Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
De Backer geeft zijn sponsor meer visibiliteit door daar een uurtje in zijn polo van B&B hotels te komen zitten op TV dan door te koersen dus dat is dan weer wel te begrijpen idd. :p

Wat ik wel markant vond aan Merlier is dat hij zei van "goh, ze stellen mijn programma eigenlijk gewoon op en ik rijd dat dan, inspraak daarin heb ik niet echt". Enfin, hij zei het niet letterlijk zo maar daar kwam het op neer. Dat ze de koersen verdelen onder Philipsen en Merlier is ergens logisch maar naar mijn aanvoelen is Merlier wel intrinsiek sneller... moet je dan in een WT koers waar een groot deel van de kanonnen aan de start komen niet de kaart Merlier trekken? Ik zeg niet dat Merlier beter had gedaan dan die 2de plaats van Philipsen maar toch... Philipsen heeft heads-up gewoon geen kans tegen Bennet, Bennet had zelfs nog de tijd om te kijken "ah die zet aan, allé kzal ook maar beginnen dan zeker", bij Merlier wil ik dat wel nog eens zien...

Zouden ze bij Alpecin bewust voor Merlier kiezen in die Europe Tour koersen om daar hun punten te maximaliseren?

Daarnaast vind ik het trouwens ook pijnlijk dat renners anno 2021 nog steeds moeten pieken naar wedstrijden waar ze niet eens zeker voor geselecteerd zijn. Merlier bouwt na de klassiekers op naar de Tour... maar als hij gepasseerd wordt voor de Tour zit je daar dus met een vormpiek die je dan nergens kan verzilveren.
Aan de andere kant zit Alpecin een beetje in hetzelfde schuitje als Quick-Step in het tijdperk Boonen... je kan beter 1 koers winnen met Mathieu dan 25 koersen met al je andere renners samen. Als Mathieu een Tour rit wint, staat heel het internet vol, als Merlier een Tour rit zou winnen dan is dat waarschijnlijk ergens een klein hoekje in de gazet...
Het enige wat belang is voor Alpecin is dat MVDP aan de start staat in de Tour, zeker?

Alpecin komt voor mij toch niet altijd professioneel over. De gebroeders Roodhooft zitten precies toch nog niet op het juiste niveau daarvoor.

Dat is puur buikgevoel hoor, want dat is eigenlijk op weinig concreet gebaseerd :p

Zo'n Philipsen heeft vorig jaar de Vuelta gedaan, dus die zal nu ook nog wel eens de Tour willen proberen. Merlier daarentegen heeft nog geen ervaring in een grote ronde. Is natuurlijk wel al 28, dus veel langer moet je daar ook niet mee wachten om eens naar de Tour te gaan. Merlier zou uiteindelijk wel de logische keuze zijn.

Ik zou Philipsen als leadout voor Merlies in de tour zetten. Als je die in de tour van 2 jaar geleden zag zat die altijd goed gepositioneerd dus als Merlier hem volgt ...

Ik zou Philipsen als leadout voor Merlies in de tour zetten. Als je die in de tour van 2 jaar geleden zag zat die altijd goed gepositioneerd dus als Merlier hem volgt ...
Merlier zat daar toch echt als een triestig vogeltje. Geef die man de kans om met een een vaste lead out van start te gaan en geef hem dat vertrouwen idd

Dillier => Van der Poel => De Bondt => Philipsen => Rickaert => Merlier.
Zo zou ik de sprinttrein zien voor de TdF van Alpecin-Fenix.
VDP ontwijkt grote risico's door van kop te gaan op ca. 1km v/h einde.
Afhankelijk van Merlier' resultaten kan er gewisseld worden met Philipsen.

Op de fiets ontdekt hoeveel wind er staat, vanachter het raam had ik dat echt niet door. Bij momenten vlagen dat je nog amper boven de 20 per uur rijdt. Dat gaat de koers toch wel een pak zwaarder maken.

Op de fiets ontdekt hoeveel wind er staat, vanachter het raam had ik dat echt niet door. Bij momenten vlagen dat je nog amper boven de 20 per uur rijdt. Dat gaat de koers toch wel een pak zwaarder maken.
$_84.JPG

mss idee? :p

Als ik Wout of Mathieu was ik sprak een beurtrol af voor straks om te reageren als er een blauwe vertrekt. :tongue:

Er was wel beeld Michel ge hebt het gewoon niet gezien. Dju toch, zeer spijtig. 't Zijn toch altijd dezelfden die lek rijden eh verdomme.

Ai, Van Aert dat is jammer. Al is dat misschien ook net nadelig voor de groep DQS - MVDP als Wout daarachter nog wat mannetjes heeft

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan