Ik krijg daar schrik van. Van zo'n functies mag je verwachten dat ze ten alle tijden fit op appèl verschijnen... Hoe je dat kan combineren met een andere job als Enterprise Architect voor een luchthaven is me toch een raadsel.
Ik ben opgegroeid in de schaduw van Brussels Airport en heel wat vrienden/bekenden en ouders van mijn jeugdvrienden zijn of waren actief op de luchthaven. Gaande van jobs als bagage afhandeling tot piloten, luchtverkeersleider, pakjes verslepen bij DHL, militair bij de 15e Wing,... Da's een speciale plek om te werken. In de jaren '90 zag ik nog wel 's - uitzonderlijk - iemand die in de late uurtjes, na zijn shift, in uniform op de plaatselijke scoutsfuif toekwam. Dan stond daar ineens een oud-leiding in zo'n flightsuit van de 15e Wing met een pint in zijn pollen... Of er was daar een notoire drinker en vaste klant van het café onder de kerktoren die ook piloot was voor DHL. Die gast heb ik ook in piloten uniform aan de toog zien zitten... Ik hoop na zijn vlucht en niet ervoor

We spreken hier over de tijd dat Sabena nog (net) bestond en DHL als relatief nieuwe speler zowat iedere drop out uit de omgeving aanwierf om pakjes te sorteren en vliegtuigen te laden. Van die mannen met DHL toegangsbadges bungelend aan hun broekzak hingen wel vaker rond in het lokale jeugdhuis of snookerlokaal... Als je flight attendants wou ontmoeten moest je uitgaan in Hotel Z in Zaventem bvb. Mijn toenmalige vriendin haar vader was een C130 piloot met de rang van majoor of zo... Ik had net mijn rijbewijs en we zijn die 's gaan afzetten op de militaire luchthaven. Aan de toegangscontrole zei die gewoon tegen de bewaking dat ze ons moesten doorlaten omdat hij geen zin had om zijn valies te ver te dragen. Wij reden toen tot quasi aan de tarmac waar die toestellen stonden.
Ondertussen zijn de veiligheidsmaatregelen terecht een heel stuk strenger geworden... Daarom vind ik het ook vrij onwaarschijnlijk dat die jobs gecombineerd kunnen worden.
Lees artikel achter link maar ' s en stel je dan de vraag hoe je zoiets zou combineren met een andere voltijdse job?
https://www.dewereldmorgen.be/artikel/2016/04/14/de-luchtverkeersleiders-het-echte-verhaal/