Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
En ondertussen wint de bijna 41-jarige Valverde de Gran Premio Miguel Indurain door in de finale op een stuk van 15% zo hard weg te rijden van Sanchez en Lutsenko, dat het leek alsof ze stilstonden. 😂
Voor het geld hoeft hij het allang niet meer te doen, hij hoeft niks meer te bewijzen en zijn lichaam vol shit pompen hoeft hij ook niet meer te doen hé. (Want iedereen weet dat hij niet altijd clean gereden heeft, wie dat nog gelooft, gelooft in sprookjes)

Maar je mag zeggen van Valverde wat je wil, hij moet toch echt héél graag koersen.

Onlangs zei ne maat van mij: Valverde dat is de nieuwe Horner. Daarmee ben ik het niet mee eens. Horner was zeker géén slechte wielrenner, maar een toprijder was hij niet, om dan plots op 41 jaar, de ronde van Spanje te winnen. Valverde is een véél bekendere naam, met een véél groter palmares. Das toch nog altijd een wereld van verschil vind ik.

Denk dat Berre gewoon bedoelt dat men destijds ook even dacht dat Sagan jaren na elkaar alles ging kapot rijden, alsof anderen geen kans meer zouden hebben, en wat betreft de voorjaarskoersen heeft die uiteindelijk 'maar' 1x RVV en 1x P-R gewonnen. Uiteindelijk stond er de voorbije 10 jaar zo goed als altijd een nieuwe naam op het hoogste trapje in de RVV en P-R.

Voila, leek mij nu niet zo moeilijk. We zijn hier over de voorjaarsklassiekers bezig, wat heeft die groene trui hier mee te zien...

Tuurlijk gaan die niet onder elkaar alles verdelen de komende vijf jaar. Het blijft koers he.
Ik reageerde op het feit dat jij Sagan (ironisch genoeg) ook al aan het afschrijven was, terwijl die voor hetzelfde geld nog 1 of 2 wonderjaren uit zijn benen schudt als 't kopke meewil. :tongue:

Ik denk dat de kans groter is dat Sagan ooit nog eens een derde monument wint, dan dat hij er nooit nog ééntje wint.
De motivatie was een tijdje minder omdat hij toch alles won wat er te winnen viel. Maar vroeg of laat -zeker als er kritiek komt- dan wordt zo'n wielrenner geprikkeld hé. En het is en blijft een top wielrenner.

Maar inderdaad, Sagan heeft tot nu toe minder monumenten gewonnen dan gedacht, een aantal jaren geleden.

Voor het geld hoeft hij het allang niet meer te doen, hij hoeft niks meer te bewijzen en zijn lichaam vol shit pompen hoeft hij ook niet meer te doen hé. (Want iedereen weet dat hij niet altijd clean gereden heeft, wie dat nog gelooft, gelooft in sprookjes)

Maar je mag zeggen van Valverde wat je wil, hij moet toch echt héél graag koersen.

Onlangs zei ne maat van mij: Valverde dat is de nieuwe Horner. Daarmee ben ik het niet mee eens. Horner was zeker géén slechte wielrenner, maar een toprijder was hij niet, om dan plots op 41 jaar, de ronde van Spanje te winnen. Valverde is een véél bekendere naam, met een véél groter palmares. Das toch nog altijd een wereld van verschil vind ik.
Een prestatie waarvan ik niet geloof dat het clean was, maar bon. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is zeker.

Wind zal alvast amper een factor zijn, het moet zowat de meest windstille dag van het ganse voorjaar zijn. Als tv kijker toch jammer dat de koers morgen niet gereden wordt.

Heb er toch enorm naar uitgekeken.
Straks live gaan zien in de eerste fase vd wedstrijd en daarna met 3 vrienden kijken samen met bbq. 😍

Misschien dat dat in die Spaanse wedstrijden (waar vooral de Spanjaarden van wakker liggen) misschien nog wel eens lukt
(y).

Van der Sande voor top tien vandaag als verrassing! Haalde (weliswaar in een groepssprint) voor het eerst een top tien-notering in een Vlaamse voorjaarskoers, afgelopen woensdag.
Benieuwd hoeveel man eruit koers zal worden gehaald en of ze het gaan uitvoeren bij een topfavoriet.
Misschien dat een geniepige subtopper anderen kan overtuigen om de handjes los op het stuur te leggen 😀.

Tis toch schoon voor straks nog is iemand te hebben die de Ronde tweemaal op rij gewonnen heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan