De Ronde & Roubaix komen elk jaar terug, een niet eens zo onrealistische kans op Olympisch goud laat je gewoon niet liggen. Je kan je natuurlijk wel de vraag stellen hoeveel focus je legt op zo'n OS als je verre van zeker bent dat ze überhaupt door gaan. Dat gezegd zijnde zou ik Wout zijnde mijn 2021 piek sowieso vol eind september leggen. Wereldkampioen worden in eigen land... dat is letterlijk 1 kans op een hele carrière.
Ik denk trouwens niet dat het van té veel te willen doen is of toch niet alleen dat. Ik ben toch meer aanhanger van de Tirreno theorie: die was gewoon gruwelijk zwaar was (zeker die 5de etappe) en dat dat er zéér zwaar heeft ingehakt. Zowel bij van der Poel als Alaphilippe valt dat zeer hard op. Die 2 waren in de Strade nog flitsend, zeker Mathieu. Maar in San-Remo was het voor beiden redelijk plattekes (vergeleken met de Strade). Alaphilippe is zondag dan toch heel duidelijk een stuk minder dan in oktober en Mathieu klaagt al weken over gebrek aan frisheid... en die mannen hebben dan nog snipper dagen genomen. Bij Alaphilippe kan het nog liggen aan het feit dat zijn piek toch nog iets later ligt zodat hij in Luik eens echt kan uitpakken dit jaar.
Pogacar gaf gisteren trouwens ook onkarakteristiek veel tijd prijs op Roglic. In de Tirreno rijdt hij even snel als Ganna, 6s trager dan Kung op een biljartvlakke omloop... en gisteren op een parcours dat hem eigenlijk moet liggen geeft hij een halve minuut weg. Roglic reed een goeie tijd op basis van de andere uitslagen maar geen kanontijd naar mijn gevoel, Pogacar zou toch beter moeten kunnen dan bv Adam Yates...
Wat natuurlijk ook kan is dat Pogacar zijn 1ste kleine piek (UAE + Tirreno) al achter zich heeft en dat hij momenteel een beetje in een "dipje" zit en nu ongeveer begint op te bouwen richting de Tour. Van Roglic zou je hetzelfde verwachten maar we weten van Roglic al langer dat hij de Greg van de ronderenners is (m.b.t. regelmaat

)
Voor Fenix toch een versterking in de breedte lijkt mij. Toch als die zich terug wil schikken in een dienende rol ipv die kopman shenanigans. Man voor de Tour lijkt mij toch, misschien zijn ze wel overeen gekomen dat hij niet de eerste is die alle dagen moet beginnen rijden

. Er zal alleszins een serieus stuk van zijn salariseisen gegaan zijn na zoveel maanden zonder werkgever. Dat zal ook zijn rol spelen...