Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alsof je op de oude aankomst andere namen zou zien? Alap werd daar ook al 2x 2e en Valverde won er 4x. Woods ook al ereplaatsten op zowel de oude als de nieuwe. En wie gelooft er nu dat Pogocar die oude niet zou hebben aangekunt? Dus zou niks van verschil uit maken voor de einduitslag. Dit maakt er gewoon een koers van met een finale van 20-30km. Ipv 2-3km.

Alsof je op de oude aankomst andere namen zou zien? Alap werd daar ook al 2x 2e en Valverde won er 4x. Woods ook al ereplaatsten op zowel de oude als de nieuwe. En wie gelooft er nu dat Pogocar die oude niet zou hebben aangekunt? Dus zou niks van verschil uit maken voor de einduitslag. Dit maakt er gewoon een koers van met een finale van 20-30km. Ipv 2-3km.
Wat je natuurlijk wel hebt is dat na de laatste beklimming het nu gewoon nog 10km kijken is hoe een groepje naar de meet rijdt om te sprinten. Niemand kan in die laatste fase nog een versnelling zetten om alleen aan te komen.

Wat je natuurlijk wel hebt is dat na de laatste beklimming het nu gewoon nog 10km kijken is hoe een groepje naar de meet rijdt om te sprinten. Niemand kan in die laatste fase nog een versnelling zetten om alleen aan te komen.
Net als in de RVV en zowat elke andere eendags koers buiten Waalse Pijl. Als je alleen wilt aankomen moet je er van weg komen op de Paterberg, Roche aux Falcon of Carrefour. Er zijn 19 / 11 / 26 hellingen of kasseistroken heb je er echt nog eentje in de slotkilometer nodig?

In verband met die supertuck van Carapaz (ik wil deze hier niet goedpraten ofzo).

Maar de UCI is terug met 2 maten en 2 gewichten aan het werken.
Volgens de regels was Carapaz nog altijd in orde (zijn poepgaatje raakt zijn zadel).

"The rider shall normally assume a sitting position on the bicycle. This position requires that the only points of support are the following: the feet on the pedals, the hands on the handlebars and the seat on the saddle."

Zijn handen waren op het stuur , zijn voeten waren op zijn pedalen en zijn zadel zat letterlijk in zijn gat.

Daarnaast hebben enkele renners dit in het baskenland ook gedaan , ook duidelijk in beeld (waaronder ook Carapaz).
Daar is er niemand in koers gesmeten of zelf maar beboet geweest.
Ez1W6ArXMAQKhzG

@affaire Carapaz: er is niet omdat er beelden zijn waarop hij nét niet supertuckt dat hij het niet effectief gedaan heeft op een ander moment.

Ik zou zelf ook denken dat ze zich vergist hebben, maar tenzij specifiek verwezen is naar dat moment, kan het ook over een ander moment gegaan zijn.

Wat een irritant artikel wel "de ex-vriendin van veldrijder Eli Iserbyt", "ploegmate Thilate de Jong". Dat er geen eindredactie gebeurt daar is een ding, maar dat de "journalisten" hun eigen artikels nog niet nalezen...

Bon, het interview met Wielerflits is ook wel pittig anders. Check deze vraag bijvoorbeeld:
Mag ik opmerken dat jij jezelf veel druk oplegt? Je vertelde vorig jaar dat je in 2024 wereldkampioene zou worden, terwijl je er voorlopig amper in slaagt een wedstrijd uit te rijden.

Benieuwd hoe lang die nog een ploeg gaat hebben. Mss beter gewoon voltijds 'influencer' worden :unsure:
Inderdaad, ze leeft gewoon van het influencen. Ze kan nog geen koers uitrijden.
Frustrerend voor de meer getalenteerde rensters die geen profcontract kunnen krijgen omwille van beperktere 'publiciteitscapaciteiten'.

Kheb het al gezegd, das net zoals Francesco planckaert aan het "trainen" was tijdens de eerste seizoenen van de planckaerts. Ge ziet ook gewoon aan Lucien Van Impe z'n gezicht dat het enkel voor de publiciteit te doen is, niets anders

Ik heb ooit eens de cijfers van Moonen (van prestaties, niet de maten ;)) mogen zien... laat het ons erop houden dat ze haar profcontracten kon versieren puur vanwege haar PR-capaciteiten, want ze wordt door de eerste de beste juniore het snot voor haar ogen gereden. Zelfs met 24/7 training zou ze de middenmoot niet kunnen ontstijgen. Fietsen op het hoogste niveau is een combinatie van training en aanleg... En beiden moeten meezitten.

Het is een publiek geheim dat dàt ook de reden was waarom ze bij Lotto terecht kon: exposure. Nu bij Cheval-Meire juist van't zelfde. Moet waarschijnlijk wel steken als je merkt dat je qua sportieve prestaties absoluut de zwakste schakel in je team bent, en zowat het kneusje uit het peloton bent (ik zou eens moeten vragen aan X hoe zij in het peloton ligt).

Ik heb ooit eens de cijfers van Moonen (van prestaties, niet de maten ;)) mogen zien... laat het ons erop houden dat ze haar profcontracten kon versieren vanwege haar PR-capaciteiten, want ze wordt door de eerste de beste juniore het snot voor haar ogen gereden.
ze heeft ook wel een serieus hoge Cw-waarde hé

Ik heb ooit eens de cijfers van Moonen (van prestaties, niet de maten ;)) mogen zien... laat het ons erop houden dat ze haar profcontracten kon versieren vanwege haar PR-capaciteiten, want ze wordt door de eerste de beste juniore het snot voor haar ogen gereden.
Heeft die wel een profcontract. Veel vrouwen rijden voor een trui en een broek gelijk ze zeggen

Kheb het al gezegd, das net zoals Francesco planckaert aan het "trainen" was tijdens de eerste seizoenen van de planckaerts. Ge ziet ook gewoon aan Lucien Van Impe z'n gezicht dat het enkel voor de publiciteit te doen is, niets anders
Francesco was toen al geblesseerd als ik me ni vergis. Bij de jeugd was da ne topper die er echt wel voor werkte.
idd Francesco was een groot talent maar heeft veel blessures gehad in zijn laatste jaren als wielrenner
Francesco heeft inderdaad rond zijn 19 jaar een ongeval gehad, met 3 knie-operaties in 2 jaar als nasleep, waarbij 1 operatie ging om het inkorten van het kuitbeen met 1cm. Niet min dus.
Hij was blijkbaar wel een groot talent, maar sindsdien is het gewoon nooit meer goed gekomen. Tijdens de serie (in 2003 gestart) was het kwaad dus al geschied. Dat kan je dus onmogelijk vergelijken met Puck.

Francesco heeft inderdaad rond zijn 19 jaar een ongeval gehad, met 3 knie-operaties in 2 jaar als nasleep, waarbij 1 operatie ging om het inkorten van het kuitbeen met 1cm. Niet min dus.
Hij was blijkbaar wel een groot talent, maar sindsdien is het gewoon nooit meer goed gekomen. Tijdens de serie (in 2003 gestart) was het kwaad dus al geschied. Dat kan je dus onmogelijk vergelijken met Puck.
over dat eerste seizoen heb je gelijk, maar vanaf seizoen 2 kan je dat toch niet meer inroepen imho. Daar zeggen ze het allemaal van ja moest ge wat meer trainen zou ge veel meer bereiken. meermaals duidelijk in beeld gekomen.

soit, ik ben wel benieuwd wat de kleinzonen gaan doen, die hebben blijkbaar ook een contract getekend afgelopen tijd

over dat eerste seizoen heb je gelijk, maar vanaf seizoen 2 kan je dat toch niet meer inroepen imho. Daar zeggen ze het allemaal van ja moest ge wat meer trainen zou ge veel meer bereiken. meermaals duidelijk in beeld gekomen.

soit, ik ben wel benieuwd wat de kleinzonen gaan doen, die hebben blijkbaar ook een contract getekend afgelopen tijd
dat zijn aspirantjes, een contract tekenen is dat niet echt. Iedereen die daar naar vraagt en betaalt mag bij de ploeg komen op die leeftijd :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan