Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
In ieder geval: Pidcock heeft nog 2 dikke kansen. Hoe sterk was die weeral zeg.
1 kans... hij gaat LBL skippen en start met zijn MTB voorbereiding.
Maar met deze vorm, én het feit dat de sprint op de Mur de Huy hem perfect moet liggen, zie ik niet in wie hem gaat kloppen woensdag...
hopen op Mauri voor het podium bij de belgen, Teuns lijkt me niet goed genoeg... zit de voorbije koersen altijd mee in de prefinale, maar op de finish is hij niet meer te zien

Deze ga ik toch even hier zetten :rofl:
tqjjccfffyt61.png

Pidcock als pluimgewicht en met zijn huidige vorm moet idd een gooi kunnen doen naar de zege woensdag.

Ik zie Roglic en Pogacar toch als voornaamste uitdagers. Valverde is nog altijd heel goed bezig en zal dicht eindigen, maar om nu echt te winnen... daar geloof ik toch niet meer in.

Alaphilippe maakte gisteren absoluut geen indruk, dus voor LBL heb ik serieuze twijfels, maar woensdag 1km knallen op de Muur moet zeker nog wel lukken.

Benieuwd of Schachmann nu eens kan oogsten. Toch ook in uitstekende doen. Zeker podium-kandidaat woensdag, maar ik schrijf hem toch vooral op voor komende zondag.

Voor de rest zullen namen als Fuglsang, Gaudu, Woods, ... toch ook wel een mooie ereplaats kunnen rijden in de Waalse Pijl.

Ja dus de camera stond correct en reglementair...! Dat was mijn hele punt.
Mijn hele punt is verwoord door Tom Boonen:

“De winnaar is niet bepaald door de lijn, maar door een mens die op zondagmorgen een camera zet”​

Want zoals je ziet in de regels, heeft die mens een strook van 10-15cm breed om zijn camera op te stellen, en dan staat hij nog te vroeg opgesteld. Dat kan echt wel beter hoor in deze tijden van technologie, zelfs al staat het zo in de UCI regels.

In de Brabantse pijl was het bij de vrouwen net zo dit jaar. Daar werd er zo geen fuss rond gemaakt.
Bij de dorpelingenkoers vorig jaar ook!

Als er niemand naar die wedstrijden kijkt kan er niemand klagen e.

Goed voor de vrouwen, maar alles behalve spannend om naar te kijken.

Of hoe een overwinnen potentieel volledig ontsierd kan worden natuurlijk.
Op deze manier is winnen niet plezant, als het echt al op nanometers aankomt.
Winnen is winnen.. en Van Aert wint overduidelijk op de officiële finishfoto.

Bij deze is Wout Van Aert sowieso beste man van het voorjaar!

Laatst bewerkt:
Want de mensen van de UCI zijn übermenschen die foutloos door het leven gaan?
Dat de foto niet 100% recht tov de streep getrokken is weten we allemaal, maar zo scheel kijken dat je op het reclamepaneel van Radler belandt is gewoon onmogelijk.
Zo kan je uiteraard blijven discussiëren en alles in vraag beginnen stellen.. tot in den treure.. :cautious: *zucht*... Ben jij een UCI-commissaris met de technische vakkennis?

Pidcock als pluimgewicht en met zijn huidige vorm moet idd een gooi kunnen doen naar de zege woensdag.

Ik zie Roglic en Pogacar toch als voornaamste uitdagers. Valverde is nog altijd heel goed bezig en zal dicht eindigen, maar om nu echt te winnen... daar geloof ik toch niet meer in.

Alaphilippe maakte gisteren absoluut geen indruk, dus voor LBL heb ik serieuze twijfels, maar woensdag 1km knallen op de Muur moet zeker nog wel lukken.

Benieuwd of Schachmann nu eens kan oogsten. Toch ook in uitstekende doen. Zeker podium-kandidaat woensdag, maar ik schrijf hem toch vooral op voor komende zondag.

Voor de rest zullen namen als Fuglsang, Gaudu, Woods, ... toch ook wel een mooie ereplaats kunnen rijden in de Waalse Pijl.
Ge vergeet Cosnefroy en Konrad nog.

Zo kan je uiteraard blijven discussiëren en alles in vraag beginnen stellen.. tot in den treure.. :cautious: *zucht*... Ben jij een UCI-commissaris met de technische vakkennis?
Nee, ik heb geen bierbuik en te weinig snorharen om het tot uci commissaris te schoppen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan