Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaar dat colombiaantjes van 55kg al jaren het voorjaar domineren en er in grote rondes niet aan te pas komen!

Ok de ronde had vroeger minder hoogtemeters maar om te zeggen dat Wout te zwaar is...
Merendeel van die mannen is +70kg en +1m80

Kasper ASGREEN: 75
Mathieu VAN DER POEL: 75
Greg VAN AVERMAET: 74
Jasper STUYVEN: 78
Sep VANMARCKE: 77
Wout VAN AERT: 78
Gianni VERMEERSCH: 65
Anthony TURGIS: 69
Florian SENECHAL: 76
Dylan VAN BAARLE: 78
Het is niet erg om er niks van te kennen, doe dan ook gewoon geen moeite door anderen te verwarren. De firma dankt u!

Wat een discussie. 😅 Voor mij bedoelen jullie quasi hetzelfde, maar hebben jullie het precies zelf niet door:
- lange cols zijn niet dezelfde inspanning als de (Vlaamse) heuvels
- het gewicht is niet de voornaamste factor in Vlaamse koersen

Wat een discussie. 😅 Voor mij bedoelen jullie quasi hetzelfde, maar hebben jullie het precies zelf niet door:
- lange cols zijn niet dezelfde inspanning als de (Vlaamse) heuvels
- het gewicht is niet de voornaamste factor in Vlaamse koersen
Dat is inderdaad wat ik ook zeg :)

Maar volgens mij zegt @Reverz net het tegenovergestelde, namelijk dat gewicht nóg zwaarder doorweegt in de Vlaamse koersen omdat de hellingen zo steil zijn. Ik citeer:

"Daarnaast is het ook zo dat gewicht véél meer door weegt [sic] op steile hellingen. Gewicht is altijd nefast bergop maar het is minder problematisch op een alpencol van 10km aan 7% dan op een puist van boven de 15% en zo liggen er in de Vlaamse Ardennen nogal veel, zeker in de diepe finale."

Maar volgens mij zegt @Reverz net het tegenovergestelde, namelijk dat gewicht nóg zwaarder doorweegt in de Vlaamse koersen omdat de hellingen zo steil zijn. Ik citeer:

"Daarnaast is het ook zo dat gewicht véél meer door weegt [sic] op steile hellingen. Gewicht is altijd nefast bergop maar het is minder problematisch op een alpencol van 10km aan 7% dan op een puist van boven de 15% en zo liggen er in de Vlaamse Ardennen nogal veel, zeker in de diepe finale."
Op zich klopt dat ook. Tot 8% gaan ze nog meer dan 20 km/u en dus heb je ook aero, trager/steiler is het quasi alleen nog de zwaartekracht die u tegenwerkt. Maar is natuurlijk vooral type inspanning dat het echte verschil is

Al knallen die mannen op korte, steile dingen mss ook wel boven de 20 naar boven :D

Ik zeg nochtans niks dat niet waar is, hoe steiler hoe meer elke kilogram extra in je nadeel speelt. :)
Maar je had het in één van je eerdere posts over 1-minute power en dat is waar het echte verschil ligt. De zwaargewichten kunnen op die "korte" inspanningen inderdaad nog compenseren in brute kracht, over langere periodes is dat meestal veel moeilijker.
Van Aert zijn sterkte zit vooral op 30s en 20+ minute power en veel minder op 1, 2 en 5-minute power. Mathieu zijn échte sterkte zit eerder in de korte inspanningen en minder in het 20+ minute deel. Beiden hebben echter zoveel talent dat ze op die mindere punten nog steeds voldoende basis niveau hebben om het geen echte zwakte te maken.

EDIT: als je tegen 1000W de Paterberg op stoemt rijdt natuurlijk nog altijd een serieuze snelheid ivm een Alpencol die ze aan 350-400W oprijden dus op dat gebied is mijn eerder statement misschien wel enigszins onvolledig.

Remco voor 5j bijgetekend.
Toch benieuwd naar de cijfertjes vh contract (zal nog wel uitlekken zeker)
Lijkt me ook een goed teken dat de sponsoring rond is?

Geld speelt uiteraard een rol maar liever zelf iets minder verdienen en in een goeie ploeg (goeie omkadering, ploegmaats en materiaal) rijden, zeker op die leeftijd

Zou het nog 5j met Patje zijn?

Laat het er ons op neerhouden dat Wout zeker niet slecht bezig is en dat 2020 een uitzonderlijk jaar was voor Wout ook.

Als je zijn 2021 palmares ziet , ik denk dat bijna het volledige peleton hiervoor wil tekenen. (met uitzondering van Asgreen en stuyven).
Wout staat nog altijd op plaats 1 in de eendagskoersen ranking.

Strade - 4de
Tirreno - 2de GC - puntenklassement - 2 ritoverwinningen
MSR - 3de
E3 -11de
GW - 1ste
RVV - 6de
Je somt nu het standaard palmares van Greg Van Avermaet op , buiten winst in Wevelgem. En die man rijdt een heel jaar zulke uitslagen. Toch noemen we hem niet geslaagd, rijdt geen platte prijs en over zijn top heen.

Je somt nu het standaard palmares van Greg Van Avermaet op , buiten winst in Wevelgem. En die man rijdt een heel jaar zulke uitslagen. Toch noemen we hem niet geslaagd, rijdt geen platte prijs en over zijn top heen.
We moeten ook eerlijk zijn. Op zijn 26e had van Avermaet dat palmares ook nog niet he. Toen was het nog vooral net niet. Dat winnen is pas later gekomen

Hij was wel sterk in de ronde, dat mag ook gezegd worden.

Eindelijk prijs voor Aranburu!
Goed gezien ook, Fraile wordt teruggehaald door die man van Bora en op het moment dat het daar stil valt profiteert hij en zitten ze allemaal naar elkaar te kijken.

UAE sterk in de breedte vandaag ook. McNulty schoof vrij vlot mee.

Goed gezien ook, Fraile wordt teruggehaald door die man van Bora en op het moment dat het daar stil valt profiteert hij en zitten ze allemaal naar elkaar te kijken.

UAE sterk in de breedte vandaag ook. McNulty schoof vrij vlot mee.
Wel vreemd dat die vol meewerkte met Roglic. Pogocar daar niet alleen kopman blijkbaar.

Er wordt hier constant gedaan alsof Wout voor de OS en voor het WK gaat, maar zijn jullie vergeten dat dit ook evenepoel zijn grote doelen zijn?

Er gaat toch een keuze moeten gemaakt worden welke van de 2 het zal worden als het erop aan zou komen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan