Reverz
Well-known member
Ik snap dat echt niet bij Pedersen, dat is toch voornamelijk puur mentaal?Pedersen won vorig jaar maar die raakt precies geen Vlaamse heuvels meer deftig over
En voor VA en zijn vrouw gelden blijkbaar geen regels![]()
Die kerel wint, weersomstandigheden mee in acht genomen, het misschien wel zwaarste WK van de laatste 20 jaar en werd al eens 2de in de RvV op een welliswaar volledig andere manier. Daarnaast weten we aan de hand van zijn sprint dat hij in principe voldoende punch heeft om die korte snedige inspanningen te leveren. En toch zie je hem parkeren op momenten dat dat eigenlijk zeker (nog) niet zou mogen: vorig jaar in de RvV vééls te vroeg, en dit jaar in... was het E3 vrijdag?
Ik zou Van Aert op basis van deze koers nu niet meteen tot topfavoriet bombarderen voor Vlaanderen om eerlijk te zijn. Deze koers veranderd voor mij eigenlijk weinig aan de verwachte krachtverhoudingen. Maar in tegenstelling tot wat anderen hier suggereren gaat dit toch effectief wel wat druk wegnemen of op zen minst extra vertrouwen geven. De kop in Vlaanderen is er af en dit is na de RvV toch afgetekend de grootste koers van het pak, (nu P-R alweer niet doorgaat). Het klopt dat Wout zich hier niet echt 'duidelijk' heeft onderscheiden maar als je goed op let rijdt Wout wel de gehele live uitzending vol mee op kop. Veel van de andere 5 overblijvers (excl. Nathan) hebben toch regelmatig is een beurt gepast en vooral Matthews en Nizzolo zaten in de laatste kilometers bij momenten toch stevig te slepen. Uiteindelijk is Nizzolo de enige die min of meer gelijke trend kan houden in de sprint met dat verschil dat Van Aert heel zijn sprint pal in de wind rijdt terwijl Nizzolo zijn sprint volledig in de wielen rijdt.