al eens bewezen voor de Amstel en dat doe je nu opnieuw. "eens omzetten in prestaties". :rofl:
Rondes van Lombardije die Evenepoel "altijd zou gewonnen hebben": 1
Giro's die Evenepoel "altijd zou gewonnen hebben": 1
Aantal van die koersen op zijn palmares: 0 :smurf::smurf::smurf:

Zo, dat is mijn bijdrage aan deze discussie, nu ga ik mij verstoppen tot de hierop volgende shitstorm overgewaaid is :unsure:

Rondes van Lombardije die Evenepoel "altijd zou gewonnen hebben": 1
Giro's die Evenepoel "altijd zou gewonnen hebben": 1
Aantal van die koersen op zijn palmares: 0 :smurf::smurf::smurf:

Zo, dat is mijn bijdrage aan deze discussie, nu ga ik mij verstoppen tot deze storm overgewaaid is :unsure:
Langs de andere kant: Wat Evenepoel deed in de Ronde van Polen vorig jaar is wat van der Poel deed in de Tirreno, maar dan mét inzet voor het klassement en een groep achtervolgers waar vol gereden werd. Voor mij was dat samen met de tijdrit van Pogacar dé prestatie van het jaar.

Hij is gestart in 4 rondes en won ze alle vier. Met overmacht. Hij heeft twee tijdritten gereden, daarin werden Dennis en Ganna tweede. Ganna, die op 20 minuten een halve minuut toegaf op Evenepoel in San Juan, nam in de tijdritten 5(!) minuten op Geoghegan Hart in de Giro.

Ik zeg niet dat Evenepoel 100% zeker de Giro zou gewonnen hebben, maar doen alsof hij nog niks bewezen had en niet veel meer favoriet was dan de uiteindelijke top 4 enkel op basis van de statistieken die je post, kan je ook echt niet maken.

Als je de ironie in mijn post niet doorhebt dan hebben we toch een groot probleem hoor :P
Super consequent ben jij duidelijk ook niet, Van Der Poel is een arrogante Hollander, maar Remco is gewoon ambitieus en een beetje recht voor de raap.
Nee hij heeft gewoon al zeer krasse uitlatingen gedaan die gewoon te ver gingen, punt aan de lijn. Uitlatingen die zelfs volledig los staan van hoeveel talent je hebt of hoeveel koersen je al gewonnen hebt.

Ik denk dat niemand kan ontkennen dat hij talent heeft en nog ( potentieel veel) koersen gaat winnen. Maar laat ons ook nog geen te grote Superman van hem maken. Zijn carrière begint nog maar en anno 2020 is zijn palmares nog niet van dermate niveau dat je het kan inkaderen.
Ik verwacht effectief niet dat hij eindwinnaar wordt. Maar een etappe of een andere trui? Dat sluit ik niet uit.

Voor iemand die nog maar 2 jaar prof is (en dan nog 3/4 van zijn 2de seizoen mist door een zware valpartij), heeft hij toch wel al een straf palmares. Hoeveel renners hebben reeds een klassieker gewonnen en een ronde van WT niveau op die leeftijd/jaren prof?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan