Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ja wat was die eigenlijk aan het denken neemt gewoon die ganse laatste km voor zijn rekeningMooie leadout van Oliveira![]()
En hoe... rijdt gewoon goed door en gaat dan nog zelf de spurt aan direct na die laatste bocht op wat? 300-400 meter?ja wat was die eigenlijk aan het denken neemt gewoon die ganse laatste km voor zijn rekening

Heel bizar ja... Je zou gaan denken dat er een deal gemaakt is, winstpremie gedeeld door 4 voor de verliezers, maar dat lijkt me ook vrij onwaarschijnlijk... enerzijds omdat voor al die jongens een WT koers winnen meer dan welkom zou zijn aangezien het geen veelwinnaars zijn, en anderzijds omdat dat toch ook niet meer dan wat zakgeld overblijftEn hoe... rijdt gewoon goed door en gaat dan nog zelf de spurt aan direct na die laatste bocht op wat? 300-400 meter?
Maar zelfde kan van de rest gezegd worden: wat doet Bakelants daar allemaal? Waarom rijden ze met 5 echt vól door tot onder de vod? Waarom is er daar niemand die begint te slepen en op zen minst iets probeert? Allemaal dood? Van Moer kan je nog iets voor zeggen... die komt nog betrekkelijk dicht, maar de rest...
Dat Lopez vorig jaar in Nice toch ookBeeld van de dag is toch Carr die tegen 50 per uur op een verkeersbord rijdt, het stof van zijn schouders schudt en zijn weg verder zet![]()

Valverde heeft ook heel wat koersen niet gewonnen door een passieve instelling. Soms speculeerde hij veel te hard op zijn sprint.Lang verhaal kort is dat het mij lijkt dat renners die een heel seizoen op basisniveau goed kunnen zijn, baat lijken te hebben bij het biologisch paspoort.
Daarbij hebben Valverde en Sagan heel vaak koersen verloren terwijl ze overduidelijk de sterkste waren. In die zin is hun palmares inderdaad veel minder dan wat het had moeten zijn. De allerbeste illustratie hiervan is de Amstel van 2018, waar ze beiden door extreem tactisch onbenul het podium lieten aan Valgren, Gasparotto en Kreuziger terwijl ze met voorsprong de twee sterkste renners in koers waren. Nog mooier wordt het wanneer je beseft dat deze drie renners allemaal de Gold Race gewonnen hebben terwijl er telkens betere renners in koers waren. Gasparotto heeft het zelfs tweemaal geflikt.
Zoeken jullie het allemaal niet te ver? Schmidt is nu ook niet zo'n imposante naam, had nog geen koers gewonnen als prof. Het is niet alsof je met Boonen de velodroom opdraait in Roubaix, dan ben je altijd kansloos, of toch niet?Heel bizar ja... Je zou gaan denken dat er een deal gemaakt is, winstpremie gedeeld door 4 voor de verliezers, maar dat lijkt me ook vrij onwaarschijnlijk... enerzijds omdat voor al die jongens een WT koers winnen meer dan welkom zou zijn aangezien het geen veelwinnaars zijn, en anderzijds omdat dat toch ook niet meer dan wat zakgeld overblijft
Nu weet ik dus niet of je ermee lacht omdat ik hier mogelijk nogal belerend overkom (wat niet mijn bedoeling is, maar ik vind zelf achteraf soms van wel en probeer er continu aan te werken), of het dan wel oprecht is.Leuke toevoeging aan't wielertopic jij, Eland!

Het is vrij eigen aan de koers dat de beste man in koers niet wint. Of je moet echt oppermachtig zijn, maar dat geluk hebben velen gewoon niet.Valverde heeft ook heel wat koersen niet gewonnen door een passieve instelling. Soms speculeerde hij veel te hard op zijn sprint.
En eigenlijk is het best eigenaardig dat Valverde nooit de Amstel heeft gewonnen, zeker toen de finish nog boven op de Cauberg lag. Hij is toch heel lang de man geweest met het beste eindschot bergop, maar om een of andere reden kwam dat er in die koers niet uit.
Daarnet nog eens de finale van MSR 2017 effe bekeken. Das is maar 4 jaar geleden maar als je daar Sagan tekeer ziet gaan (Kwiat & JA moeten hun handjes kussen dat ze mee kunnen) zou je denken dat dat al veel langer geleden is. Sagan was daar echt véruit de sterkste man in koers maar kreeg uiteindelijk ook lik op stuk in de sprint, eigenlijk alleen omdat Sagan dacht dat hij dat varkentje wel even ging wassen.Het is vrij eigen aan de koers dat de beste man in koers niet wint. Of je moet echt oppermachtig zijn, maar dat geluk hebben velen gewoon niet.

Is toch vooral iets van de laatste 2 jaar? Ervoor nooit vele commentaar gehoord of gelezen. Nu is het blijkbaar 'in' om hem slecht en irritant te vinden. Zijn favorietjes heeft hij altijd gehad, maar stoor ik mij niet aan. Meestal heeft hij wel gelijk, enkel de wegrenner sven nys stelde niet zoveel voor of hij laat uitschijnen.Ik hoor velen dat zeggen over Wuyts en ik kan het ergens zeker begrijpen maar ik stoor me er totaal niet aan. Ik vind Wuyts een topcommentator![]()
Wou het ook zeggen.WVA ik bedoel... wat een mens.
Die zag er op 40km van de meet lijkbleek uit, precies alsof die elk moment kon gaan overgeven.
Die had de dag daarvoor alle grote GC rijders op een gigantische klim achter zich gelaten op Pogacar na.
Dan vertrekt Pogacar, pakt direct een gat van 30-40 sec. Van Aert direct in de wind.
Pogacar maakt dan nog 2'30" goed op VdP, die als een kreupele over de meet rijdt en amper nog 200W kan trappen en in elkaar stuikt.
200 meter extra en Pogacar had hem geklopt.
En wie komt daar 40 seconden na Pogacar over de meet, diezelfde WVA.
![]()
? Laatste jaren in het toch nooit een peloton sprint. VA, Alaphilipe, Nibali en Kwiat was geen massasprint.Milaan-San Remo heel mijn jeugd hopen dat er eens iemand de pelotonsprint kon ontlopen maar op pozzato na nooit gelukt.
Nu zou het haast een wonder zijn als het tot een sprint komt met meer dan 10 renners.
Ik gok toch op Mathieu maar of het een solo wordt valt nog af te wachten. Ik denk niet dat de poggio scherp genoeg is om JA eraf te rijden en WVA op 10 sec te rijden.
Ik denk dat dat net het punt van de post is. De laatste 4 jaren hebben we een massasprint vermeden dus nu zou dat al de uitzondering lijken. Maar ga 5 jaar terug en je kon je dit bijna niet inbeelden, die massasprint leek zo goed als een garantie. Ook dit jaar verwacht je het niet, maar hoe lang kan dit blijven duren?? Laatste jaren in het toch nooit een peloton sprint. VA, Alaphilipe, Nibali en Kwiat was geen massasprint.