Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
En compleet genegeerd door Karl en co in het Wielerjaaroverzicht toen. Onbegrijpelijk.

Wat ik me vandaag afvraag bij die one man show van Vdp: was het in die weersomstandigheden en met die outfit wel zo slim om zo all out te gaan? Voor't zelfde geld houdt ie daar nu een gigantische bronchitis aan over en zijn z'n komende weken compleet nr de klote door deze (mooie) overwinning.
Ghoja ik denk dat je je solo wel warmer houdt dan dat je daar in groepjes vaak de benen stil houdt.

Ik zou ook eerder op de solo toer gaan en me warm houden door hard te trappen.

Wout kan toch niet anders dan tevreden zijn na deze week? Als deze Tirreno één ding duidelijk gemaakt heeft is het wel dat hij perfect ritten koersen van een week kan winnen. Er is hier maar 1 man sterker. De nummer 3 staat staat op bijna 2 minuten van Van Aert... als hij Parijs-Nice had gereden wint hij gewoon imo. Schachman kan echt niet beter dan Van Aert.

Uiteindelijk goeie week ook: ritzege + 2de in GC zonder ongelukken... ook overal meegedaan. 2 keer nipt tekort tegen Mathieu en Alaphillipe, maar nipt en deels ook door andere koersinstelling (rit VS GC).
Of op zijn dumoulins zelfs een grote ronde winnen wss. Moest hij dat echt willen he
Ghoja ik denk dat je je solo wel warmer houdt dan dat je daar in groepjes vaak de benen stil houdt.

Ik zou ook eerder op de solo toer gaan en me warm houden door hard te trappen.
Als je 200w trapt levert je lichaam 600w warmte zeker? Dus als je 400w trapt 1200, zal je het idd warmer krijgen

Of op zijn dumoulins zelfs een grote ronde winnen wss. Moest hij dat echt willen he
Winnen is moeilijk te zeggen, maar als VA zich er echt op zou toeleggen, dan denk ik dat hij zeker podium kan rijden in een grote ronde. Maar wil hij dat?

Het is een top-tijdrijder en tijdrijders zijn in 99% van de gevallen ook goede ronderenners.
Het is niet dat Pogacar WVA in de vernieling heeft gereden.

Het is een top-tijdrijder en tijdrijders zijn in 99% van de gevallen ook goede ronderenners.
Het is niet dat Pogacar WVA in de vernieling heeft gereden.
In de huidige rondes spelen tijdritten een veel minder grote rol. Enkel met een goeie tijdrit kom je er niet.
Ik zie niet in wat WVA in een grote ronde moet gaan doen als kopman. Voor de punten oké. Maar voor een algemeen klassement echt niet.
Een klassieke renner die ook kleine rittenkoersen kan winnen is ook tof. En dat ligt hem wel volledig.

Ik ging hier op antwoorden dat WVA toch niet mee deed in de Amstel, I was wrong :p
Aannemelijk, is de enige koers waarin we hem niet zagen in de finale. Is snel te vergeten dat hij meedeed.

Een paar uur geleden wakker geworden en koers bekeken. Holy hell :bow:.
VDP die hierin misschien aangeeft dat hij een aanval zal plaatsen op de Cipressa volgende week. Alaphilippe is zot genoeg om mee te gaan daarin en WVA gaat hopelijk mee, samen met andere eenzaten, die een plaatsje willen in de geschiedenisboeken.
Laatste dag van P-N stelt weerom niet teleur. Spijtig van Roglic.
Die laatste zes kilometer waren om van duizelig te worden.
S. Bennett toch serieus kanshebber om de groepssprint te winnen in M-S, als hij niet mee kan met de punchers.

Eigenlijk wel gek dat op een tweetal jaar tijd het hele peloton gereduceerd is tot een handvol renners die de prijzen onder elkaar verdelen. Na de hegemonie in het tijdperk Boonen-Cancellara hebben de opvolgers eigenlijk nooit die leemte kunnen vullen, niemand is nooit op dat niveau geraakt (oké je had een Sagan). En nu worden ze plots allemaal in snelheid gepakt door de nieuwe lichting. Vooral bij de Belgen heb je eigenlijk geen veelwinners tussen de generatie Boonen-Gilbert en Wout nu. Renners zoals een Naesen, Roelandts, Van Marcke, Stuyven, ... eigenlijk toch allemaal veel te licht.

Jeroen valt goed mee, Karsten Kroon daarentegen.
Smaken verschillen. Ik vind Kroon geweldig als co-commentator. Die heeft vaak leuke verhalen te vertellen over zijn tijd als renner, ik ken geen commentator die koerssituaties beter kan inschatten dan hij, maar hij weet ook dat hij het niet altijd volledig juist heeft en pretendeert dat ook niet zoals veel andere commentatoren vaak wel doen, je merkt ook aan alles dat die echt nog weet hoe het er momenteel aan toegaat, ... Ik vind dat oprecht een geweldige gast.

Jeroen vind ik minder leuk. In combinatie met Kroon mag die wel blijven zitten van mij, maar anders vind ik die vreselijk. Zijn stem kan ik echt niet aan. Precies een leraar die voor de klas staat. Vaak heeft hij ook ongelijk maar is hij overtuigd van zij eigen gelijk, al mindert dat gelukkig wel.

Laatst bewerkt:
Eigenlijk wel gek dat op een tweetal jaar tijd het hele peloton gereduceerd is tot een handvol renners die de prijzen onder elkaar verdelen. Na de hegemonie in het tijdperk Boonen-Cancellara hebben de opvolgers eigenlijk nooit die leemte kunnen vullen, niemand is nooit op dat niveau geraakt (oké je had een Sagan). En nu worden ze plots allemaal in snelheid gepakt door de nieuwe lichting. Vooral bij de Belgen heb je eigenlijk geen veelwinners tussen de generatie Boonen-Gilbert en Wout nu. Renners zoals een Naesen, Roelandts, Van Marcke, Stuyven, ... eigenlijk toch allemaal veel te licht.
Totaal niet te vergelijken zelfs...

Boonen en Cancelara verdeelden "hun koersen" en wonnen links en rechts nog wa bij. Maar dit? Er zijn een 5-6 tal renners die bijna letterlijk ALLES ondereen verdelen en de rest krijgt de kruimels... kijk ook naar de Tour: ontsnappingen blijven steeds minder vaak overeind. De toppers mengen zich alles dagen.

Smaken verschillen. Ik vind Kroon geweldig als co-commentator. Die heeft vaak leuke verhalen te vertellen over zijn tijd als renner, ik ken geen commentator die koerssituaties beter kan inschatten dan hij, maar hij weet ook dat hij het niet altijd volledig juist heeft en pretendeert dat ook niet zoals veel andere commentatoren vaak wel doen, je merkt ook aan alles dat die echt nog weet hoe het er momenteel aan toegaat, ... Ik vind dat oprecht een geweldige gast.

Jeroen vind ik minder leuk. In combinatie met Kroon mag die wel blijven zitten van mij, maar anders vind ik die vreselijk. Zijn stem kan ik echt niet aan. Precies een leraar die voor de klas staat. Vaak heeft hij ook ongelijk maar is hij overtuigd van zij eigen gelijk, al mindert dat gelukkig wel.
Dat is Wuyts net, schoolmeesterke dat alles beter lijkt te weten maar nog niet eens de basis van een fiets kent

Ik had het niet over zijn toon, maar over zijn stem + accent. Wat ik aan Jeroen wel kan appreciëren is dat hij alle vragen durft te stellen aan Karsten. Ik kan me inbeelden dat je daar als nieuwe kijker veel aan hebt. Hij weet ook wel dat Karsten echt uit het wereldje komt, dus dan is het wel chill als er een relatieve leek naast zit die durft te vragen hoe het eraan toe gaat. Dat maakt voor mij die combinatie ook geslaagd.

Twee jaar terug merkte je dat Karsten zich ergerde aan Jeroen wat op zich ook mooie tv-momenten opleverede. Vooral omdat Kroon dan een houding had van 'kerel wat vraag je zelfs... Kan jij zelf niet even nadenken', maar op zich vind ik het wel fijn dat die nu gewoon antwoordt op die 'allerdomste' vragen. En Jeroen heeft ook 2 jaar extra ervaring, dus die komen er steeds minder. :P

Ik zet Eurosport toch onmiddellijk in het Engels hoor. Niet dat ik het Nederlandse commentaar verschrikkelijk vind, maar die Engelsen doen het echt goed. Vooral sinds Daniel Lloyd co-commentaar doet, die hoor ik graag bezig. Ik kijk sowieso af en toe GCN Racing op Youtube. En die gast is gewoon een enorme fan van VDP en WVA en veldrijden in het algemeen eigenlijk.

Aannemelijk, is de enige koers waarin we hem niet zagen in de finale. Is snel te vergeten dat hij meedeed.

Een paar uur geleden wakker geworden en koers bekeken. Holy hell :bow:.
VDP die hierin misschien aangeeft dat hij een aanval zal plaatsen op de Cipressa volgende week. Alaphilippe is zot genoeg om mee te gaan daarin en WVA gaat hopelijk mee, samen met andere eenzaten, die een plaatsje willen in de geschiedenisboeken.
Laatste dag van P-N stelt weerom niet teleur. Spijtig van Roglic.
Die laatste zes kilometer waren om van duizelig te worden.
S. Bennett toch serieus kanshebber om de groepssprint te winnen in M-S, als hij niet mee kan met de punchers.
Gaat die toch niet doen denk ik, daar zit meestal nog teveel volk samen

Gaat die toch niet doen denk ik, daar zit meestal nog teveel volk samen
Inderdaad... Wout gaat daar nog niet meegaan, die heeft vorig jaar al geleerd dat hij weinig overschot had op de poggio, dus die gaat krachten sparen zoveel hij kan... Alaphilippe is een twijfelgeval gezien zijn temperament, maar voor hem zou het ook het meest logisch zijn om te wachten tot de Poggio... dus dan krijgt ie de verenigde krachten van DQS en Jumbo Vista achter zich, en hij is ook niet bovenmenselijk, in de valei tussen poggio en cipressa gaat dat veel te veel krachten kosten... Dat weet ie zelf ook. Hij gaat echt geen risicos pakken, daarvoor wil hij MSR te graag op zijn palmares....
en het is ook gewoon niet nodig. vdp weet ondertussen dat hij op de poggio zo verschroeiend kan uithalen dat er nog weinig (geen...) volk in zn wiel gaat zitten. En wie er nog zit of kan terugkomen in de afdaling heeft hij een zeer goeie kans tegen in de sprint.

Zou me ook een rare keuze lijken. Hij zal de editie van vorig jaar ook wel gezien hebben. Als hij vol aangaat, gaat haast niemand hem kunnen volgen op de Poggio. Alaphilippe lijkt me de enige die daar toe in staat is, Van Aert kan het verschil waarschijnlijk beperkt genoeg houden.

Als hij alleen wegraakt, zie ik niet in wie hem nog gaat terugpakken. Ze gaan daarachter al heel goed moeten samenwerken dan. Als hij met een groepje wegrijdt, is hij ook met deze vorm de favoriet om het af te maken in de sprint. In MSR is het nooit een uitgemaakte zaak vooraf, maar hij is duidelijk wel de topfavoriet uiteraard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan