Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pedersen won vorig jaar maar die raakt precies geen Vlaamse heuvels meer deftig over

En voor VA en zijn vrouw gelden blijkbaar geen regels :unsure:
Ik snap dat echt niet bij Pedersen, dat is toch voornamelijk puur mentaal?

Die kerel wint, weersomstandigheden mee in acht genomen, het misschien wel zwaarste WK van de laatste 20 jaar en werd al eens 2de in de RvV op een welliswaar volledig andere manier. Daarnaast weten we aan de hand van zijn sprint dat hij in principe voldoende punch heeft om die korte snedige inspanningen te leveren. En toch zie je hem parkeren op momenten dat dat eigenlijk zeker (nog) niet zou mogen: vorig jaar in de RvV vééls te vroeg, en dit jaar in... was het E3 vrijdag?

Ik zou Van Aert op basis van deze koers nu niet meteen tot topfavoriet bombarderen voor Vlaanderen om eerlijk te zijn. Deze koers veranderd voor mij eigenlijk weinig aan de verwachte krachtverhoudingen. Maar in tegenstelling tot wat anderen hier suggereren gaat dit toch effectief wel wat druk wegnemen of op zen minst extra vertrouwen geven. De kop in Vlaanderen is er af en dit is na de RvV toch afgetekend de grootste koers van het pak, (nu P-R alweer niet doorgaat). Het klopt dat Wout zich hier niet echt 'duidelijk' heeft onderscheiden maar als je goed op let rijdt Wout wel de gehele live uitzending vol mee op kop. Veel van de andere 5 overblijvers (excl. Nathan) hebben toch regelmatig is een beurt gepast en vooral Matthews en Nizzolo zaten in de laatste kilometers bij momenten toch stevig te slepen. Uiteindelijk is Nizzolo de enige die min of meer gelijke trend kan houden in de sprint met dat verschil dat Van Aert heel zijn sprint pal in de wind rijdt terwijl Nizzolo zijn sprint volledig in de wielen rijdt.

Ik snap dat echt niet bij Pedersen, dat is toch voornamelijk puur mentaal?

Die kerel wint het, weersomstandigheden mee in acht genomen, misschien wel zwaarste WK van de laatste 20 jaar en werd al eens 2de in de RvV op een welliswaar volledig andere manier. Daarnaast weten we aan de hand van zijn sprint dat hij in principe voldoende punch heeft om die korte snedige inspanningen te leveren. En toch zie je hem parkeren op momenten dat dat eigenlijk zeker (nog) niet zou mogen: vorig jaar in de RvV vééls te vroeg, en dit jaar in... was het E3 vrijdag?
Zou je idd denken. Mss staat die toch te dik :unsure:
Anderzijds is het meestal dat hij al weg is (die RvV, WK was dat ook) dus mss moet hij dat nu ook maar weer doen. Al zag het er in de E3 echt wel slecht uit

Excuseer? Gent-Wevelgem is geen kattenpis hoor.. 257km.. daar winnen geen pannenkoeken. Van Aert is gewoonweg zeer sterk en uiteraard topfavoriet voor de RVV zonder enige discussie
Lijkt me logisch dat Wout bovenaan het lijstje staat, maar wel niet als enige. Mathieu is minstens even goed in vorm en op Alaphilippe zou ik mij ook niet miskijken. Stybar, Lampaert en Stuyven op de tweede rij imo.

De 3 groten zijn gewoon favoriet. Het valt alleen nog af te wachten hoe goed ze écht zijn.

Alaphilippe was tot hiertoe nog niet flitsend zoals we de beste Alaphilippe kennen. Wout had een zwak moment in de E3. Bij MVDP vraag ik me ergens af of zijn piek toch niet iets te vroeg lag, al was hij in de E3 nog altijd gewoon heel goed.

Kijken welke rol het DQS blok kan spelen. Van Stybar verwacht ik nu wel wat na zijn sterke E3, maar de rest gaat volgens mij toch moeten passen als de grote drie er eens een lap op geven.

De andere kopmannen geven voorlopig toch niet echt thuis. Bij Lotto is het huilen met de pet op. Vanmarcke is Vanmarcke. Trek is zoals steeds wisselvallig. Benoot zie ik geen potten breken. Kirstoff lijkt slecht. Bettiol geen idee. Trentin en consoorten komen altijd toch wat te kort.

Als de 3 (of minstens 2) groten niet écht top zijn of pech kennen, gaan we misschien wat ruimte zien voor de anderen. Of als DQS een heel goed plan heeft, maar kunnen vertrekken op de Muur zoals in de editie van Gilbert, zonder dat een VA of MVDP mee zijn, daar geloof ik niet in.

De Muur is er niet bij dit jaar :cry:

Overigens zou ik voor zondag zeker Trentin niet afschrijven; los van de grote 3 he :unsure: Vrijdag tijdens de E3 leek die echt heel sterk, maar reed toen lek op echt een kutmoment. En met een zieke Kristoff is die duidelijk kopman bij UAE.

Overigens zou ik voor zondag zeker Trentin niet afschrijven; los van de grote 3 he :unsure: Vrijdag tijdens de E3 leek die echt heel sterk, maar reed toen lek op echt een kutmoment. En met een zieke Kristoff is die duidelijk kopman bij UAE.
ik geloof absoluut niet in Trentin, is ondertussen al bijna 32 jaar en heeft 1x top 15 gehaald in de Ronde in zijn carrière. Dat is iemand die op zo'n parcours na 230km er altijd doorzakt

ik geloof absoluut niet in Trentin, is ondertussen al bijna 32 jaar en heeft 1x top 15 gehaald in de Ronde in zijn carrière. Dat is iemand die op zo'n parcours na 230km er altijd doorzakt
idd, Trentin is geen slechte renner, maar echt geen man voor de grote klassiekers. In de grote klassiekers nog maar 2 keer top 10 gereden. (2016 en 2019 was hij 10e in San Remo).

Alleen is de Rvv weer een andere koers dan de e3 of GW. Vaak meer gesloten, minder ravage, grotere groep die sprint voor de ereplaatsen. Op dat vlak zie ik Trentin wel is top 10 rijden, dat moet hij zeker kunnen.

Ik zie de Rvv met het huidige parcours nog wel is op een sprint eindigen met 15 a 20 man. Het algemene niveau stijgt en op het huidige parcours is het vaak wachten op de laatste keer kwaremont/paterberg. Door het belang van de Rvv wordt er ook meer defensief gekoerst.

Ow ja, dat van de Muur was ik al helemaal vergeten...

Een ereplaats voor Trentin kan altijd, maar podium wordt toch heel moeilijk. Ik geloof er toch niet in.

Trentin moest alleszins een ferm gat laten vallen op de Paterberg... of was dat te wijten aan die platte band?

Trentin reed gisteren wel vlot als eerste boven op de 3de Kemel MAAR... het feit dat Bennet daar gewoon mee over de top kon op 6-7 meter zegt genoeg over hoe snel het ging. Dat was nog héél ver verwijderd van de streep van 1000W die Van Aert en Mathieu daar vorig jaar trokken. Aan de andere kant was dat ook niet met de bedoeling om daar met 2/3man over te blijven.

Het was gisteren alleszins een gigantisch zware koers. Als je ziet hoe ze binnen komen. Vaak is er in Wevelgem nog sprake van een grote(re) opkomende groep in de achtergrond met daar een select groepje sprinters bij die na de 3de Kemel op 1,5-2m zitten en van achteruit was wat druk blijven zetten. Hier was het eens 5 man, nog eens 8, het eerste "grote" groepje was een kleine 20man groot en komt binnen op 4:18...

Goede beslissing. Of het veel zal uithalen is afwachten. Als hij een uitslag wil rijden in de Ardennen zal hij vermoedelijk toch ook moeten anticiperen.

Iemand die weet of Trek en Bora nu gaan mogen starten in Dwars door Vlaanderen (en voor trek zelf RVV ?).
Als ze dezelfde regels volgen die gebruikt zijn in GW met Bora moeten ze allemaal een week in quarantaine blijven.

Beiden niet in DDV, Trek mag vanaf 3/4 terug buiten trainen en Bora vanaf 1/4 ofzo. Dus die moeten hun RVV voorbereiden op de rollen :sarcastic:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan