Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat denken jullie van Turgis?
Dat manneke heeft zondag ook indruk op me gemaakt. Na zo’n koers nog proberen aan te vallen na het klimmeke aan Bellewaerde.
Uiteindelijk nog 9de. In MSR 10de. Vorig jaar 4de in de ronde.
Lijkt me het type dat net als Bettiol plots onverwacht wegloopt met een grote vis

Één van de ones to watch. In mijn pronopoule is die in ieder geval in zowat elke koers waar die aan de start stond, geselecteerd door zo goed als iedereen die deelnam.

Niet dat die zondag ineens zal winnen. Ik zie hem wel weer top vijf rijden. In Gent-Wevelgem toonde hij aan serieus veel inhoud te hebben. In Sanremo en de Ronde vorig jaar, was die ook nog goed op het einde.

Rijdt zeker nog 1 jaar bij direct energie (contract tot 2022).
Is altijd redelijk constant geweest in uitslagen en je ziet bij die jongen ieder jaar progressie.

Zeker dit jaar toch vrij sterk bezig:
Omloop 15de
Kuurne 2de
MSR 10de
E3 12de
G-W 9de

Wat denken jullie van Turgis?
Dat manneke heeft zondag ook indruk op me gemaakt. Na zo’n koers nog proberen aan te vallen na het klimmeke aan Bellewaerde.
Uiteindelijk nog 9de. In MSR 10de. Vorig jaar 4de in de ronde.
Lijkt me het type dat net als Bettiol plots onverwacht wegloopt met een grote vis
Absoluut toptalent natuurlijk... op zijn 20(!) jaar de LBL U23 gewonnen tegen mannen die allemaal paar jaar ouder waren en nu wereldtop zijn (Teuns, Geoghan Hart...)
Jaar daarna een hele vroege overstap gemaakt naar de profs en sindsdien ieder jaar een stapje vooruit gezet. Ik volg hem al lang... Heeft serieus wat inhoud en is ook nog eens heel snel aan de Meet na een zware koers.

Is al van bij het begin van het seizoen mijn dark horse voor de klassiekers... Was eerste naam in mijn pronoploeg na de G3...
Ik had een 1e grote vis verwacht dit jaar maar zal er misschien net niet meer inzitten (al is DDV wel een mooie kans voor hem, wedstrijd die hem goed ligt en heeft al sterk gepresteerd daar)

Mag ik even een oude koe opgraven? Ben pas actief op dit forum en las onderstaand bericht van januari:
Ik denk dat ze dat geld voor VA wel zullen vinden ook. Dumoulin wordt uiteindelijk ook volledig betaalt door de eigenaar van Jumbo, niet door het team. En wat die groene trui betreft, denk dat we daar meer een probleem van maken oiv Wuyts dan Wout zelf. Die gaat echt weinig tot geen kansen meer opofferen om zichzelf af te beulen. Zeeman zal ook wel de kansen op groen en de bijhorende publiciteit beter gaan inschatten volgende keer.

Wout heeft zich meermaals heel positief uitgelaten over de omkadering, voedingsexperts, familiale sfeer etc. Denk dat die slim genoeg is om dat niet voor het minst te verlaten.

Als hij vertrekt, moet het toch al voor DQS of Ineos zijn. Zie hem toch echt niet naar een andere ploeg gaan tbh. Maw, laat hem maar lekker bij Lotto Jumbo!

Ik ben alles behalve anti Jumbo-Visma en er heerste op een bepaald moment quasi een anti Roglic sfeertje, o.a. omwille van Roglic die zich niet zou opgeofferd hebben voor WVA in het WK, dit dan als wederdienst voor het werk van WVA in de TDF. Toch enkele journalisten hebben zich hier "schuldig" aangemaakt en op fora las ik gelijkaardige reacties. Voor mij was dit misplaatst en te vergaand chauvinisme.

Wat ik wel vind is dat Jumbo-Visma eigenlijk toch geen ideale ploeg voor WVA is. De omkadering zal wel fantastisch zijn, het feit dat je met zo'n toppers kunnen samentrainen en ook het gevoel/de sfeer is blijkbaar top. En wij hebben als outsiders eigenlijk niks te piepen.

Toch verwonder ik mij soms als ik de koers zie.

Neem nu de TDF 2020, was er ook maar één moment dat de ploeg iets gedaan heeft voor WVA. In de sprints zat hij telkens alleen, en elk eigen succes was volledig zijn eigen verdienste. Dat snap ik 100% aangezien men feitelijk volledig in functie reed van een eindoverwinning voor Roglic. Dus in dat opzicht was het normaal dat WVA heel veel moest knechten. (trouwens WVA kan zichzelf goed positioneren en is misschien zelfs geen vragende partijd voor een mannetje id sprint.) Wat me die TFD wel stoorde was de aankomt op de Champs-Élysées, toen eindwinst weg was, als je die laatste 5km bekijkt dan zie je dat WVA hélémaal niks van steun krijgt. En zelf in het langetrokken lint moet opschuiven, vechten voor posities, af en toe in de remmen moet, vol in de wind rijdt. Was het op dat moment nu echt te veel gevraagd om bijvoorbeeld pak Tom Dumoulin WVA naar voren te laten loodsen? Kan natuurlijk ook zijn dat WVA liever geen lead-out had en zich misplaatst had. Maar vond dit toch opmerkelijk.

