Welk bestaansrecht heeft de M340i dan nog?Ik zie niet in waarom? Die gaat nog altijd trager zijn dan een i4 M50 he.
Of het nog interessant is om hem te bouwen, dat is een andere vraag. Dat zal van fiscaliteit in verschillende landen afhangen.
En hoe rijm je dan met de positionering van het M-performance gegeven? Je maakt dan een M345e?
Denk je dan niet dat het interessanter is om een i3 M50 te maken in break?
Je kan modellen blijven maken en ik denk dat in het hybride landschap met de 320e en 330e er keuze genoeg is. Die laatste heeft 292pk for god sake, dat is een snelle jongen.
Die constante schreeuw om meer en sneller begint toch echt wel rare vormen aan te nemen. 5 jaar geleden was je met 292pk gewoon de snelste van de parking zo een beetje. Nu met de push van EV’s lijkt 400pk precies niks, vreemd.
Fiscale vriendelijke hokken die in minder dan 6s naar de 100 gaan, waar gaat het zelfs over. En dat moet dan nog sneller?
En zo milieuvriendelijk is zo een hybride niet, dat is en maximale verbranding van brandstof in de B48/ B58 en maximale stroom naar de elektromotor die op zijn beurt ook moet geproduceerd worden door een kerncentrale/ gascentrale/ windmolen of zonnepaneel.