Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik vind die ook maar niets, maar mogelijk kwam het beter over als je er zelf bij was.Het ligt misschien aan mij maar ik vind die cover van Sam Fender dus verschrikkelijk.
De meeste festivals zijn nog altijd een ontspannende belevenis, maar Rock Werchter is gewoon een enorm druk massafestival. Dat is volgens mij al heel lang zo - zes jaar geleden heb ik er in elk geval hetzelfde ervaren.Ik geef je hier geen ongelijk in, maar ik snap de uiteindelijke frustratie van de mensen. Een festival bezoeken is steeds minder een ontspannende belevenis.
Zijn wachtrijen van + 1 uur om tenten binnen te komen dan het nieuwe normaal en moet men zo maar alles slikken ?
Het is aan de bezoeker uiteindelijk om daar over te oordelen.
Ik vind het interessant dat je niet goed kon horen of het playback of live is. Ik heb daar vaak discussie over met vrienden, omdat het bij hiphop al wat vaker voorkomt. Mijn redenering is: if you can't tell, what difference does it make?Gisteren dagje RW gedaan.
Amenra: Uitstekende show op een volle (en afgesloten) Barn. Ik vreesde voor een lawaaierig, luid pratend publiek maar dat was onterecht. De sfeer was top waar ik stond (redelijk van voor).
Portland: die gast kan wel zingen, en de nieuwe zangeres kreeg enorm veel support van het publiek en ook zij leverde uitstekende zang. Kende niet alle nummers maar vloog voorbij
Lil Nas X: Jah.. waar beginnen.. Had 50 min: is paar min te laat begonnen en 5 min te vroeg gestopt. De helft van de show waren zijn mannelijke dansers de vulling, naast zijn paar hitjes speelde hij ook enkele coverfragmenten. En uiteindelijk was het vooral een bandje die speelde en hij zong wanneer hij er zin in had. Toen hij zong was het goed, maar moeilijk te oordelen wat hij nu zong en wat playback was. Maar! Hij had het publiek volledig mee. Mocht ik er niet moeten staan hebben voor de compagnie was ik er snel vertrokken maar 90% van de mensen rondom mij vond het top. De jeugd ligt alvast niet wakker van 'woke' ze vinden het allemaal prima.
QOTSA: Wat een optreden: met zo'n setlist, een band én publiek die er zin in hebben: de beste headliner show van de avond. Ze hebben dan nog eens 10 min langer gespeeld dan voorzien. Top.
Arctic Monkeys: Goed bij stem, hebben de hits: maar emotioneel raakt het mij totaal niet. Voelde ook geen enkel moment spontaan aan en het spelen op automatisme was in contrast met QOTSA zeer groot.
Voor de rest wel nog wat andere bands gezien maar niets om warm van te worden. Ik merk gewoon dat die nieuwe lichting bands eigenlijk totaal mijn ding niet meer is.
En dan de organisatie: mocht ik geen gratis kaart hebben zou ik niet geweest zijn. Het was van Rammstein geleden dat ik er nog een dag was en zou niet meer terugkeren. Maar een gratis kaart laat je niet liggen.
- Het verkeer/parking verliep zeer vlot.
- Hoe groot in die Barn ondertussen! Maar blijkbaar niet groot genoeg.. De Scheur zou ze nu nog groter willen maken. De bottleneck dat ze creëren aan KlubC is ook een grote merde want eigenlijk loopt er veel te veel volk op die weide, waarvan je soms de indruk hebt dat 1/3e niet weet waarom ze er eigenlijk zijn. Ook bij de headliners op de main is het veel te druk en is er, in tegenstelling tot op graspop bijvoorbeeld, weinig verdraagzaamheid en groepsgevoel.
Maar soit, ik heb me al bij al wel goed geamuseerd.
Wel: bij een optreden verwacht ik toch dat ze live zingen. Dat dit ok was in de jaren van tien om te zien.. maar op een concert of festival verwacht ik toch wel iets meer.Ik vind het interessant dat je niet goed kon horen of het playback of live is. Ik heb daar vaak discussie over met vrienden, omdat het bij hiphop al wat vaker voorkomt. Mijn redenering is: if you can't tell, what difference does it make?
het topic heet dan ook "Rock Werchter 2023" en niet "het probleem van The Barn 2023"Dit heeft niets maar dan ook niets te maken met het probleem van The Barn
Klopt.Dit heeft niets maar dan ook niets te maken met het probleem van The Barn
Als hiphopfan moet je met dat laatste heel vaak helaas genoegen nemen. Het helpt niet dat het publiek daar meestal weinig om geeft want die komen voor te moshen en hype te zijn. Nu goed, ik heb ook al heel veel goede hiphopacts gezien, maar het is erger binnen dat genre. Ik merk overigens altijd een sterk verschil tussen festivals en concerten; bij de laatste wordt er vaak meer moeite gedaan om live te performen.Wel: bij een optreden verwacht ik toch dat ze live zingen. Dat dit ok was in de jaren van tien om te zien.. maar op een concert of festival verwacht ik toch wel iets meer.
Bepaalde delen was het duidelijk dat dit een bandje was. Andere delen deed hij wel moeite om te tonen dat hij zong, maar ook daar merkte ik op dat zijn micro niet 100% accuraat was qua houding en geluid.
+ mocht hij de dingen effectief dan gezongen hebben is hij een uitstekende zanger want dat was loepzuiver.
Ik zou dus graag willen weten of die effectief goed live kan zingen of niet.
Ik vind het spijtig dat zo'n act waar er geen muzikanten op het podium staan en de zanger geen of nauwelijks live zingt een plek op die felbegeerde podia inneemt. Maar nogmaals: het overgrote deel van de aanwezigen lag daar totaal niet wakker van.
Helaas. Ik denk dat er een niet verwaarloosbaar deel is dat daar nauwelijks voor optredens is en vooral voor op de weide te hangen met vrienden. En dan doel ik zeker ook op de generatie mid-30 tot 40. Can't blame them, dat is meestal hun enige relaxatie op het jaar naast de vakantie.Klopt.
Maar wel met de algemene drukte die er oa voor zorgt dat je tegenwoordig als vrouw op een festival een half uur kan aanschuiven om naar het toilet te gaan.
En zolang er genoeg volk puur voor de beleving/uit gewoonte blijft gaan kunnen ze gewoon 90K mensen op die weide blijven stampen.
Het toilet probleem voor de vrouwen is echt wel op belachelijk veel plaatsen. Onbegrijpelijk. Op mijn festival zet ik 5x meer toiletten voor de vrouwen.
Ik snap ook niet dat organisatoren zich daarin laten kennen. Wat is de kost om dit op te lossen, 20-30K EUR om aantal toiletten op het terrein met vb 25% te verhogen? Dat is toch peanuts in het hele plaatje en t.o.v. het extra comfort van de (hoofdzakelijk) vrouwelijke bezoekers.Het toilet probleem voor de vrouwen is echt wel op belachelijk veel plaatsen. Onbegrijpelijk. Op mijn festival zet ik 5x meer toiletten voor de vrouwen.
Live was het heel fijn eigenlijk, zeker in de totaliteit van het optreden, en ik denk dat Sam Fender voor mij samen met QUOTSA het beste was van Werchter, kort gevolgd door Arctic Monkeys.Het ligt misschien aan mij maar ik vind die cover van Sam Fender dus verschrikkelijk.
Ik heb anders toch veel goede artiesten gezien in de tenten, ook in de (vroege) namiddag en ook brol op de Main Stage.Voor de rest zijn de optredens in Klub C en The Barn toch van het niveau Lil Poopie of weetikveel. Allemaal brol en dan hier en daar iemand die duidelijk op de main moet staan.
Zou dat niet meer met de ingenomen ruimte te maken hebben dan met die extra kost?Ik snap ook niet dat organisatoren zich daarin laten kennen. Wat is de kost om dit op te lossen, 20-30K EUR om aantal toiletten op het terrein met vb 25% te verhogen? Dat is toch peanuts in het hele plaatje en t.o.v. het extra comfort van de (hoofdzakelijk) vrouwelijke bezoekers.
Pieken na een optreden kan je uiteraard nooit volledig opvangen maar de hele dag door wachtrijen is m.i. een probleem qua organisatie.
Ik ervaar precies hetzelfde.Pukkelpop, Dour en Best Kept Secret ervaar ik nog altijd als ontspannen. Daarom dat ik de laatste jaren naar deze festivals, en niet meer naar Werchter, ga.