Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik gunde het niemand meer dan asgreen. Wat die gast gepresteerd heeft is echt zot. Constant aanvallen en dan nog de sprint winnen tegen vdp.

Ik dacht dan van aert er naar het einde toe meer door aan het komen was, maar heeft veel te veel gaten toe gereden. Als ze dan nog eens door sleuren dan is het natuurlijk helemaal op.
Asgreen zijn zege in de E3 prijs was alvast géén toevalstreffer. Ik vond Asgreen ook gewoon net iets sterker dan VDP.
VA was ook niet slecht, maar was net iets minder dan vorig jaar en reed niet zo bijster slim hé. Te véél gaten dichtgereden.

En Greg. Eigenlijk niet slecht gereden. 3des was voor hem het best mogelijke resultaat, als we eerlijk moeten zijn.

Wat een gekke koers.

GVA die hier nog 3e wordt...
Stuyven en GVA rijden heel de koers achter de feiten aan, nooit in een goede positie gezeten en toch nog mooi 3e en 4e worden.

Ook weer een goede Turgis. En zowaar Vanmarcke met een mooie ereplaats ;)
Maar wat is een zoveelste ereplaats voor GVA nu waard? 3e plaats is mooi, maar het draait toch enkel om die eerste plaats. Het wringt toch wel wat bij mij. Van Aert rijdt in het achtervolgende groepje enkel om nog een kans te maken om te winnen en geeft alles in de achtervolging waardoor hij uiteindelijk 6e word. Van Avermaet, Stuyven en Vanmarcke rijden in de achtervolging al met een mogelijk 3de plaats in hun hoofd, toch meer respect voor een echte winnaar zoals Van Aert die enkel maar voor de overwinning rijdt.

Asgreen is een kanjer maar in de sprint had ik er geen stuiver op verwed, zie nu.

Asgreen zijn zege in de E3 prijs was alvast géén toevalstreffer. Ik vond Asgreen ook gewoon net iets sterker dan VDP.
VA was ook niet slecht, maar was net iets minder dan vorig jaar en reed niet zo bijster slim hé. Te véél gaten dichtgereden.

En Greg. Eigenlijk niet slecht gereden. 3des was voor hem het best mogelijke resultaat, als we eerlijk moeten zijn.
Asgreen was in de koers zeker niet sterker hoor. Toen VDP echt doortrok was het krassen om erbij te blijven.
Hij klampt aan en rijdt een goeie sprint. Niks meer en niks minder.

Als je als Vdp deze sprint verliest ben je idd een verlieze. Mssn “grote” wat overdreven. Maar morele winnaar is te zot voor woorden
Morele winnaar uiteraard niet, volledig akkoord. Maar hoe je hier naar verliezer kan gaan terwijl er eentje in de spurt beter is, ook al is het onverwacht, beats me.

Alaphilippe, Van Aert en dan vooral die eerste daar zou je eventueel dat label kunnen opplakken vandaag.

Asgreen was in de koers zeker niet sterker hoor. Toen VDP echt doortrok was het krassen om erbij te blijven.
Hangt er van af welke heuvel je bedoelt. Bij bepaalde was hij beter bij andere minder. Kwaremont was VDP maar de Pater was Asgreen dan weer beter.

Vdp kan zelf perfect toegeven dat hij op zijn waarde geklopt is. En dat ze even sterk waren + verdiende winnar

Van Aert zegt nu dat hij al bij de 2e keer Kwaremont voelde dat het zijn dag niet was. Waarom knap je dan in godsnaam zo veel werk op? Kan ik toch onnozel van worden.

Maar wat is een zoveelste ereplaats voor GVA nu waard? 3e plaats is mooi, maar het draait toch enkel om die eerste plaats. Het wringt toch wel wat bij mij. Van Aert rijdt in het achtervolgende groepje enkel om nog een kans te maken om te winnen en geeft alles in de achtervolging waardoor hij uiteindelijk 6e word. Van Avermaet, Stuyven en Vanmarcke rijden in de achtervolging al met een mogelijk 3de plaats in hun hoofd, toch meer respect voor een echte winnaar zoals Van Aert die enkel maar voor de overwinning rijdt.
Dat klopt op zich, enerzijds is een zoveelste ereplaats voor GVA niet voldoende. Anderzijds is dit het maximum dat hij er kon uithalen. De laatste 2 jaar kan hij het verschil niet meer maken, dan moet je ook realistisch zijn. Als je zoals vandaag nooit in de kopgroep zit, mag je op het einde van de rit wel heel tevreden zijn met podium

Van Aert zegt nu dat hij al bij de 2e keer Kwaremont voelde dat het zijn dag niet was. Waarom knap je dan in godsnaam zo veel werk op? Kan ik toch onnozel van worden.
In de hoop dat de anderen ook verzwakken. Het zou niet de 1ste keer zijn dat er plots iemand doorzakt

Matthieu moet toch ook eens leren rechtdoor te sprinten, zoveel gezwiep maakt toch ook extra afstand.
En die schoenen van specialized zijn natuurlijk ook gewoon beter :unsure:

De zone liep nog 200m verder door ;)
Ahja, heb het nog is herbekeken om bij de achtervolgers een flits van een groene vlag zien.

Volgens Stijn Steels hebben ze bij de uci gezegd dat men geen renners ging uitsluiten als een bidon naar supporters gegooid werd. Dat is dan toch bij een gezegde gebleven.

Heeft toch ook geen team? Moet wel alles zelf doen. Ik blijf Jumbo en Van Aert echt geen goede combo. Zal waarschijnlijk wel goed betalen en omkadering maar zal nooit op steun krijgen voor zijn koersen.

Matthieu moet toch ook eens leren rechtdoor te sprinten, zoveel gezwiep maakt toch ook extra afstand.
En die schoenen van specialized zijn natuurlijk ook gewoon beter :unsure:
Vooral een tandje groter sprinten!
Hij weet ook wel dat hij verliest door te klein te sprinten hoor.

Ik kan niet zeggen dat de sterkste gewonnen heeft. Voor mij waren ze gewoon aan elkaar gewaagd, ik zet ze op gelijke hoogte. In de sprint heeft de andere gewoon geen fout gemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan