Auto Welke wagen heb jij? Post your pics!

Wel verdraaid...

Moet heerlijk rijden! In welke mode rij je eigenlijk doorgaans met zo'n 45e? Ik merk zelf namelijk best veel verschil in benzine vroeger vs nu hybride. Die hybride zet veel meer aan tot rustig rijden omdat die zo stil is. Daarvoor had ik heel de tijd de verleiding om toeren te maken met die B58 om die te horen zingen... Ik rij nog wel eens in Sport maar beduidend vaker in Adaptive...
 
Wel verdraaid...

Moet heerlijk rijden! In welke mode rij je eigenlijk doorgaans met zo'n 45e? Ik merk zelf namelijk best veel verschil in benzine vroeger vs nu hybride. Die hybride zet veel meer aan tot rustig rijden omdat die zo stil is. Daarvoor had ik heel de tijd de verleiding om toeren te maken met die B58 om die te horen zingen... Ik rij nog wel eens in Sport maar beduidend vaker in Adaptive...
Meestal Adaptive, als de afstand de moeite is met navigatie aan voor dat intelligent anticiperen.

Soms in sport met ook de versnellingsbak in sport als ik wat leuke wegen in de Ardennen tegenkom.

Woon-werk (als ik niet de fiets neem) is volledig electrisch.

Dit koppel is gewoon absurd, 0-100 zal rond of net onder de 4 sec liggen nu. Voor een gevaarte van rond de 2000kg kan dat al tellen.
 
Nice... Vrij gelijk aan hoe ik het nu doe dus maar dan bijna met dubbel zoveel power :). Vet!

Ik had het er gisteren nog over met mijn wederhelft toen we vlakbij een 545e stonden. Als er een break 3 of 5 45e bestond... Voor mij zou dat de doorslag geven denk ik. Spijtig dat ze bij de berline gestopt zijn. Misschien nu met de facelift?
 
Nice... Vrij gelijk aan hoe ik het nu doe dus maar dan bijna met dubbel zoveel power :). Vet!

Ik had het er gisteren nog over met mijn wederhelft toen we vlakbij een 545e stonden. Als er een break 3 of 5 45e bestond... Voor mij zou dat de doorslag geven denk ik. Spijtig dat ze bij de berline gestopt zijn. Misschien nu met de facelift?
Nvm, fout van mij.
 
Ik had het er gisteren nog over met mijn wederhelft toen we vlakbij een 545e stonden. Als er een break 3 of 5 45e bestond... Voor mij zou dat de doorslag geven denk ik. Spijtig dat ze bij de berline gestopt zijn. Misschien nu met de facelift?
Zou je die dan nog kopen? Wetende dat het tegen dan wellicht te laat is om nog de fiscale voordelen te hebben?
 
Ik had het er gisteren nog over met mijn wederhelft toen we vlakbij een 545e stonden. Als er een break 3 of 5 45e bestond... Voor mij zou dat de doorslag geven denk ik. Spijtig dat ze bij de berline gestopt zijn. Misschien nu met de facelift?

Facelift? Van de 5? De LCI heeft geen 545e Touring, anders had ik em overwogen. Ik rij nu met 540d LCI Touring. Geen straf natuurlijk, maar fiscaal niet echt de meest interessante keuze. Blijkbaar geen 545e Touring omdat ze teveel kofferruimte zouden verliezen.

Volgend jaar komt de nieuwe 5 berline uit. Tegen het einde van volgend jaar, begin volgend jaar de touring. 'k ben ook benieuwd wat daar de opties in gaan zijn. En niet te vergeten de BMW M5 Touring gaat ook een optie worden eind 2024. :D
 
@Sovereign001 : ik heb uw volgende auto gevonden:
Bekijk eerst dit filmpje:

en dan dit
Mja en op het einde blijft die Porsche gewoon rijden als je 10 keer die drag doet en die Ferrari staat binnen met 24000 euro onderhoudskosten.
Zonet de Turbo opgehaald voor onderhoud - 1440€ kwijt in Mechelen. Stond daar een mooie GT2RS te koop, even in gaan zitten en prijs gevraagd: 450.000€
 
Facelift? Van de 5? De LCI heeft geen 545e Touring, anders had ik em overwogen. Ik rij nu met 540d LCI Touring. Geen straf natuurlijk, maar fiscaal niet echt de meest interessante keuze. Blijkbaar geen 545e Touring omdat ze teveel kofferruimte zouden verliezen.

Volgend jaar komt de nieuwe 5 berline uit. Tegen het einde van volgend jaar, begin volgend jaar de touring. 'k ben ook benieuwd wat daar de opties in gaan zijn. En niet te vergeten de BMW M5 Touring gaat ook een optie worden eind 2024. :D
345e touring hé... Ik hoop er niet op.

Die nieuwe M3 touring ziet er vet uit... Spijtig genoeg niet echt aan de orde hier op dit moment. 540d zijn inderdaad geen straf zijn, dat blok past mogelijk ook gewoon het beste bij dat type wagen. Afhankelijk van het regime waar je in zit (leeftijd van je wagen en wel-of-geen VAA) is dat goed te doen of heel duur... Ik had mijn 340i ook nog in een vrij gunstig scenario, vandaag zou dat een dure hobby zijn...
 
Iemand dat een Ferrari koopt, zal em niks aantrekken van 24000euro kosten.
Porsche zal zeker betrouwbaarder zijn.
Er gaan er bij zitten die zich daar weinig van aantrekken, maar dat is zeker niet de algemene regel hoor. 24k kosten op een wagen van rond de 500k blijft veel.
 
Dat zou toch geen serieuze motorisering zijn of wel?
Een beetje te is ook te.
Waarom? Er bestaat toch al een M340i en M340d. Die 2 trekken nu al de stenen uit de grond qua gewicht vs performance en zijn nu al mild hybrids. Je kan argumenteren dat dat niet nodig is, en dat klopt een 318d is prima om je te verplaatsen. Een zwaardere motorisatie is zelden echt functioneel, tenzij in een pick-up of vrachtwagen...

Een 345e zou meer koppel hebben, maar ook een smak meer gewicht. Ik zou het, nu ik de 340i en de 330e gewend ben, durven proberen als compromis, als daily...
 
Dat zou toch geen serieuze motorisering zijn of wel?
Een beetje te is ook te.
Ik zie niet in waarom? Die gaat nog altijd trager zijn dan een i4 M50 he.
Of het nog interessant is om hem te bouwen, dat is een andere vraag. Dat zal van fiscaliteit in verschillende landen afhangen.
 
Terug
Bovenaan