Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe kan VDP nu toch direct die focus leggen op mtb, heeft die eigenlijk deftig kunnen trainen? Mag toch eens beginnen kiezen.

Asgreen was in de koers zeker niet sterker hoor. Toen VDP echt doortrok was het krassen om erbij te blijven.
Hij klampt aan en rijdt een goeie sprint. Niks meer en niks minder.
Tuurlijk wel, Asgreen klopt VDP in de sprint omdat hij sterker is. Ik herinner mij hier een post van u waar je zegt dat VDP vorig jaar sterker was omdat hij VA klopt met 10cm. Objectieve analyses maken lukt bij u precies moeilijk als het over uw favoriet of Vanmarcke gaat.

Hoe kan VDP nu toch direct die focus leggen op mtb, heeft die eigenlijk deftig kunnen trainen? Mag toch eens beginnen kiezen.
Voor MTB zal zijn basis wel groot genoeg zijn, vooral techniek terug bijschaven (want XC is laatste jaren nog een stuk technischer geworden). En wat extra explosiviteit

Focus is OS mtb, dus nu punten nodig voor startpositie en die zijn er te rapen volgende maand in de WB manches

Voor MTB zal zijn basis wel groot genoeg zijn, vooral techniek terug bijschaven (want XC is laatste jaren nog een stuk technischer geworden). En wat extra explosiviteit

Focus is OS mtb, dus nu punten nodig voor startpositie en die zijn er te rapen volgende maand in de WB manches
Je start in die WB manches wel tegen mannen die een specifieke voorbereiding genoten hebben. Ik hoop voor hem dat hij dit vol houdt.

Tuurlijk wel, Asgreen klopt VDP in de sprint omdat hij sterker is. Ik herinner mij hier een post van u waar je zegt dat VDP vorig jaar sterker was omdat hij VA klopt met 10cm. Objectieve analyses maken lukt bij u precies moeilijk als het over uw favoriet of Vanmarcke gaat.
Vooral omdat VDP te klein sprint. Dat is een fout, die natuurlijk afgestraft wordt.
Dus vanuit die optiek was Asgreen sterker. Maar op de hellingen was Asgreen niet de evenknie van VDP.
Terwijl dat vorig jaar met WVA wel zo was, toen gaven ze elkaar geen cm bergop.

Maar het enige wat telt is wie op het hoogste schavotje staat na de koers. Hij heeft het niet gestolen Asgreen, gegokt, vol gereden en gewonnen. Petje af daarvoor.

VDP is nu ook "gene gewone", die kan bij wijze van spreken in het eerste kwartiel eindigen zonder enige (specifieke MTB) voorbereiding.

Vooral omdat VDP te klein sprint. Dat is een fout, die natuurlijk afgestraft wordt.
Dus vanuit die optiek was Asgreen sterker. Maar op de hellingen was Asgreen niet de evenknie van VDP.

Maar het enige wat telt is wie op het hoogste schavotje staat na de koers. Hij heeft het niet gestolen Asgreen, gegokt, vol gereden en gewonnen. Petje af daarvoor.
Asgreen was beter op de pater

Een geeft de uitzending van de RVV voor vrouwen:
icon__cheerie.gif

Het is met Van Gucht: :headshake:

Benieuwd hoelang VDP en VA hun huidige drukke programma gaan volhouden en aanhouden in de toekomst.

In de winter drijven ze elkaar wel tot het uiterste, met gevolgen nadien?

VDP is nu ook "gene gewone", die kan bij wijze van spreken in het eerste kwartiel eindigen zonder enige (specifieke MTB) voorbereiding.
Er zijn er in MTB die qua techniek beter zijn hoor. Hij heeft vooral 'geluk' dat Nino ondertussen al 34 is

En Pidcock gaat ook op MTB springen binnenkort dus hij is niet de enige

Vdp is explosiever dan Asgreen. Was mooi te zien bij zijn versnelling op de Kwaremont, Asgreen verliest snel wat terrein maar daarna blijft hij hangen op dezelfde afstand. En op Patersberg was Asgreen 2x net iets sterker

Toch al een mooi voorjaar gezien. De dominantie van de grote 3 is uitgebleven. Toch een van de mooiere edities op dit RVV-parcours.

Benieuwd of Wout nog kan herstellen en iets kan betekenen in Brabantse Pijl en AGR.

Alaphilippe heeft nog 3 weken om top te zijn. En benieuwd hoe goed Pogacar voor de dag komt binnen een paar weken. Het Ardennen gedeelte kan iig ook heel interessant worden

Vdp is explosiever dan Asgreen. Was mooi te zien bij zijn versnelling op de Kwaremont, Asgreen verliest snel wat terrein maar daarna blijft hij hangen op dezelfde afstand. En op Patersberg was Asgreen 2x net iets sterker
1x daar wil ik nog over discussiëren. Hij reed hem niet los, maar liet zich een beetje verassen door de kracht waarmee Asgreen omhoog reed.
Allez Asgreen heeft niet zitten slepen om dan de sprint te winnen. Hij heeft vol gekoerst en daarvoor alleen al respect natuurlijk.

Van Aert zegt nu dat hij al bij de 2e keer Kwaremont voelde dat het zijn dag niet was. Waarom knap je dan in godsnaam zo veel werk op? Kan ik toch onnozel van worden.
Ik vroeg mij tijdens de koers al af waarom hij wederom zoveel werk opknapt. Hij zal toch een pak berekender moeten koersen als hij ooit de Ronde wil winnen.

Dat VDP sterker is op die klimmetjes is ook logisch aangezien asgreen meer een tijdrijder is. Daarmee dat hij er dan na de klim toch weer naartoe kon rijden.

Als er buiten een goeie van aert en alaphilippe al iemand is die ook maar in de buurt kan komen van een vdp op van die kasseiklimmetjes. Dat wil daarom totaal niet zeggen dat VDP sterker was dan asgreen. Ze hebben gewoon andere kwaliteiten die ze op hun moment uitgespeeld geven. Simpel.

De grote drie dan toch alledrie fout gepiekt?

Het is er toch niet helemaal uitgekomen de laatste weken, uiteraard wint Wout Gent Wevelgem en had VDP de ronde vandaag kunnen (moeten? winnen. Maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat de top in de tirreno lag voor alledrie

Ik vroeg mij tijdens de koers al af waarom hij wederom zoveel werk opknapt. Hij zal toch een pak berekender moeten koersen als hij ooit de Ronde wil winnen.
Dat vind ik ook, maar aan de andere kant als er niemand gaat rijden dan is het ook verloren. Dat is vaak een beetje het probleem. Als er 1 of 2 van "de grote 3" weg zijn dan gaan de anderen precies enkel nog maar voor een ereplek. Als je dan als enige van "de grote 3" in de 2de groep zit dan heb je precies niet veel keus meer als je nog voor de overwinning wil gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan