Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja wat moet die anders doen he zoals SomeDude zegt, er wel vollebak naartoe rijden om dan alles stil te houden en waarschijnlijk te worden ingelopen?

Dan beter op zijn minst voor die tweede plek gaan imo, van zodra die achter Stuyven ging had die maar één optie, alles geven.

Plaatste Kragh niet gewoon meteen een aanval toen hij in het wiel van Stuyven kwam? Zo zag ik het precies toch? Stuyven kon zich echter net vastbijten.

Mja, beter 2e dan niets idd. Maar voor hetzelfde geld begint hij ook te pokeren. Dat geluk moet je dan hebben idd.

Deed me hard denken aan de overwinning van Wauters in de Tour 2001.

Plaatste Kragh niet gewoon meteen een aanval toen hij in het wiel van Stuyven kwam? Zo zag ik het precies toch? Stuyven kon zich echter net vastbijten.

Mja, beter 2e dan niets idd. Maar voor hetzelfde geld begint hij ook te pokeren. Dat geluk moet je dan hebben idd.

Deed me hard denken aan de overwinning van Wauters in de Tour 2001.
In een interview zei Stuyven dat Kragh direct vol demareerde en dat hij echt moeite moest doen om te volgen.

Ja tuurlijk ging die vol door maar die bleef dat doen als Jappe in wiel zat. Je rijdt aerodynamische gezien ook sneller met iemand achter u :p

Ja tuurlijk ging die vol door maar die bleef dat doen als Jappe in wiel zat. Je rijdt aerodynamische gezien ook sneller met iemand achter u :p
Als em dan de benen stil houdt is ie ook gezien. Dan kan je beter nog doorrijden en hopen dat Stuyven compleet leeg is. Of misschien gunde hij wel liever de zege aan een aanvaller dan een sprinter, aangezien hij zelf ook aanvaller is.

Ik denk inderdaad ook dat Kragh Andersen zijn plan was om op en over Stuyven proberen te gaan in een alles of niets poging, maar omdat Stuyven op het wiel bleef plakken zal die ook wel gedacht hebben: liever 2e. Helaas voor hem is het helemaal niets geworden. Enfin, op een paar UCI punten na.

Ik heb me vandaag afgevraagd: rijdt Kragh die laatste km vol op kop als Stuyven geen dikke maatjes is met Pedersen? Maakte zelfs geen aanstalte om nog te sprinten toen Stuyven aan ging.
SKA moest in het verleden 7x! opgeven in de monumenten. Zijn beste notering was 52e in M-S van een paar jaar terug.
Dan zou ik zijn plaats ook voluit gaan voor een tweede plek.
Heeft nu zijn eerste top-tien beet. Een stap in de goede richting alvast qua monumenten.

Wat gisteren betreft, hopelijk dat meerdere coureurs van het niveau onder de G3 een tegenreactie plaatsen na Stuyven' probeersel.
Mannen als Colbrelli en Matthews weten nu dat ze zelfs na een stevige laatste 25km in M-S, niet hoeven te rekenen op de sprint tegen een Van Aert en Ewan en kunnen proberen een alles-of-niets-aanval te plaatsen zoals Stuyven i.p.v. te gokken op de sprint die ze toch niet kunnen winnen.

Die rush naar de Poggio is om van schrik te krijgen o_O. Gelukkig geen geval zoals Cavendish in het verleden.

Hirschi vandaag voor het eerst terug in competitie. Ben eens benieuwd.

Kijken of Froome toch terug een stap voorwaarts heeft kunnen maken, of dat het een triestig einde van de carrière gaat worden.

En Valverde op zijn bijna 41, het verval heeft lang geduurd, maar vorig jaar was toch al een stuk minder (eerste jaar zonder zege zeker?). Zal nu toch vooral nog als wegkapitein zijn zeker. Of dat zou toch de logica moeten zijn.

Hirschi vandaag voor het eerst terug in competitie. Ben eens benieuwd.

Kijken of Froome toch terug een stap voorwaarts heeft kunnen maken, of dat het een triestig einde van de carrière gaat worden.

En Valverde op zijn bijna 41, het verval heeft lang geduurd, maar vorig jaar was toch al een stuk minder (eerste jaar zonder zege zeker?). Zal nu toch vooral nog als wegkapitein zijn zeker. Of dat zou toch de logica moeten zijn.
voor 5mio / paar wil ik ook wel zo een einde :unsure:

Is inderdaad sinds vorig jaar een serieus niveau gezakt. Mag ook wel. Geen Horner-toestanden meer aub.
Valverde wegkapitein :rofl:? Als er een stevige puist is op het einde, gaat die nog mee sprinten en niet de kar trekken voor een Mas of Soler.
Hij is de Spaanse Vinokourov van dat team, als hij ambitie heeft om verder te gaan in de wielersport na zijn carrière.

Is inderdaad sinds vorig jaar een serieus niveau gezakt. Mag ook wel. Geen Horner-toestanden meer aub.
Valverde wegkapitein :rofl:? Als er een stevige puist is op het einde, gaat die nog mee sprinten en niet de kar trekken voor een Mas of Soler.
Hij is de Spaanse Vinokourov van dat team, als hij ambitie heeft om verder te gaan in de wielersport na zijn carrière.
Misschien dat dat in die Spaanse wedstrijden (waar vooral de Spanjaarden van wakker liggen) misschien nog wel eens lukt, maar in internationale wedstrijden zie ik hem dat toch niet meer doen. Ze hebben daar verder ook niemand echt met een goed eindschot lijkt me (of het moet al heel stevig bergop gaan)?

Misschien dat dat in die Spaanse wedstrijden (waar vooral de Spanjaarden van wakker liggen) misschien nog wel eens lukt, maar in internationale wedstrijden zie ik hem dat toch niet meer doen. Ze hebben daar verder ook niemand echt met een goed eindschot lijkt me (of het moet al heel stevig bergop gaan)?
Op een heel goede dag zal Valverde in zijn Spaanse wedstrijden nog wel een keer top-tien rijden, maar winnen tegen een Hirschi deze week? En zeker tegen al die jeugdige kerels van de laatste twee jaar, die een beetje explosief zijn.
In de Waalse Pijl, AGR en TdF mag hij het - zoals je aangeeft - helemaal vergeten. Idem met Gilbert, al valt dat nog af te wachten dit voorjaar, om daar verdere conclusies uit te trekken.
Ze hebben bij Movistar bij mijn weten, geen vervanger voor Valverde. Iemand die een muur-aankomst goed kan verteren en kan meedoen, hebben ze niet.
Een Mas, Jorgenson, Angel Lopez en Cortina zijn de enige andere speerpunten en hebben (nog) niet de explosieve vaardigheden van 'den ouwe'.
Over Cortina wordt reeds een tijdje gesproken, maar het komt er niet echt uit, zoals verwacht.
De rest van het team is fel verouderd; niet goed genoeg om kopman te zijn of moeten nog groeien.

Op een heel goede dag zal Valverde in zijn Spaanse wedstrijden nog wel een keer top-tien rijden, maar winnen tegen een Hirschi deze week? En zeker tegen al die jeugdige kerels van de laatste twee jaar, die een beetje explosief zijn.
In de Waalse Pijl, AGR en TdF mag hij het - zoals je aangeeft - helemaal vergeten. Idem met Gilbert, al valt dat nog af te wachten dit voorjaar, om daar verdere conclusies uit te trekken.
Ze hebben bij Movistar bij mijn weten, geen vervanger voor Valverde. Iemand die een muur-aankomst goed kan verteren en kan meedoen, hebben ze niet.
Een Mas, Jorgenson, Angel Lopez en Cortina zijn de enige andere speerpunten en hebben (nog) niet de explosieve vaardigheden van 'den ouwe'.
Over Cortina wordt reeds een tijdje gesproken, maar het komt er niet echt uit, zoals verwacht.
De rest van het team is fel verouderd; niet goed genoeg om kopman te zijn of moeten nog groeien.
Nee, ik had de iets kleinere Spaanse rittenkoersen in gedachten, zoals bijvoorbeeld een Burgos (dat zal dit jaar wel niet zo'n mooi deelnemersveld meer hebben). Daar zal hij zeker nog wel eens een gooi doen naar ritzeges, veronderstel ik. Maar ook dat zal niet makkelijk meer zijn.

voor 5mio / paar wil ik ook wel zo een einde :unsure:
€5,5mln. is het zelfs. Vanuit Froome zen standpunt snap ik het hoor, gewoon keihard cashen zolang het nog kan maar dit toont wel aan hoe weinig intellect er daar bij ISN rond loopt. Dat je nog een gokje neemt op Froome snap ik maar met een gokje bedoel ik €2M/jaar (is nog veel maar je betaald het palmares ook mee natuurlijk). Maar €5,5M/jaar, waar ben je dan in godsnaam nog mee bezig? Als je ziet hoe hij der nu ge in Catalonië gewoon wordt uitgereden op een klimmetje op 50km van de finish, dat is eigenlijk echt triestig.

I know, ik heb hier zelf een paar weken geleden zelf nog gezegd dat een renner niet betaald wordt om koersen te winnen maar om reclame te maken voor zijn sponsor, maar Froome is nu niet meteen de meest geliefde renner bij het brede publiek. Aan de andere kant gaat er altijd uitgebreide media coverage blijven zolang hij ergens aan de start staat want hij heeft wel de Tour 4 keer gewonnen. Maar dan nog: voor €2M/jaar is de balans misschien nog positief, voor €5,5M/jaar... die investering geeft toch nooit positieve expected value?

Movistar is toch ook echt een mop geworden. Rijden heel de dag op kop (voor Valverde neem ik aan), dunnen het peloton uit en halen de kopgroep terug op 50 km van de streep, om dan gewoon een groep weg te laten rijden na de klim.

3 goede hardrijders ook gewoon in die eerste groep (Sanchez, Kamna, Kron), ik denk niet dat ze die nog pakken. Tenzij er toch nog een team een georganiseerde achtervolging op de been kan brengen.

Laatst bewerkt:
Mooie overwinning voor Lotto, Kron toch wel het grootste talent van al die jonge nieuwkomers bij Lotto. Ook wel degene met de meeste ervaring. Ik herinner mij dat hij in de Ronde van België 2 jaar geleden na een hele dag in de vlucht nog kon aanpikken bij Evenepoel en net geklopt werd door Campenaerts in de spurt. Hij was 20 toen.

De opkuis bij lotto heeft toch zijn effect! Achter Kron waren ze ook nog heel attent met Vanhoucke, van Gils en Cras als ik me niet vergis. En dan nog de bergtrui met Moniquet.

De opkuis bij lotto heeft toch zijn effect! Achter Kron waren ze ook nog heel attent met Vanhoucke, van Gils en Cras als ik me niet vergis. En dan nog de bergtrui met Moniquet.

Klopt, alledrie zijn binnengekomen in de achtervolgende groep en Vanhoucke en Van Gils zaten ook bij die groep van 20 net voordat de beslissende kopgroep wegreed.

Die nieuwe mannen zijn misschien niet de supertalenten (Kron wel de meest talentvolle, Van Gils en Verschaeve ook, maar veel pech gehad). Sommigen (zoals Moniquet of Goossens) zijn misschien wel een beetje overroepen, maar jongeren durven altijd koersen. En dat had Lotto toch nodig i.p.v. dat "ouder" middenveld dat gewoon meereed in de buik van het peloton of de grupetto.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan