Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die laatste 10-15 kilometer van Sanremo zijn de laatste jaren voor mij toch wel steeds mee de mooiste kilometers van het seizoen. 😍 Die spanning op de Poggio zelf ervaar ik niet te vaak in het seizoen.

Koers niet heel hard? Heb je Ineos de hele tijd zien rammen? Juist daarom denk ik dat de grote drie hier ook niet helemaal uit de verf zijn gekomen.

Idd. Het tempo leek toch heel hoog te liggen. Het gesprek met VdP maakt dat ook duidelijk.

Het tempo de laatste 50 km lag heel hoog, de rest van de wedstrijd niet. Plus het weer was perfect. Meer renners die nog wat over hebben voor de Poggio, dus moeilijker om het verschil te maken.

Men zei op voorhand al dat bij deze koers niet altijd de sterkste wint (maar soms wel de slimste). Stuyven heeft gegokt, bleef koelbloedig toen het peleton akelig dicht kwam, ging net op het juiste moment aan en won.

De slimste en diegene met de meeste durf heeft vandaag gewonnen.

Van de favorieten leek Van Aert misschien toch nog de beste
VA was in orde, had Ewan er niet bij geweest dat had VA gewoon gewonnen vandaag. Maar met Ewan erbij, had VA een probleem.
VDP had een relatief zwakke dag (relatief hé, hij blijft gewoon een supersterke renner), het toont ook aan dat hij ook maar een mens is hé. :)

Mijn gevoel na vandaag:
- Bevestiging dat VDP in een pure sprint een trapje lager staat dan de rasechte sprinters en Wout. Ook ondanks zijn vroege piek...
- Ewan een gevaarlijke wordt dit jaar na wat hij liet tonen op de Poggio. Heeft duidelijk progressie gemaakt in het klimmen, en kan dus zoals een Kristoff ook een heuveltje over.
- Wout dik in orde is! Was ook de snelste sprinter, zat met overschot op de Poggio en deed een beetje werk zonder hem op te blazen om Jasper terug te pakken.
- Alaphillipe is nog niet dezelfde gelijk vorig jaar deze periode.

Mijn gevoel na vandaag:
- Bevestiging dat VDP in een pure sprint een trapje lager staat dan de rasechte sprinters en Wout. Ook ondanks zijn vroege piek...
- Ewan een gevaarlijke wordt dit jaar na wat hij liet tonen op de Poggio. Heeft duidelijk progressie gemaakt in het klimmen, en kan dus zoals een Kristoff ook een heuveltje over.
- Wout dik in orde is! Was ook de snelste sprinter, zat met overschot op de Poggio en deed een beetje werk zonder hem op te blazen om Jasper terug te pakken.
Wout was volgens mij de sterkste renner in koers. Kon gemakkelijk mee met Julian, nam zelfs nog even over. Knapte in de achtergrond nog wat werk op en sprint uiteindelijk nog naar een derde plaats terwijl hij naar eigen zeggen nog een foutje maakte in de sprint.

Alleen kan je niet verwachten dat hij al het werk gaat opknappen om Stuyven (en Kragh) terug te halen om zich vervolgens te laten pakken in de sprint.

+ dat Wout en Jasper echt goed overeenkomen.
Het was ook niet aan Wout om de rest terug te brengen natuurlijk. Had hij het gat dichtgereden dan had hij helemaal verzuurt de sprint moeten aangaan.

Als je dan moet kiezen tussen een vriend of Ewan, ja ... dan is de keuze duidelijk.

Ontzettend mooi voor Stuyven. Sterk gerecupereerd nadat hij helemaal dood leek te zitten net voor de laatste kilometer. Wel al het geluk van de wereld dat die Andersen om één of andere reden zich helemaal leeg rijdt voor hem. Anders wint Ewan gewoon.

Ook wel blij voor Lotto dat ze een kopman hebben die er tenminste staat. Natuurlijk een unieke kans op een winst in een monument, maar je weet ook wel dat als er een groep van 15 samenkomt net na de top en Ewan is daarbij, dat niemand gewoon gaat doorrijden met hem. Ewan was ontzettend sterk op de Poggio, maar daarna had die eigenlijk geen andere keus dan een wiel kiezen (Van Aert in dit geval) en pokeren (die hoopte waarschijnlijk dat Bora of Bahrain dat gat dichtrijden). Toch nog altijd maar 26 dus die komt terug om dit te winnen.
Komt terug om dit te winnen... Gho, MSR is echt een koers waar je elke kans moet grijpen. Vraag maar aan Sagan of Gaviria.

Tof dat INEOS zo op kop zat te sleuren, maar dat was toch ook een beetje optimistisch.
Pidcock 15 en Kwiat 17.

Also: Gilbert 72 op 1:45. :unsure:

Mijn gevoel na vandaag:
Wel even opmerken dat VDP de sprint aantrekt omdat hij weet dat hij niet kan winnen. Je ziet dat ook duidelijk dat hij vroeg voor de meet zich al laat bollen. Rijdt hier alsnog wel gewoon een goeie sprint. In een sprint waar hij uit het wiel kan kopen en waar hij niet op voorhand weet dat het voor de 2de plaats is kan hij beter hoor. Het schouderklopje na de finish is ook wel tekenend, gewoon geklopt op je waarde zo simpel is het.

Gewoon heel sterk en slim gespeeld van Jasper. Profiteert van punch van de laatste meters afdaling en pakt zo enkele meters en trapt fors bij. Hij kan ook een sprint rijden dus dat boezemt vertrouwen in. Niemand wou het gat dichten met het oog op de sprint en dan krijg je dit natuurlijk. Dit is de overwinning die hij nodig had en gewoon verdiend heeft!

Geen van de sprinters had nog echt een mannetje in steun. Voor Ewan spijtig dat Wellens zich blijkbaar al vroeg moest opofferen, want zou toch ook bij die eerste groep hebben moeten kunnen zitten.

Geen idee wat het plan van Ineos was. Ze hoopten op een kleinere groep zeker? Of om te doen wat Stuyven eigenlijk deed.

Ewan is toch echt een raket. Als je die sprint daar bekijkt hoe die gast daar direct een gat slaat met 3x op de pedalen te duwen. Niet normaal.

VDP vond ik ook niet super fris ogen. Liet vaak een gastje vallen. Van aert zat veel beter, constant op alaphilippe. Die zal er wss wel nerveus van geworden zijn.

Maar op een goeie dag rijden die 3 gewoon weg op de klim zonder dat er nog iemand kan volgen. Vooral van aert en vdp hebben veel te diep gegaan in de tirreno om hier nog iets te kunnen uithalen.

Flupke heeft de laatste 2km het meeste kopwerk gedaan volgens mij...
VdP heb ik idd wel niet op kop gezien.
Mja, dat klopt wel maar ik vond dat er heel weinig op zat en hij liet het nadien op een cruciaal moment los waardoor er helemaal geen cohesie meer was in de achtervolgende groep. Allee, vond ik.

EDIT: Alaflup was ook heel nerveus aan het koersen en liet in hun groepje soms de aansluiting vieren, wat ik redelijk irritant vond. Normaal doet hij dit minder en stoort het mij niet, maar nu wel.

Ewan is toch echt een raket. Als je die sprint daar bekijkt hoe die gast daar direct een gat slaat met 3x op de pedalen te duwen. Niet normaal.

VDP vond ik ook niet super fris ogen. Liet vaak een gastje vallen. Van aert zat veel beter, constant op alaphilippe. Die zal er wss wel nerveus van geworden zijn.

Maar op een goeie dag rijden die 3 gewoon weg op de klim zonder dat er nog iemand kan volgen. Vooral van aert en vdp hebben veel te diep gegaan in de tirreno om hier nog iets te kunnen uithalen.
Juist beelden gezien... VA blijft redelijk vlotjes bij Ewan. Als en als, verdiende winnaar.
Grote groep zeg na de poggio.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan