whisk(e)y topic

Iemand die een Octomore al eens gehad of geproefd heeft?

Een paar. Octomores zijn qua prijs-kwaliteit niet zo goed. teren vooral op de "wij zijn zwaarste geturfde", "super heavy peat" en rekenen daarvoor goed door.
Je zal het wel zelf gezien hebben dat je makkelijk de helft meer betaald voor een 5jaar oude octomore tegenover de gewone speciale editie peats die 10 jaar oud is.

Als je van turf houdt, moet je het wel eens geprobeerd hebben. Gewoon om eens te kijken hoe ver je kan gaan in turf.

Maar ik zie dat je dit al gepost hebt:
Ik zoek een peated whisky, liefst niet teveel overheersend maar gebalanceerd

Octomore is overheersend peated. Dat is juist waarom je een Octomore wilt. Zodat je de dag nadien nog altijd peat ruikt en proeft :p.


en ik denk niet dat je een Octomore kan vinden onder 150euro
Ook geen 40% ABV maar liever 50% tot 60%. Prijs rond de 100€ met max 125€.
 
Een paar. Octomores zijn qua prijs-kwaliteit niet zo goed. teren vooral op de "wij zijn zwaarste geturfde", "super heavy peat" en rekenen daarvoor goed door.
Je zal het wel zelf gezien hebben dat je makkelijk de helft meer betaald voor een 5jaar oude octomore tegenover de gewone speciale editie peats die 10 jaar oud is.

Als je van turf houdt, moet je het wel eens geprobeerd hebben. Gewoon om eens te kijken hoe ver je kan gaan in turf.

Maar ik zie dat je dit al gepost hebt:
Ik zoek een peated whisky, liefst niet teveel overheersend maar gebalanceerd

Octomore is overheersend peated. Dat is juist waarom je een Octomore wilt. Zodat je de dag nadien nog altijd peat ruikt en proeft :p.


en ik denk niet dat je een Octomore kan vinden onder 150euro
Ook geen 40% ABV maar liever 50% tot 60%. Prijs rond de 100€ met max 125€.
Wel, het heeft mijn interesse opgewekt omdat ik de vraag op Reddit tegenkwam of Octomore de hogere prijs waard is.
Daar zei men dat het een klasse appart is en alhoewel ze duur zijn ze het wel waard zijn.

Ik hou van turf, mijn eerdere vraag was gewoon omdat ik graag een turf whisky heb maar waar je wel nog andere smaken kan in herkennen.
Morgen wordt trouwens een fles Laphroaig 10Y Cask Strength batch 16 geleverd.

Als je goed genoeg zoekt vind je er wel enkele (13.1/13.2) net beneden de 150€. Voor echt uitzonderlijke dranken wil ik het er wel nog aan geven.
Ik heb zo ook een Blanton's SFTB die mij ook 150€ gekost heeft.
 
Laatst bewerkt:
Octomore ook nog nooit geproefd, but i'm intrigued.
Ben absoluut fan van Ardbeg,Laphroaig,Lagavulin. Ardbeg heeft zowat 50-55 PPM als ik het zo wat opzoek, wat een van de hoogste peat levels is wat peated whisky betreft.
Behalve de Octomore's blijkbaar, die gaan er los over en hebben een 3 tot 5 keer (!!) hogere PPM dan een Ardbeg :crazy:
 
Octomore ook nog nooit geproefd, but i'm intrigued.
Ben absoluut fan van Ardbeg,Laphroaig,Lagavulin. Ardbeg heeft zowat 50-55 PPM als ik het zo wat opzoek, wat een van de hoogste peat levels is wat peated whisky betreft.
Behalve de Octomore's blijkbaar, die gaan er los over en hebben een 3 tot 5 keer (!!) hogere PPM dan een Ardbeg :crazy:
De fles Kilchoman die ik had (gerijpt op tequila vaten) was ook gewoon 50ppm. Genoeg peat maar niet overheersend zodat er toch andere smaken doorkomen.
 
Na weer 2 "peats" te hebben toegevoegd aan de collectie had ik nu eens zin in het tegenovergestelde en mijn eerste Ierse Whiskey besteld nl. de Redbreast 15Y. OMG, dat ik dit eerder nog niet had geproefd! Volgende zal waarschijnlijk wel de 12Y CS worden.
 
Mijn go-to Ierse whisky is Green Spot. Maar mijn favo unpeated is de classic laddie van bruichladdich.
Teeling heeft natuurlijk ook fantastische producten. De Blackpitts bv :love: maar die is wel (licht) peated

 
Mijn go-to Ierse whisky is Green Spot. Maar mijn favo unpeated is de classic laddie van bruichladdich.
Teeling heeft natuurlijk ook fantastische producten. De Blackpitts bv :love: maar die is wel (licht) peated

Heb je de andere Spots al geproefd? De Red moet je vergelijken met de Redbreast 15Y en dan zou de RB de betere van de 2 moeten zijn (uit verschillende reviews). De Blue Spot en Gold Spot wil ik wel nog ooit eens proeven al is de Gold Spot te duur om een fles van te kopen.

Classic Laddie wil ik ook ooit nog eens!
 
Yellow spot heb ik ooit eens een fles van gekocht maar die vond ik eigenlijk minder dan de green 😁
 
Terug
Bovenaan