Neem nu de Tirreno-Adriatico, super knap experiment van Wout om voor het eindklassement te gaan. Maar hoe hij daar eigenlijk kilometerslang aan de kop zat te trekken met al die klimmers/klassementsrenners in zijn wiel was toch vreemd. Volledig geïsoleerd. Kon Jumbo-Visma werkelijk niemand in steun meesturen als "superknecht" naar de Tirreno? Als ik de opstelling zie, dan kreeg Wout een tweederangsploeg mee? (ik overdrijf) Ik snap ook dat men de beste mannen heeft meegestuurd met Roglic in Parijs-Nice natuurlijk.

Ook in andere klassiekers, met uizondering van Gent-Wevelgem (super sterke Nathan van Hooydonck), zit WVA telkens geïsoleerd. In E3 prijs bij lekke band was er niemand mee, met een beetje pech is die kopgroep op 70Km van de streep definitief weg.

Ik snap dat je niet telkens een mannetje mee kan hebben in die "elitegroepjes" maar WVA zit quasi altijd geïsoleerd en alles wat hij wint is volledig zijn eigen verdienste. Ik zie de meerwaarde van de ploeg in wedstrijdverband eigenlijk zelden.

Geen fanboy van WVA, ik ben vóór alle Belgen. Het valt mij gewoon op. Ben ik de enige? Overzie ik dingen?

Dat wist hij voor hij bij die ploeg tekende hé. Jumbo is in de eerste plaatst een Tour ploeg. Hadden Roglic en haalden dan ook nog eens Dumoulin binnen om samen met Kruiswijk de Tour te winnen. Klassiekers en groen in de Tour zijn van minder belang dan het eindklassement in de Tour.

Maar dan zou je als Tour ploeg toch voldoende manschappen moeten hebben om toch iemand als superknecht mee te sturen naar de Tirreno?
In huidige Covid tijden is dat heel moeilijk natuurlijk... de klassieke bubbel zat nu eenmaal in de Tirreno terwijl de tourbubbel in PN zat... Wout zelf zal de switch maken van de ene bubbel naar de andere na de klassiekers, maar dat is eerder uitzonderlijk en zal men zoveel mogelijk proberen vermijden...

Er zijn kopmannen (Wellens en Simon Yates bv) die het in een Tirreno met minder dan een Foss of Gesink als knecht moeten doen. Mij lijkt dat Dumoulin in de Tirreno ook op de planning zou gestaan hebben aangezien die mee de klassiekers zou rijden.

Bovendien heeft mede een gebrek aan knechten Roglic ook de zege gekost in Parijs-Nice terwijl die zogezegd alle goeie knechten tot zijn beschikking had. Ze hadden gewoon zo te zien niemand die in vorm was om de kopmannen bij te staan. Kruijswijk en Bennett waren niet aanwezig in die slotrit.

Een Kuss had misschien niet misstaan, maar die jongen zal ook de belofte gekregen hebben om het enkele rondes (UAE, Catalonië) als kopman te mogen proberen.

Verder had Van Aert op papier geen slechte ondersteuning voor dit voorjaar, maar als ineens je twee beste knechten, die bij andere ploegen zelfs het kopmanschap zouden mogen ambiëren (Dumoulin en Teunissen) wegvallen, mag je spreken van brute pech.

Antwerpen en Brugge gezamenlijk voorstel ingediend om jaar om jaar de start van rvv te organiseren. Persoonlijk vind ik dat een goed idee ipv opbieden tegen elkaar. Ook een deel jeugdsentiment voor mij die start in Brugge en jaarlijks gaan kijken of hier in de gemeente.

Antwerpen en Brugge gezamenlijk voorstel ingediend om jaar om jaar de start van rvv te organiseren. Persoonlijk vind ik dat een goed idee ipv opbieden tegen elkaar. Ook een deel jeugdsentiment voor mij die start in Brugge en jaarlijks gaan kijken of hier in de gemeente.
Oei Golazo wil net zoveel mogelijk geld!

Oei Golazo wil net zoveel mogelijk geld!
*Flanders Classics

Die zullen alleszins ne kleine attack gehad hebben. Van de week nog ferm in hun handen zitten wrijven toen Brugge bevestigde dat ze de Ronde terug wouden, gedacht laat die 2 maar opbieden, wij zullen wel langs de kassa passeren, en dan dit :laugh:

Flanders Classics laat weten het voorstel "te bekijken". :lol: Wa gaan ze doen? Tis niet dat ze veel keus hebben...

*Flanders Classics

Die zullen alleszins ne kleine attack gehad hebben. Van de week nog ferm in hun handen zitten wrijven toen Brugge bevestigde dat ze de Ronde terug wouden, gedacht laat die 2 maar opbieden, wij zullen wel langs de kassa passeren, en dan dit :laugh:

Flanders Classics laat weten het voorstel "te bekijken". :laugh: Wa gaan ze doen? Tis niet dat ze veel keus hebben...
Ze zullen nog wel een andere stad uit hun mouw trekken die wil meebieden... Mechelen? Aalst? Kortrijk?...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan