Auto Welke wagen heb jij? Post your pics!

Dat is in feite geen eerlijke vergelijking.
De 4.0l kent een rare loop waar hij inderdaad pas op 5000tr piekkoppel kent. Maar vanaf 2100tr heeft hij wel al 93% van zijn koppel, dat blijft constant tot 4100 om dan op te lopen tot maximaal op 5000.
Maar, waarom steekt Porsche dan een turboblok in de 992 terwijl ze een NA blok hebben liggen met een hoger vermogen... Het zijn gewoon motoren met andere karakteristieken, de ene is meer gericht op gebruik op circuit (of andere plekken waar je in toeren kan blijven). De 2.5 heeft ook gewoon meer koppel he. Dat 4l blok is fantastisch en klinkt super, maar voor weggebruik is meer koppel en breder gespreid gewoon beter imo.
 
Maar, waarom steekt Porsche dan een turboblok in de 992 terwijl ze een NA blok hebben liggen met een hoger vermogen... Het zijn gewoon motoren met andere karakteristieken, de ene is meer gericht op gebruik op circuit (of andere plekken waar je in toeren kan blijven). De 2.5 heeft ook gewoon meer koppel he. Dat 4l blok is fantastisch en klinkt super, maar voor weggebruik is meer koppel en breder gespreid gewoon beter imo.
Bij de 992 spreek je over een 3l natuurlijk, redenen waarom hij gebruikt wordt zijn er meerdere.
ten eerste fiscaliteit, uitstoot en verbruik als belangrijkste redenen lijkt me.
De GT3 touring heeft dan wel weer het NA blok. En dat is niet echt een trackmonster. Maar wel van een 992 van de hogere klasse.
Bij dezelfde longinhoud wint een turboblok uiteraard, logisch. Maar dat een 2,5l vierpitter beter is dan een 4l NA voor dagelijks verkeer omdat de topprestaties hoger in de toeren komen is uw eigen toch dingen wijsmaken hoor :p

Ik zie maar één optie, 718 bij mij komen placeren. Ik zal wel de zware taak van de ride of shame op mij nemen :p
 
Iemand dat een Ferrari koopt, zal em niks aantrekken van 24000euro kosten.
Porsche zal zeker betrouwbaarder zijn.
Ben al verschillende keren naar ne Ferrari gaan zien, 458, california en portofino en 430 scuderia en ik kan u verzekeren dat keer op keer toen ik zag dat ze om de vijf seconden in de garage stonden en die kosten er waren vond ik dat echt niet OK. Ik kan er gerust ene kopen, maar dit is écht niet ok qua kwaliteit en kosten.
 
Waar heb ik gezegd dat Ferrari heel betrouwbaar is?
Mensen dat een Ferrari kopen rijden daar "Meestal" niet veel mee, zie je ook wel aan de kmstand.
Das zoals een Mv Agusta, Ducati was vroeger ook erg, maar die zijn veel verbeterd.
 
Hoe klinkt uw boxster in feite?
Als de kap open is hoor je dat normaal wel goed :p
Er heeft toevallig recent eentje een video gemaakt hierover:

Vanaf 4:20 hoor je (imo) wat ik bedoel met dat hij eigenlijk vrij stil is in het interieur.
Wel grappig dat je die kleppen blijkbaar effectief hoort openen :D
 
Gij zijt toch een wreed venteke ze
Wat? :unsure:
Een O-ring uit EPDM en uit viton zijn twee verschillende types en ook andere prijsklasse :p

Op het werk is onze grootste leverancier James Walker. En ik kan u zeggen dat een O-ring zomaar een stuk rubber noemen niet overeenstemt met de prijzen en filosofie die zij hanteren :p
 
Mannekes mannekes, koop er eens eentje uit Kalrez, in een deftige diameter en kom dan nog eens terug.

Buurman kwam gisteren ook klagen - Honda zitmaaier op onderhoud, bijna 500 €, das niet eens zoveel minder dan de Porsche - en buiten de messen wat te slijpen en hier en daar een filter is er niets spectaculairs vervangen.
 
Terug
Bovenaan