Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Winnen is winnen.. en Van Aert wint overduidelijk op de officiële finishfoto.

Bij deze is Wout Van Aert sowieso beste man van het voorjaar!
Overduidelijk is veel gezegd. Beste man van het voorjaar, bwa daar wil ik nog wel over discussiëren hoor. Uiteindelijk heeft hij twee klassiekers gewonnen. Asgreen een klassieker en een monument.
Laat ons zeggen dat de koek mooi verdeeld was, er is geen sprake van een echte allerbeste man van het voorjaar. Eerder meerdere mannen die aan de top stonden.

Overduidelijk is veel gezegd. Beste man van het voorjaar, bwa daar wil ik nog wel over discussiëren hoor. Uiteindelijk heeft hij twee klassiekers gewonnen. Asgreen een klassieker en een monument.
Laat ons zeggen dat de koek mooi verdeeld was, er is geen sprake van een echte allerbeste man van het voorjaar. Eerder meerdere mannen die aan de top stonden.
De winnaar van het seizoen is gewoon de wielerliefhebber. Van iedere koers genoten!

Mijn excuses dat ik misschien begin te muggenziften en geen oneindige discussie wil starten maar vind deze toch te opvallend om te negeren.

TfNqZLZ.jpg

Hier zie je toch duidelijk dat Pidcock als eerste de witte lijn raakt en dus volgens mij als eerste over de effectieve finish gaat.
Het zwarte gedeelte tussen de 2 witte strepen.
Het is niet als eerste de witte lijn raken maar het onderbroken gedeelte ertussen.
Wuyts haalt het zelf duizenden malen aan als er dergelijke millimeterspurts plaatsvinden.

Dit is ook geen optisch bedrog vanwege hoek of zo.
Ofwel moet die witte lijn serieus scheef getrokken zijn.

Ik vraag me echt af waarom ze dan de finishfoto niet op de finishlijn zetten maar er x aantal cm voor.
Kan me dus nu voorstellen dat sommige millimeterspurts uit het verleden eigenlijk ook niet juist beoordeeld werden.
Want blijkbaar telt de effectieve finishlijn niet in zulke gevallen,maar wel de plaats waar de finishfoto uitgelijnd is.

Het kan alsnog optisch bedrog zijn omdat Van Aert zijn wiel van de grond komt. Kijken waar het wiel de grond raakt gaat dus niet (ook al lijkt het op het eerste zicht wel).

Doordat Van Aert zijn wiel opheft lijkt of pidcock maar de officiele finish foto laat duidelijk zien dat Van Aert met een paar mm wint.
Waarom blijft hier dan toch bepaalde mensen over nutten.

Je kan in elk geval niet met zo'n foto afkomen en dan claimen dat het geen optisch bedrag kan zijn door de hoek. Met zo'n foto ben je zeer weinig.

Mijn excuses dat ik misschien begin te muggenziften en geen oneindige discussie wil starten maar vind deze toch te opvallend om te negeren.

TfNqZLZ.jpg

Hier zie je toch duidelijk dat Pidcock als eerste de witte lijn raakt en dus volgens mij als eerste over de effectieve finish gaat.
Het zwarte gedeelte tussen de 2 witte strepen.
Het is niet als eerste de witte lijn raken maar het onderbroken gedeelte ertussen.
Wuyts haalt het zelf duizenden malen aan als er dergelijke millimeterspurts plaatsvinden.

Dit is ook geen optisch bedrog vanwege hoek of zo.
Ofwel moet die witte lijn serieus scheef getrokken zijn.

Ik vraag me echt af waarom ze dan de finishfoto niet op de finishlijn zetten maar er x aantal cm voor.
Kan me dus nu voorstellen dat sommige millimeterspurts uit het verleden eigenlijk ook niet juist beoordeeld werden.
Want blijkbaar telt de effectieve finishlijn niet in zulke gevallen,maar wel de plaats waar de finishfoto uitgelijnd is.
Optisch bedrog aangezien WVA zijn voorwiel opheft en de grond dus niet raakt.. ;-)

Niet mee eens.. tel daarbij nog eens al zijn podiumplaatsen.. toptien plaatsen en hij staat duidelijk op nummer 1 dit voorjaar qua resultaten volledig objectief gezien dan nog. De UCI-ranking voor ééndagswedstrijden zegt ook alles trouwens ;-)

Vorig jaar was zijn topjaar zoals Gilbert er ook eentje had in 2011. Nu presteert hij gewoon weer zoals de jaren ervoor. Goed top 10 maar echt winnen nah. 2 jaar geleden deed hij ook al overal mee hé toen Bettiol de RVV won en Asgreen en VDP indrukmaakten deed hij ook al mee.
Nog zo ne topper 😅

CQ ranking 2021:

Rank​
Prev.​
Rider​
Team​
Date of birth​
CQ​
1.​
(3)​
BEL
VAN AERT WoutTJV
15/09/1994​
1308
2.​
(2)​
SLO
POGACAR TadejUAD
21/09/1998​
1059
3.​
(5)​
NED
VAN DER POEL MathieuAFC
19/01/1995​
795
4.​
(1)​
SLO
ROGLIC PrimozTJV
29/10/1989​
707
5.​
(50)​
GBR
YATES AdamIGD
07/08/1992​
643
6.​
(55)​
DEN
ASGREEN KasperDQT
08/02/1995​
527
7.​
(34)​
ESP
VALVERDE BELMONTE AlejandroMOV
25/04/1980​
519
8.​
(18)​
IRL
BENNETT SamDQT
16/10/1990​
508
9.​
(59)​
BEL
VAN AVERMAET GregACT
17/05/1985​
498
10.​
(61)​
BEL
STUYVEN JasperTFS
17/04/1992​
483
11.​
(15)​
GER
SCHACHMANN MaximilianBOH
09/01/1994​
475
12.​
(534)​
GBR
PIDCOCK ThomasIGD
30/07/1999​
458
13.​
(32)​
FRA
SENECHAL FlorianDQT
10/07/1993​
455
14.​
(29)​
ITA
NIZZOLO GiacomoTQA
30/01/1989​
442
15.​
(114)​
NED
MOLLEMA BaukeTFS
26/11/1986​
431

Matthieu was altijd de betere he mensen, enkel in MSR is hij er voor omdat Matje nog kamikaze sprint inzet

CQ zegt geen hol ivm voorjaar, Yates staat daar ook tussen die heeft 0 wedstrijden bij ons gereden (net als pogiboy)

Gezien het hele voorjaar, en daar zit TA toch ook bij, is WVA toch wel de man? Als die ene buitenaardse renner niet deelnam aan de TA had WVA gewoon een rittenkoers, een tijdrit, een massasprint, een windklassieker en heuvelklassieker gewonnen.

Zelfs door die tweede plaats in de rittenkoers helt het nog steeds naar zijn kant toe ivm Asgreen. Prijsrijden hele voorjaar > prijsrijden in twee wedstrijden. IMO

Matthieu was altijd de betere he mensen, enkel in MSR is hij er voor omdat Matje nog kamikaze sprint inzet

CQ zegt geen hol ivm voorjaar, Yates staat daar ook tussen die heeft 0 wedstrijden bij ons gereden (net als pogiboy)
Denk dat uci ranking niet liegt he als klassieke renner op nr 1 staan is niet makelijk
Van Aert heeft dit jaar 14 koersen gereden en 12 maal top 10 en hij heeft er 4 gewonnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan