Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daarom mijn laatste zinnetje :p

Maar dit is niet meer de beste Wout. Ook niet meer van dit seizoen

Hij wordt hier wel rap afgeschreven voor de rest... Een topjaar herhalen zoals vorig jaar zal sowieso niet simpel zijn, maar heeft toch al 3 zeges en enkele podiumplaatsen. Weinigen die beter doen

Tgoh ik bedoel zeker niet dat hij fin de carriere is en het ene seizoen is uiteraad beter dan het andere.

800hm op WK, Ganna is toch nog iets zwaarder + die gaat ook piste doen?

De Olympische tijdrit is toch behoorlijk heuvelachtig dacht ik, dat kan wel in z'n voordeel spelen. Ook in het voordeel van mannen als Roglic en Pogacar zou ik dan denken, in de veronderstelling dat die meedoen (geen idee van eigenlijk).

Ik herinner me een rit in de Giro waar Ganna toch ook goed klom.
Daarnaast inderdaad een goed punt dat Roglic en Pogacar ook een rijtje opschuiven op zo'n parcours.

Ah ja Evenepoel was ik dan nog vergeten, op papier natuurlijk de perfecte kandidaat op dat parcours. Maar toch afwachten hoe die terugkeert.

Lieg ik misschien?
Ja, want hij heeft GW en 2 ritten in Tirreno gewonnen. Dat is niet echt winnen dan? Er zijn dit seizoen 8 renners die meer gewonnen hebben. 3 daarvan zijn sprinters en een tijdrijder. Overal waar hij start is hij bij de beste 3 in koers. Dat hij die punch mist van vorig jaar is duidelijk maar dat neemt niet weg dat hij nog altijd enorm sterk rond rijdt.

Ja, want hij heeft GW en 2 ritten in Tirreno gewonnen. Dat is niet echt winnen dan? Er zijn dit seizoen 8 renners die meer gewonnen hebben. 3 daarvan zijn sprinters en een tijdrijder. Overal waar hij start is hij bij de beste 3 in koers. Dat hij die punch mist van vorig jaar is duidelijk maar dat neemt niet weg dat hij nog altijd enorm sterk rond rijdt.
Maar het klopt wel dat hij net dat tikkeltje minder terug is tov vorig jaar.
Of al de rest is tikkeltje beter dat kan ook

Vorig jaar won hij Strade en MSR dat valt toch hoger in te schatten dan GW. Ik zeg toch niet dat hij slecht is ik zeg dat hij dit jaar minder is dan vorig jaar. Maar als je kijkt naar 2018/2019 mag dat ook niet te veel verbazen want 2020 steekt er echt wel boven uit. Vorig jaar deed hij mee met de groten was hij overal de beste of 2e beste in koers Strade, RVV, MSR en WK. Nu moest hij er altijd wel wat laten rijden zoals in Strade en RVV of is er eentje sneller zoals in MSR en vandaag.

Opnieuw ik heb nooit gezegd dat hij slecht is hé. Wel dat hij minder is dan vorig jaar. En dus weer dichter aanleunt bij het niveau dat hij voor vorig jaar haalde.

minder punch maar nog sterker op lange beklimmingen lijkt me?
Wat die daar in Tirreno in die bergrit deed vond ik absurd.

minder punch maar nog sterker op lange beklimmingen lijkt me?
Wat die daar in Tirreno in die bergrit deed vond ik absurd.

Misschien te specifiek voor de Tour getraind en daar plukt hij de vruchten van in de Tirreno en niet in de voorjaarsklassiekers?

Geen idee hoe het er in zo'n ploeg aan toe gaat maar ik vermoed dat commercieel de RVV en PR onderschikt zijn aan TdF maar geen idee of zich dat vertaalt op sportief vlak.

Hij zal z'n goesting hebben mogen doen dit voorjaar, maar met in het achterhoofd de Tour denk ik. En dan komt ge wss uit bij krachtiger over lange beklimmingen en iets minder explosief op korte kantjes?

Op klasse gaat dat toch moeilijk worden tegen Ganna. Wout is wereldtop tijdrijden, maar Ganna is hors categorie.
Op basis waarvan zeg je zoiets? Op basis van 2 maanden vorig seizoen waar hij specifiek naar heeft kunnen toewerken, terwijl oa Wout op het WK al 2 zware maanden achter de rug had...

In de enige echt zwaar bezette tijdrit tot dusver dit seizoen was er maar 1 man hors categorie en dat was niet Ganna.

Zoals een aantal anderen hier ook al opmerkten was Wout zijn "tijdrit bergop" in Tirreno zéér indrukwekkend EN was zijn slottijdrit ook uitstekend. Voor hetzelfde geld heeft Wout zijn focus op weerstandstraining gelegd en veel minder op interval gericht afgelopen winter. Dat weet ik niet, maar dat weet jij ook niet.

We gaan de balans opmaken na dit seizoen maar op dit moment is er geen enkele legitieme reden om aan te nemen dat Wout sowieso geen kans maakt tegen Ganna op OS of WK, los van het parcours.

Ganna was in Tirreno wel wat minder natuurlijk. Normaal klopt Ganna Kung makkelijk maar nu was het omgekeerd. VA was daar op niveau (was ook vorig jaar goed in TTen dus geen verrassing) maar Ganna presteerde daar minder dan normaal. Dus uit die TT zou ik ook niet teveel conclusies trekken naar de OS/WK toe.

WK is normaal redelijk vlag dacht ik. OS weet ik niet goed de wegrit is niet vlak maar wat het TT parkoers is weet ik zo niet. Hoe vlakker hoe beter normaal voor Ganna.

In de enige echt zwaar bezette tijdrit tot dusver dit seizoen was er maar 1 man hors categorie en dat was niet Ganna.
Het is wel een beetje kort door de bocht om die prestatie er uit te pikken en de rest te laten vallen. Hij wint met voorsprong de TT in de UAE. Die TT was zo zwak bezet dat de 2e van UAE vervolgens de TT wint in PN voor mannen als Roglic.
In Besseges rijdt hij een hele dag voorop, wordt gegrepen door oa Turgis en Bettiol en rijdt die mannen gewoon weer naar huis. Ganna is gewoon een beest.

Maar niemand is onklopbaar. Ganna niet in een TT, Van der Poel of Van Aert niet in een sprint na een lastige wedstrijd. Ganna zal specifiek kunnen toewerken naar de OS terwijl Van Aert dat er na de Tour nog bij moet nemen. Goed ja, eerst maar zien of er een wedstrijd door gaat in Tokio.

Ai ai, Woutje toch... Het leek in kannen en kruiken, maar dat hebben we wel al vaker gedacht dit voorjaar.

In dit deelnemersveld had het bij Stuyven en GVA toch ook wat meer mogen zijn..
Is ook maar een mens gelukkig.. Iedereen verwacht precies altijd dat Wout overal zonder problemen wint.. Hij is dringend aan rust toe na de Amstel Gold Race.

Op klasse gaat dat toch moeilijk worden tegen Ganna. Wout is wereldtop tijdrijden, maar Ganna is hors categorie.
Ahja.. Ganna toch mooi geklopt door Wout in de Tirreno en op de OS lijkt mij dat ook perfect mogelijk.. zo hors categorie is Ganna niet als tijdrijder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan