Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar Wout toch...

Zijn we vorig jaar te veel verwend met al z'n overwinningen?
En de lat ligt enorm hoog ivm WVA .. dat is menselijk en zo gecreëerd uiteraard maar wel ergens verkeerd. Wat moet die kerel niet allemaal winnen op vrij korte tijdspanne om nog tevreden te zijn of te spreken van goede prestaties? Puur naar uitslagen kijkend rijdt hij zelfs een goed tot meer dan uitstekend voorjaar vind ik. Het wielerjaar op zich is trouwens nog lang..

Een van de betere Extra Time Koers afleveringen van die voorjaar gisteren. Wel jammer dat Lampaert daar imo grotendeels voor spek en bonen bij zat, ge verstaat altijd wel maar den helft van wat die jongen zegt maar toch...

Michel oute zich gisteren toch weer als grote fan van Roglic, terwijl José duidelijk grote Pogacar fan is (mede door zijn Allan Peiper link wrs). Dat zou wel eens leuk kunnen worden in de Tour :)
Het beste stuk was toch op het einde over die Parijs-Roubaix van 1989 met José tegen de Planckaert. "Kijk, kijk, uwe voet is hier al uit uwe pedaal... ge hebt u gewoon laten vallen!" :´)

Het is wel een beetje kort door de bocht om die prestatie er uit te pikken en de rest te laten vallen. Hij wint met voorsprong de TT in de UAE. Die TT was zo zwak bezet dat de 2e van UAE vervolgens de TT wint in PN voor mannen als Roglic.
In Besseges rijdt hij een hele dag voorop, wordt gegrepen door oa Turgis en Bettiol en rijdt die mannen gewoon weer naar huis. Ganna is gewoon een beest.

Maar niemand is onklopbaar. Ganna niet in een TT, Van der Poel of Van Aert niet in een sprint na een lastige wedstrijd. Ganna zal specifiek kunnen toewerken naar de OS terwijl Van Aert dat er na de Tour nog bij moet nemen. Goed ja, eerst maar zien of er een wedstrijd door gaat in Tokio.
Uiteindelijk doet Shaddix juist hetzelfde want de enige andere wedstrijd waaruit hij kan concluderen dat Ganna intrinsiek een klasse beter is dan Van Aert is het WK 2020. Voor de rest heb je veel te weinig (lees: geen) vergelijkingspunten.

Ik stel alleen maar vast dat de Ganna die sinds september 2020 ongenaakbaar leek toch ook kan verliezen op zijn terrein en het was niet eens nipt. Zelfs niet nadat Wout zich een hele week moet uitwringen. Ik zeg ook nergens dat ik Wout hoger in schat dan Ganna, maar ik ga dat omgekeerd ook niet doen omdat we gewoon niet genoeg informatie hebben. Na de OS en het WK kunnen we nog eens spreken maar op dit moment is er geen enkele basis om één van beiden een duidelijke edge te geven, zeker niet op basis van "klasse".

Zeker in een seizoen als dit waar verschillende renners veel verschillende doelen hebben moet je renners beoordelen aan het einde van het seizoen. Niet na een voorjaar dat voor velen dan ook nog veel sneller volgt op het najaar dan gewoonlijk.

Ik denk dat het serieus in WVA zijn voordeel heeft gespeeld dat hij vorig jaar geen veldritten deed voor het voorjaar (die een najaar was). Nu was het toch najaar - cross - voorjaar allemaal heel kort op elkaar.

Verder leek hij de hele koers heel sterk, beetje flauw om nu te zeggen "hij zou beter zijn voorjaar stilleggen". Wat moet je dan zeggen van die 10 andere favorieten die nergens waren? Die zouden beter stoppen met fietsen zeker?

Met het oog op het WK gaat Wout toch wat moeten focussen op meer poeier in de benen lijkt me.
Aan de basisconditie ligt het volgens mij echt niet, gewoon wat explosiviteit verloren tegenover vorig jaar.

Zo zijn er toch nog geweest, Museeuw en Boonen waren in het begin ook snelle mannen, maar naarmate die zich echt op lange ontsnappingen zijn beginnen toeleggen is hun sprintsnelheid ook afgebot en mengden ze zich zelfs niet meer in massasprints.

Jonge renners kunnen in het begin op meerdere fronten meespelen, maar na verloop van tijd wordt het toch min of meer kiezen. Als Wout meer en meer wordt afgetroefd aan de meet zal hij zich echt moeten beginnen toeleggen op de lange ontsnapping en het tijdrijden. Maar ik ga er vanuit dat ze bij Jumbo wel zullen weten welke richting hij uit wil. Misschien nog eens voor de groene trui proberen gaan en daarna de beslissing nemen.

Alphaphilippe voor 3 jaar met nog een extra optie bijgetekend bij Patje.
Na Remco nu de 2e kopman die heeft bijgetekend, die sponsordeals moeten toch echt wel in kannen en kruiken zijn nu. Ben benieuwd naar de aankondiging.... verlenging van de huidige sponsors of komen er nieuwe bij?

Kan je op wielerprono in 2 poules kruipen ?
Sta momenteel 15de in voorjaars klassement :)
Mooi, als Matthews de Amstel wint, dan spring je zelfs over mij. Amstel wordt als een monument beschouwd mmm.
Het zal nog erom gaan spannen, want zo groot zijn de verschillen niet en 1 goede uitslag van 1 renner kan alles overhoop gooien.

Een bijkomende poule zal niet lukken denk ik:
Kan ik na de start van het spel nog van poule wisselen?
Neen, je kan wisselen tot de laatste dag voor het spel begint.

Ik heb nog maar 1 transfer over voor de Ardennenklassiekers en twijfel wie ik erbij kan nemen ipv WVA .. Roglic, Pogacar, Hirschi?
Ik heb nog een transfer van 6 miljoen op sporza wielermanager. Suggesties? Vele namen van 5,5 miljoen die in aanmerking komen

Laatst bewerkt:
Alphaphilippe voor 3 jaar met nog een extra optie bijgetekend bij Patje.
Na Remco nu de 2e kopman die heeft bijgetekend, die sponsordeals moeten toch echt wel in kannen en kruiken zijn nu. Ben benieuwd naar de aankondiging.... verlenging van de huidige sponsors of komen er nieuwe bij?
In Extra Time Koers zei Wuyts (?) iets over een interimkantoor. Geen idee of er iets van aan is of dat 'm weer aan 't zeveren was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan